Rekordní start Kingdom Come 2. Dva miliony prodejů přijdou rychleji, než jsme mysleli, říká šéf Warhorse

Martin Frývaldský pro CzechCrunch hovoří o nesmírně úspěšném, ale v zásadě očekávaném startu české historické videohry.

Michal MančařMichal Mančař

martin-fryvaldsky-warhorse

Foto: Warhorse Studios

Martin Frývaldský, vladař Warhorse Studios

0Zobrazit komentáře

Stačil jediný den, aby se českého herního hitu Kingdom Come: Deliverance 2 prodal milion kusů. A už teď je jasné, že druhý milion přijde. „KCD2 je pro našeho vydavatele Plaion hra s historicky nejrychlejším nástupem na trh,“ říká pro CzechCrunch ředitel Warhorse Studios Martin Frývaldský.

Zajímá vás český herní průmysl?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Kingdom Come 2 zaútočilo na herní svět silou stovky obrněných rytířů. Historická hra od Warhorse Studios sklízí vysoké známky i vysoké prodeje. Martin Frývaldský, který pražské firmě kraluje, ale navzdory úspěchu zůstává klidný. „Premiérou nejsme zase tolik překvapeni. Přece jenom jsme věděli, že náš recept funguje, a tušili jsme, že děláme dobrou hru,“ říká pro CzechCrunch.

Natolik dobrou, že jen za čtyřiadvacet hodin od úterního uvedení si ji koupil milion hráčů. A další přibývají, i když logicky o něco nižším tempem. „Milion kopií je víc než skvělý start. Na druhou stranu, ta pozornost je velmi pomíjivá a začne rychle opadat, takže na druhý milion si budeme muset nějakou dobu počkat,“ mírní emoce Frývaldský.

Jenže vzápětí opět lehce přikládá pod kotel: „Ale že druhý milion přijde, to je dnes už jasné. A také dříve, než jsme si mysleli.“ První Kingdom Come z února 2018 přitom na dva miliony prodaných kusů čekalo rok, závěrem loňska vývojáři oznamovali osm milionů. Ačkoliv ty pozdější miliony přišly díky výrazným slevám, celkem Warhorse mezi roky 2018 a 2023 utržili přes 2,2 miliardy korun.

S druhým dílem Kingdom Come tak mají čeští tvůrci výrazně větší ambice. A je zřejmé, že jsou na dobré cestě k jejich naplnění. „Kingdom Come 2 je zatím pro Plaion hra s historicky nejrychlejším nástupem na trh,“ uvádí Frývaldský s odkazem na velkého vydavatele, který Warhorse Studios krátce po vydání první hry koupil.

Oněm ambicím odpovídá i budget pokračování. Rozpočet vývoje se blíží miliardě korun, podle Frývaldského by vystačil na středněrozpočtový hollywoodský film nebo seriál na Netflixu. A kreativní ředitel studia Daniel Vávra pro Seznam Zprávy uvedl, že už jen úvodní prodeje KCD2 vývoj zaplatily.

Už v květnu nás čeká první rozšíření hry. Ale celý tým Warhorse na podpoře Kingdom Come 2 pracovat nebude.

Kingdom Come: Deliverance 2 jedničku překonává prakticky ve všech ohledech, jak se můžete přesvědčit i v naší recenzi. Jenom na PC hru (která je dostupná i ve verzi na Xbox a PlayStation) v jeden okamžik hrálo 185 tisíc lidí – což je dvojnásobná hodnota oproti maximu prvního dílu. Značný je také technický posun.

„Základní podmínkou, kterou jsme si dali, bylo, že hra musí přijít na trh v pokud možno bezvadném stavu. Dnešním pohledem bylo uvedení prvního dílu herní hantýrkou něco jako ‚early access‘,“ říká ředitel. Tedy veřejné vydání hry, na níž ale autoři stále aktivně pracují.

kingdom-come-good-game

Přečtěte si takéŠest věcí, co mě štvou na Kingdom Come 2Šest věcí, co mě štvou na Kingdom Come 2: Středověký superman, podvod na Jindru i zbytečný realismus

„To jsme nejen nechtěli, ale ani nemohli opakovat. Na vyladění hry jsme si nechali výrazně více času a kvůli němu jsme obětovali i pár věcí v obsahu,“ přidává zajímavý střípek. Obětovaný obsah by se ale do hry mohl alespoň částečně dostat, Warhorse Studios už dříve pro Kingdom Come 2 oznámili několik přídavků.

„Žádný čas na oslavy, rovnou zpátky do práce. Nějaké chyby se určitě nakonec najdou, takže bude co opravovat. A první rozšíření má vyjít už v květnu,“ říká šéf studia, které kvůli rozsáhlejšímu příběhu, hernímu světu i možnostem narostlo zhruba na dvojnásobek, tedy 250 pracovníků. „Celý tým na podpoře Kingdom Come 2 ale dělat nebude. Ale o tom až jindy,“ dodává tajuplně Frývaldský.

A byť šéf Warhorse Studios hovořil o tom, že oslavy musí ustoupit práci, na párty si vývojáři přece jen našli čas. Na slavnostní večírek k uvedení hry pozvali i zástupce konkurenčních herních studií. I když – konkurenčních… „Co do počtu lidí jsme malé odvětví a úspěch jednoho posílí všechny. Ať už růstem kompetencí, nebo zlepšením povědomí veřejnosti o tom, že takové odvětví existuje, je silné, atraktivní a s vekou přidanou hodnotou,“ míní manažer.

Kromě gratulací naživo stále přichází nespočet pochval a přání z domácího i světového herního průmyslu. A nejen z něj. „Nakonec si na nás vzpomněli i politici, což je samozřejmě trochu jejich osobní PR, ale fajn. Angličtina na to má pěkné slovo ‚embrace‘, tedy něco jako přijmout nebo obejmout. A pokud Kingdom Come: Deliverance 2 pomohlo v Česku k většímu přijetí herního odvětví, tak jsme za to rádi,“ uzavírá Martin Frývaldský.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.