Rozvoz potravin online má dalšího hráče. Billa naplno spustila svůj e-shop, doručení slibuje do tří hodin
Aktuálně je služba dostupná pro zákazníky v Praze, Brně, Mladé Boleslavi a okolí, po celém Česku chce Billa rozvážet do roku 2025.
Pilotní verzi svého e-shopu Billa v Česku spustila v březnu, tento týden obchodní řetězec oznámil jeho plné uvedení do provozu. V testovací fázi Billa doručila pro sedm tisíc zákazníků téměř 29 tisíc objednávek, přičemž přes osmdesát procent zákazníků nakoupilo na e-shopu více než třikrát. Prodejce přitom slibuje doručení zdarma do tří hodin po odeslání objednávky.
Nejčastěji lidé nakupovali banány, pivo, rajčata, hroznové víno a bagety, typickými zákazníky e-shopu Billa jsou podle vedoucího e-commerce Petra Toupala mladé rodiny s dětmi. Kromě Prahy či Brna – kde má řetězec dva sklady určené čistě pro online objednávky – je možné si přes e-shop objednat také do Mladé Boleslavi či Nymburka. Po celém Česku Billa plánuje službu rozšířit do roku 2025.
„Do konce roku spustíme novou mobilní aplikaci, která nakupování online usnadní. V průběhu příštího roku částečně zautomatizujeme naše sklady v Praze a Brně, aby byly schopny efektivněji a ve vyšší míře odbavit objednávky našich zákazníků. Do konce roku 2025 máme ambici nabídnout naše služby po celé České republice a stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin online u nás,“ uvedl generální ředitel Billy Liam Casey. Na rozvozu potravin Billa spolupracuje s logistickým startupem Dodo Michala Menšíka.
Billa tak naplno vstupuje do rozvíjejícího se trhu objednávání potravin na internetu, kterému u nás dominuje online supermarket Rohlík, jenž je podle žebříčku CzechCrunche třetím největším e-shopem u nás. Výraznými hráči jsou pak také například Tesco nebo Košík. Miliardové tržby vykazuje též e-shop Lidlu, ten na něm ale nenabízí čerstvé potraviny.