Ray-Bany, které umí fotit i přehrávat hudbu. Facebook uvádí vlastní verzi ikonických slunečních brýlí

Filip HouskaFilip Houska

ray-ban-stories

Foto: Facebook

Nové chytré brýle od Facebooku

0Zobrazit komentáře

Facebook nám dělá společnost na každém kroku. Ať už v tramvaji projíždíme Instagram, dopisujeme si na WhatsAppu, plánujeme výlet ve skupinách na Messengeru, nebo zkrátka listujeme hlavní aplikací. Možná máte doma i jeho komunikační obrazovku Portal nebo Oculus Rift pro virtuální realitu. Nyní však od Facebooku můžete dostat jeho vůbec první módní doplněk – sluneční brýle. A ne jen tak ledajaké.

Facebook se spojil s italskou skupinou EssilorLuxottica, aby společně vytvořily nový, chytrý model slavných Ray-Banů. O této spolupráci se ostatně hovořilo už před časem a naznačil to sám Mark Zuckerberg, který chtěl ze slunečních brýlí udělat první produkt, s nímž se lépe ponoří do oblasti rozšířené reality. Novinka ovšem s rozšířenou realitou příliš mnoho společného nemá.

Pokud si vzpomínáte na chytré brýle Spectacles, s nimiž přišli tvůrci sociální sítě Snapchat, novinka pod názvem Ray-Ban Stories se s nimi v mnoha ohledech shoduje. Také ony mají ve vrchní části vedle skel zabudované malé kamery, díky kterým můžete fotit nebo natáčet videa, aniž byste vytahovali telefon. Stačí jen poklepat na nožičku brýlí, případně říct „Hey Facebook, take a photo/video“.

Nové brýle mají totiž zabudovaného hlasového asistenta Facebook Assistant, který základním povelům v angličtině rozumí. Vizuální obsah se pak ukládá ve speciální mobilní aplikaci Facebook View, přes kterou lze fotky a videa sdílet na ostatní sociální sítě. Vedle malých čoček o rozlišení pěti megapixelů mají Ray-Ban Stories i reproduktory zabudované ve vnitřní části nožiček.

1ray-ban-stories

Foto: Facebook

Chytré sluneční brýle Ray-Ban Stories

Díky nim tak můžete poslouchat hudbu a podcasty přes spárovanou streamovací službu v telefonu, přičemž nechybí ani mikrofon pro telefonování. Myšlenka Facebooku je v tomto případě vcelku jasná – chce, aby uživatelé nemuseli držet v rukou telefony, ale naopak se spoléhali na to, co mají pohodlně na očích. Na jedno nabití mají brýle vydržet zhruba šest hodin, ochranná krabička, ve které přichází, je pak dokáže ještě třikrát dobít.

Ray-Ban Stories myslí také na soukromí, což je téma, které se obzvlášť u Facebooku hojně řeší. Ujišťuje proto, že veškerý obsah zachycený na nové chytré brýle zůstává bezpečně uchovaný v aplikaci Facebook View a není zneužíván pro reklamní účely. A pokud by vás někdo chtěl pomocí brýlí tajně fotit, patrně to poznáte, jelikož na nich problikne kontrolka.

Nový produkt od společnosti Marka Zuckerberga ovšem postrádá funkce typické pro rozšířenou realitu, například zobrazování virtuální mapy s cestou přímo před obličejem nebo možnost přečíst si zprávy. Ray-Ban Stories jsou spíše než ryze technologickou vychytávkou chytrým módním doplňkem, navíc bez jakéhokoliv brandingu Facebooku. Na první pohled jsou takřka k nerozeznání od klasických Ray-Banů.

Facebook je nabízí za cenu 299 dolarů (6,5 tisíce korun), přičemž jsou zatím oficiálně dostupné pro americký, australský, kanadský, irský, italský a britský trh. Ve dvaceti různých kombinacích, lišících se v barvě a provedení (Wayfarer, Round a Meteor), půjdou do prodeje i online. K dispozici je také možnost si měnit barvu skel.