Rekordní obchod Microsoftu. Za 69 miliard dolarů kupuje herní vydavatelství Activision Blizzard, tvůrce Call of Duty
Je teprve leden a na herní scéně už se upekl největší obchod roku. Microsoft oznámil, že koupí slavného amerického videoherního vydavatele Activision Blizzard, který stojí za veleúspěšnými videoherními sériemi jako Call of Duty, Diablo nebo World of Warcraft. Pro tvůrce Xboxu jde navíc o historicky největší akvizici – celý obchod má totiž hodnotu téměř 69 miliard dolarů, respektive zhruba 1,5 bilionu korun.
Po dokončení této obří transakce se má Microsoft stát třetí největší herní společností na světě podle tržeb – hned za čínským Tencentem, který vlastní i část českého studia Bohemia Interactive, a japonským Sony. Plánovaná akvizice, která má být formálně dokončena v příštím fiskálním roce, zahrnuje všechny ikonické franšízy studií Activision, Blizzard a King, tedy tituly výše zmíněné plus například Overwatch nebo hříčku Candy Crush.
„Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejzajímavější kategorií zábavy na všech platformách a budou hrát klíčovou roli ve vývoji platforem metaverza. Hodně investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo a činí hry bezpečnými, inkluzivními a přístupnými pro všechny,“ říká šéf Microsoftu Satya Nadella.
Spolu s tím spadnou Microsoftu do klína i mezinárodní aktivity v oblasti esportu, a to prostřednictvím organizace Major League Gaming (MLG), jež pod Activision spadá. Získané hry pak firma zahrne do služby Xbox Game Pass, v rámci které si hráči měsíčně předplácí přístup k celé řadě her. Tomuto typu předplatného se ostatně daří – Microsoft spolu s oznámením akvizice oznámil, že má Game Pass přes 25 milionů uživatelů.