Proti WeTransferu, OneDrivu nebo Google Disku. Úschovna.cz jde poprvé za hranice a rovnou do USA

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tiscali-media

Foto: Tiscali

Michal Kubík (CEO Tiscali Media), Petr Jaroš (CEO ARBOmedia) a Karel Brýna (obchodní ředitel Tiscali Media)

0Zobrazit komentáře

Už deset let si Češi posílají velké soubory přes službu Úschovna.cz. Jedna z nejstarších online úschoven u nás úspěšně roste, posílá se přes ni stále více souborů a její majitel, online vydavatelství Tiscali Media, chce desetileté výroční pořádně oslavit. A to vstupem na zahraniční trhy.

Úschovna.cz byla až dosud ryze lokální projekt. Vzhledem k tomu, že stále roste, však její majitelé cítí příležitost i za hranicemi, a tak se Úschovna stane vůbec prvním projektem Tiscali Media, se kterým do cizí země pronikne.

Jen za loňský rok dokázala Úschovna.cz v počtu poslaných zásilek vyrůst o více než 40 procent, ale aby měla šanci i v zahraničí, musí logicky změnit název. Ve Spojených státech a Velké Británii, kam zamíří jako první, bude fungovat pod názvem SendElephant.com.

Souboj s velikány

„Poslední měsíce jsme pracovali na zázemí pro větší trhy, než je ten český. Nyní máme vše připraveno a dá se říct, že jen ladíme detaily,“ říká Michal Kubík, CEO společnosti Tiscali Media, která spadá do skupiny Dignity Kamila Koupého. Samotné Tiscali Media loni utržilo 92 milionů korun a letos chce prorazit stomilionovou hranici.

uschovna-cz

Právě i zahraniční expanze některých služeb k tomu má pomoci a Úschovna bude první testovací projekt. Ve Spojených státech i ve Velké Británii se však nemusí připravovat jen na potenciální nápor většího počtu uživatelů, ale zejména na obrovskou konkurenci. Podobných online úložišť a platforem pro posílání souborů totiž ve světě existuje mnoho.

Každá služba funguje trochu jinak a je určená k trochu jinému využití, nicméně obecně vzato lze přes všechny sdílet soubory. A tady to bude mít Úschovna, respektive SendElephant, náročné. Postaví se totiž proti zavedeným globálním hráčům jako WeTransfer či Dropbox a také proti největší trojce Microsoft, Google a Apple, kdy všichni mají vlastní cloudové platformy, ať už to je OneDrive, Disk nebo iCloud.

duolingo-latin

Přečtěte si takéS populární aplikací Duolingo objevuje cizí jazyky už přes 300 milionů lidí. Nově vás naučí i mrtvý jazyk králůS populární aplikací Duolingo objevuje cizí jazyky už přes 300 milionů lidí. Nově vás naučí i mrtvý jazyk králů

Čím přesně chce Úschovna v zahraničí bodovat a lákat uživatele, zatím není jasné. Naopak jisté je to, že nemá jít o poslední projekt ze stáje Tiscali Media, který se do světa podívá. Ve vydavatelství je také například mediální zastupitelství ARBOmedia, které neustále nabývá na síle a dnes zastupuje přes stovku webů.

„Pro naše partnery se snažíme nebýt jen klasickým obchodním zastoupením, ale i technickou podporou v oblasti RTB, kde díky naší dceřiné společnosti Performax umíme nabídnout služby, které konkurence nemá,“ prozrazuje Petr Jaroš, CEO ARBOmedia.

Obě společnosti jsou součástí zmíněné skupiny Dignity podnikatele Kamila Koupého, do níž patří i yield platforma Performax, výkonnostní agentura Performio, technologická firma AntiAdblock a e-commerce společnost Bonus Bona. Celé Dignity dosahuje na roční obrat téměř 500 milionů korun. Samotné Tiscali Media pak provozuje několik internetových médií a služeb v čele s Tiscali.cz, Games.cz, Nedd.cz či Karakoetexty.cz a další a souhrnně všechny měsíčně osloví zhruba 5,7 milionu uživatelů. Jaký z projektů ale bude následovat Úschovnu na anglosaské trhy jako další, zatím není známo.