První česká cloudová kuchyň spojuje vaření a technologie. Chystá druhou pobočku i systém pro rozvozy
„Vždy jsem tvrdil, že jsme food-tech společnost, v níž bude polovina byznysu z technologií,“ říká spoluzakladatel Jan Siuda.
Podnikatelská dvojice Tomáš Lev a Jan Siuda dobývá gastroscénu poněkud jiným způsobem, než je běžné. Jako bývalí top manažeři z oblasti consultingu měli s restauračním byznysem zkušenosti jedině díky letním brigádám ze svého mládí. V Česku však před třemi lety pod názvem MyFoodPlace rozběhli vůbec první koncept takzvané cloudové kuchyně, jež se specializuje čistě jen na vaření jídla pro rozvoz – takže se u nich jako návštěvníci nenajíte. Teď začínají expandovat do dalších lokalit, chystají franšízy a ostatním restauracím nabídnout nový technologický produkt, který dokáže spravovat rozvozy.
Shodou náhod Lev a Siuda při rozběhu svého byznysu trefili vhodnou dobu. Nařízení vlády o uzavření provozoven kvůli pandemii koronaviru výrazně podpořilo roznáškový byznys a jejich firma tak během tří let na trhu v tržbách vyrostla z nuly na více než 40 milionů korun (číslo nezahrnuje hodnotu jídel partnerských restaurací). Jen loni se tento ukazatel zdvojnásobil. „A to při značně pozitivní EBIT (zisk před zdaněním a úroky) marži,“ pochvaluje si Siuda pro CzechCrunch.
Kuchyň MyFoodPlace zatím přitom funguje jen v jedné lokaci v Praze, odkud provozuje třicítku vlastních i partnerských konceptů, které má ve správě. Konkrétně jde například o koncept americké pizzy Raketou.cz, z partnerských pak o Mama’s Burger, který blízce spolupracuje se Zdeňkem Pohlreichem.
Těsně před otevřením je další cloudová kuchyň na Palmovce, kde nyní probíhá nastavování a testování vybraných technologií a postupů. Původně měla být druhá pobočka firmy otevřená již loni, kvůli výpadkům spojeným s pandemii koronaviru ale došlo k posunutí na první kvartál letoška. Z tohoto důvodu MyFoodPlace loni nedokázal přesáhnout ani svůj původní plán a překonat v tržbách 50 milionů korun, ty se zastavily nad zmiňovanou hranicí 40 milionů.