Revolut má v Česku 800 tisíc klientů. Vybral si je na test a spouští tu pilotně investiční aplikaci
Kromě Česka se služba Revolut Invest spouští také v Řecku a v Dánsku. Umožní třeba opakované nákupy nebo sledování makroekonomických trendů.
Češi, alespoň ti mladší, si v posledních letech oblíbili investování. Svědčí o tom mimo jiné rostoucí nabídka různých investičních produktů. Stranou nezůstává ani průkopník, který Čechy tak trochu naučil kupovat akcie: původně britská digitální banka Revolut. Ta nyní přichází s úplně novou, čistě investiční aplikací – a Česko je jeden ze tří trhů, kde ji bude pilotně testovat.
Služba Revolut Invest, která je už k dispozici v obchodech s aplikacemi pro telefony iPhone i pro zařízení s operačním systémem Android, se kromě Česka v první fázi spouští ještě v Řecku a v Dánsku. Proč zrovna tady je dané tím, že Revolut vždy každou novinku vyzkouší na některém z menších trhů.
„A roli hraje i to, jak populární daný produkt v té které zemi je. A Češi mají velký zájem o investování,“ vysvětluje pro CzechCrunch mluvčí Revolutu Ingrida Daunaraviciene. To ostatně potvrzují i čísla z výzkumu, který si neobanka nechala před nedávnem udělat: ve věkové skupině generace Z, která se narodila po sametové revoluci, investuje pravidelně 73 procent lidí. Revolut má podle nejnovějších údajů v Česku 800 tisíc klientů, z nichž 58 procent je právě ve věku 18 až 34 let.
To, jak čeští klienti nakládají se svými prostředky a investicemi na Revolutu, vypadalo v prvním pololetí letošního roku podle Ingridy Daunaraviciene následovně: 44 procent tvořily nízkorizikové vklady do fondů peněžního trhu, 39 procent byly americké či evropské akcie, 12 procent činila ETF a pět procent dluhopisy.