První elektrické Ferrari přijede v roce 2025. Rychlé vozy z Itálie ale nikdy nemají být samořízené
Italská automobilka věří, že může využít elektrický motor ke zvýšení výkonu svých aut. Hybridních a elektrických modelů představí více.
Již za pár let přijede na silnice nové auto se vzpínajícím se koněm na přídi. Sice určitě pojede rychle, ale dost možná ho prakticky neuslyšíte. Také Ferrari totiž oznámilo, že chystá elektromobilovou ofenzívu a plánuje představit svůj první čistý elektromobil. Elektrické a hybridní modely by se měly do roku 2030 na celkovém prodeji aut italské automobilky podílet dokonce z 80 procent.
Ferrari uvedlo, že do roku 2026 plánuje investovat 4,4 miliardy eur (109 miliard korun), a to převážně do vývoje nových produktů. Italský výrobce luxusních sportovních vozů investorům představil svůj nový strategický plán. Šéf automobilky při té příležitosti řekl, že vozy Ferrari nikdy nebudou samořízené.
„Věříme, že můžeme využít elektrický motor ke zvýšení výkonu našich aut,“ konstatoval šéf společnosti Benedetto Vigna. Potvrdil, že italská automobilka plánuje uvést na trh svůj první elektrický model v roce 2025. V letech 2023 až 2026 představí patnáct nových modelů a předseda správní rady John Elkann uvedl, že přechod na vozy poháněné elektřinou firmě umožní vyrábět ještě jedinečnější auta.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Ferrari očekává, že v roce 2025 budou plně elektrické vozy tvořit pět procent prodeje aut, v roce 2030 by to mělo být 40 procent, uvedl Vigna. Podíl hybridních modelů by se měl z 20 procent v roce 2021 zvýšit na 55 procent v roce 2025 a poté klesnout na 40 procent v roce 2030. Do roku 2026 hodlá společnost dosáhnout zisku před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) 2,5 až 2,7 miliardy eur (62 až 67 miliard korun).
Automobilka bude pro své elektrické modely vyvíjet a vyrábět vlastní elektromotory, elektronické střídače a baterie na nové montážní lince ve svém závodě v italském Maranellu. Ty z komponentů, které nepovažuje za klíčové, bude zadávat partnerům. Zdroje z odvětví odhadují, že hlavní automobilky se vzhledem k regulaci spalovacích motorů v Evropě a Číně zavázaly do roku 2025 investovat na přechod na elektrický pohon přes 250 miliard dolarů (5,9 bilionu korun).
Značka Ferrari, která auta dodává zejména bohatým zákazníkům, obnáší kromě designu i zážitek spojený se silným motorem. Zatím jsou investoři a klienti s vozy italského výrobce spokojeni, jeho kniha objednávek je plná, uvedla agentura Reuters. Cena aut začíná na 200 tisících eur (téměř pět milionů korun).
Italská automobilka nedávno ve své centrále ve městě Maranello v severní Itálii hostila několik odborníků na umělou inteligenci, kteří chtěli Ferrari přesvědčit o tom, proč by mělo vzít na milost autonomní řízení. Vigna je místo toho pozval, aby se projeli ve Ferrari na závodním okruhu Fiorano, kde firma testuje své vozy. „Svezli se s naším testovacím jezdcem, a když z Ferrari vystoupili, řekli mi ‚OK, Benedetto, naše prezentace je k ničemu‘,“ řekl novinářům Vigna.
Šéf italské automobilky dodal, že Ferrari bude ve svých vozech i nadále používat technologii asistence řidiče, ale nikdy nenasadí funkce pátého stupně automatizace, kdy vozy mohou fungovat bez zásahu člověka. „Žádný zákazník nebude utrácet peníze za počítač v autě, aby si užil jízdu,“ uvedl Vigna v rozhovoru s televizí Bloomberg.
Cena akcií Ferrari se za poslední rok téměř nezměnila. Index evropského automobilového průmyslu za tu dobu odepsal 18 procent, zatímco index luxusních aut v tomto období klesl o 13 procent.
S přispěním ČTK.
Související témata:FerrariPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.