Recepci ikonického Grandhotelu Pupp v Karlových Varech zdobí nové hodiny. Podílela se na nich i sklárna Moser

Recepce hotelu s novými hodinami

Foto: Bohematic/Moser

Ke každé hotelové recepci patří i klasické nástěnné hodiny. V případě Grandhotelu Pupp, jednoho z nejikoničtějších a nejhonosnějších hotelů v České republice, však neplní pouze funkci informační, ale také vysoce estetickou. Na výrobě unikátu ze skla a kovu se podílela manufaktura Bohematic ve spolupráci s legendární sklárnou Moser, přičemž vzhled navrhlo renomované designové studio Olgoj Chorchoj.

Hodiny jsou výsledkem vzájemné harmonie tradičního českého řemesla a moderního inovátorství. To je reprezentováno mladou českou manufakturou Bohematic, která poslední roky okouzluje svět jedinečnými hodinkami. Její mladou dravost v projektu hodin pro Pupp podpořilo i oceňované architektonicko-designerské studio Olgoj Chorchoj, za kterým stojí Michal Froněk a Jan Němeček.

Stará škola je naopak zastoupena sklárnou Moser, jejíž historie se začala psát již v půli 19. století. Samotný Grandhotel Pupp je přitom ještě starší. „Grandhotel Pupp je pojem. Legenda stará více než tři století. Zanechat tvůrčí stopu na jeho současné podobě je čest, a když se nám naskytla příležitost vytvořit nové hodiny do jeho impozantní recepce, neváhali jsme ani chvíli,“ říká Josef Zajíček, CEO a investor značky Bohematic.

Designéři neměli vůbec jednoduchou práci. Nabízelo by se vytvořit takové hodiny, které by odkazovaly na ty, jež v recepci visely původně, jak se u každého správného hotelu sluší a patří. Problém byl ovšem ten, že se žádné takové hodiny nedochovaly, a nedochovala se dokonce ani dokumentace, která by podobu původních hodin alespoň zčásti přibližovala.

moser-hodiny7

Jednotlivé skleněné segmenty vytvořené Moserem

Foto: Bohematic/Moser

„Šli jsme tedy, dalo by se říct, ve šlépějích, které již dávno zavál sníh. Vytvořit tak dominantní dílo, jako jsou centrální hodiny slavného hotelu, je nemalá výzva. Oslovili jsme s návrhem na spolupráci další ikonickou českou značku, sklárnu Moser, která k naší radosti výzvu přijala. Vzniklo tak spojení dvou firem v úplně rozdílné fázi vývoje: mladého, dravého Bohematicu a zralého, zkušeného Moseru s jeho unikátní barevnou škálou skla, dokonalým brusem a leštěním,“ říká Michal Froněk, art director značky Bohematic.

Tamní mistři skláři dostali za úkol vyrobit dvanáct segmentů v temné barvě a na milimetr je vybrousit tak, aby přesně pasovaly do připraveného kovového rámu. Z pískovaného, zlaceného a ručně leštěného kovu je vyroben také ciferník a loga na hodinách. Font číslic si vzalo na starosti studio Najbrt, které nedávno zpracovalo i novou firemní identitu Footshopu.

Byť se to na první pohled nemusí zdát, celková hmotnost díla dosáhla 40 kilogramů a práce na něm zabrala stovky hodin. Velkou výzvou se staly i takové detaily, jako jsou ručičky, které bylo nutné koncipovat tak, aby byly lehké a utáhl je švýcarský synchronní strojek na 220 V, a přitom dostatečně tuhé, aby držely tvar. Vše nakonec hodináři z Nového Města nad Metují vyřešili lehkými slitinami a obdélníkovými výseky.

„Pod hodinami je umístěný nápis Karlovy Vary jako narážka na typické recepční hodiny ukazující čas v různých světových metropolích. Celé město i hotel ale žijí vlastním tempem, proto je karlovarský čas jediný, o který tu běží,“ říká s nadsázkou generální ředitel hotelu Jindřich Krausz. „Instalace hodin byla také pomyslnou třešničkou, kterou jsme zakončili rozsáhlou rekonstrukci recepce Grandhotelu Pupp,“ uzavírá.

moser-hodiny3

Hodiny jsou novou dominantou vstupu do hotelu

Foto: Bohematic/Moser

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.