Rohlík bude v Německu prodávat na Amazonu. Je to obří, dodá nám to distribuční sílu, říká Tomáš Čupr
Český online supermarket našel recept, jak vydělávat na západních trzích, a teď se chystá svůj růst v Německu výrazně akcelerovat. Pomůže Amazon.
Až si příště půjdou němečtí zákazníci v několika velkých městech nakoupit potraviny na Amazonu, budou ve skutečnosti nakupovat na tamním Rohlíku. Online supermarket Tomáše Čupra oznámil, že uzavřel s obřím globálním hráčem významné partnerství, díky kterému získá na webu Amazonu prominentní místo. A samozřejmě také příliv nových zákazníků. „Na partnerství s Amazonem jsme velmi hrdí. Díky němu dokážeme ještě rychleji transformovat německý online trh s potravinami,“ říká zakladatel Rohlik Group, do níž patří i německý Knuspr.de. Právě ten rychle roste a nyní má díky novému partnerství ještě akcelerovat.
Rohlík se v Německu začal pod značkou Knuspr.de poměrně rychle usazovat a Tomáš Čupr před létem v našem podcastu Money Maker popisoval nalezení klíčového receptu, jak na západních trzích na doručování potravin vydělávat peníze. V loňském roce celá skupina online supermarketů vyrostla v obratu na 700 milionů eur (17,8 miliardy korun), což představovalo meziroční růst o pětadvacet procent. Ten přitom pohánělo převážně Německo, kde firma meziročně vyrostla o 94 procent, a to zatím operuje jen v Mnichově, Berlíně a Frankfurtu. Na celkovém obratu skupiny se tento trh nyní podílí zhruba ze dvaceti procent.
Další nakopnutí rozvoje má nyní zajistit spolupráce s Amazonem, ke které má Tomáš Čupr jednoduchý komentář: „Je to obří.“ Amazon je totiž u našich západních sousedů skutečným hegemonem e-commerce trhu. Jeho loňské tržby činily 34 miliard eur (860 miliard korun). V přepočtu na počet obyvatel je tak ještě výrazně dominantnější než u nás největší český e-shop Alza.cz, která předloni vygenerovala zhruba 1,6 miliardy eur (přes 42 miliard korun). Aby byla jejich pozice v tomto ohledu srovnatelná, musela by u nás Alza generovat v obratu 4,4 miliardy eur (přes 110 miliard korun), tedy skoro třikrát víc než teď.