Rodí se další jednorožec s českou krví. Startup Ataccama získal v obří investici přes 3,5 miliardy
Doteď spíš nenápadná Ataccama získala další obří investici do českého startupu. Připojuje se tak k Rohlíku, Productboardu a Shipmonku.
Tak velká investiční kola do českých startupů jde spočítat na prstech jedné ruky. Česko-kanadská datově orientovaná Ataccama si před dvěma lety vytyčila cíl stát se jednorožcem, tedy překonat valuaci ve výši jedné miliardy dolarů, a posléze vstoupit také na americkou technologickou burzu. Naplňování této cesty se jí daří. Nyní oznámila uzavření obřího finančního kola ve výši 3,6 miliardy korun, což je pro firmu výrazným milníkem.
I když Ataccama oficiálně vznikla již před čtrnácti lety a vyrostla na téměř miliardového hráče, který klientům po celém světě pomáhá spravovat a koordinovat práci s daty, celý čas se financovala jen z vlastních zdrojů bez pomoci externích investorů. To se teď změnilo s takzvaným kolem série A.
Od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities získala 150 milionů dolarů, tedy 3,6 miliardy korun, výměnou za blíže nespecifikovaný minoritní podíl. V jaké výši se aktuálně nachází valuace, firma oficiálně neprozrazuje, podle informací CzechCrunche je na úrovni 550 milionů dolarů, bezmála 13 miliard korun. Získané prostředky chce využít na další globální expanzi, rozvoj datové platformy a také posílení náboru.
Zpráva o tak velké investici přitom přichází jen několik dnů poté, co ještě vyšší částku 5,4 miliardy korun minulý týden oznámila skupina online supermarketů Rohlik Group zakladatele Tomáše Čupra. Společně se Shipmonkem Jana Bednáře a Productboardem Huberta Palána a Daniela Hejla teď Ataccama sdílí první pětici nejvyšších kol do startupů českých zakladatelů.
Co že to další raketa české startupové scény vůbec dělá? Ataccama na trhu prorazila se svou platformou pro pokročilou správu a řízení podnikových dat, kterou ocenila i poradenská společnost Gartner. Obsahuje nástroje pro automatizované řízení kvality, katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, vše založené na umělé inteligenci.
Čtyřem stovkám klientům, mezi které patří T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank či Heineken, vytváří centrální místo pro práci s daty. Ataccama aktuálně působí v deseti pobočkách po celém světě, přičemž vývoj řídí z Prahy a hlavní obchodní oddělení sedí v kanadském Torontu.
„Velké organizace se snaží škálovat a decentralizovat své datové iniciativy, umožnit demokratizaci dat a zároveň udržet svá data pod kontrolou z hlediska kvality, správy, ochrany soukromí a bezpečnosti. Naše platforma nabízí bezproblémový způsob, jak umožnit technickým i méně technickým ‚datovým lidem‘ napříč organizací vytvářet vysoce kvalitní, řízené, bezpečné a opakovaně použitelné datové produkty,“ popisuje Michal Klaus, ředitel Ataccamy.
Svoje slova Klaus už dříve podpořil také čísly – za loňský rok firma zdvojnásobila své opakující se roční příjmy (ARR) na více než 900 milionů korun a stejné tempo si podle vyjádření udržuje doteď. Proto šéf Ataccamy věří, že milník miliardové valuace bude mít firma na dosah na přelomu roku a nejpozději by se měla mezi jednorožce zařadit v roce 2024.