Propojují reklamy v televizi a ve streamování. Chorvati nabírají i od Čechů přes čtvrt miliardy

Do AEOS již potřetí investuje český startupový fond J&T Ventures poté, co se startup z našeho regionu rozšířil i do německy mluvících zemí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

marin-curkovic-co-founder-ceo-kristian-curkovic-co-founder

Foto: AEOS

Zakladatelé AEOS, bratři Marin a Kristian Ćurkovićovi

0Zobrazit komentáře

Nejdřív začali s platformou na analýzu televizních reklam, teď již uživatele zachycují na jakýchkoliv obrazovkách a inzerentům pomáhají s optimalizací marketingových kampaní i díky automatizaci a plánování založeném na umělé inteligenci. Chorvatský startup AEOS již před lety od investorů získal dohromady přes 160 milionů korun, nyní uzavřel další velké kolo ve výši čtvrt miliardy. A opět se přidali také Češi. Přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: chorvatský AEOS (zkratka od All Eyes On Screens – všechny oči na obrazovkách), původně AdScanner

Kdo investuje: Taiwania Capital za účasti stávajících investorů – českých J&T Ventures a Lead Ventures a South Central Ventures

Kolik a v jakém kole: 10 milionů eur (254 milionů korun) v kole série B

Kolik již startup získal: roce 2021 získal 46 milionů korun, o rok později přes 120 milionů. Obou kol se účastnilo i české J&T Ventures.

adam-kocik_jt-ventures-min

Foto: J&T Ventures

Adam Kočík, managing director J&T Ventures

Co AEOS dělá: Pomáhá inzerentům s plánováním a vyhodnocováním televizních reklam. Původně je vizuálně skenoval, teď zpracovává škálu diváckých dat pro různé účely. Kombinuje je z různých zdrojů – například propojuje lineární televizní data s daty ze streamovaných sportovních přenosů.

„Bavíme se ale o televizi ve smyslu velké obrazovky a nezáleží na tom, jestli na ní zrovna běží lineární televizní vysílání, nebo třeba Netflix. Videa na velkých obrazovkách jsou ty nejvýraznější a nejdražší reklamy. Nikdo nemluví o kampaních, které viděl na banneru v mobilu. Televizní obrazovky zůstanou ve středu pozornosti, protože tam jdou peníze inzerentů,“ komentuje ředitel startupu Marin Ćurković.

Zakladatelé: Firmu v roce 2012 založili bratři Marin a Kristian Ćurkovićovi v Záhřebu pod názvem AdScanner. Investici teď nabírá poté, co opakovaně znásobila své příjmy díky úspěšnému rozšíření ze zemí východní Evropy do Německa a následné expanzi v rámci německojazyčného regionu DACH.

„Je opravdu vzrušující bourat bariéry mezi starými médii a streamováním pomocí big data a AI. S podporou společnosti Taiwania Capital se těšíme na rozšíření našeho globálního dosahu a zpřístupnění výhod našich nástrojů ještě většímu počtu inzerentů,“ doplňuje Marin Ćurković.

Proč je to zajímavé: „Úspěch AEOS v propojení televize a streamovacích služeb do jednotné reklamní platformy na základě robustní datové analýzy ukazuje, že budoucnost médií směřuje k integraci. Firmu podporujeme od roku 2021 a toto kolo série B potvrzuje, že je na správné cestě stát se nejdůležitějším nástrojem pro inzerenty po celém světě,“ prohlásil Adam Kočík, Managing Partner J&T Ventures.

Na co startup plánuje využít investici: Dosud největší investice výrazně podpoří rychlost expanze na nové trhy, primárně v západní a severní Evropě, a rozvoj nástrojů, které velkým inzerentům pomáhají maximalizovat dosah a optimalizovat výdaje na reklamu.

Vše o startupových investicích

Rubriku Startupy podporujíjt-retina