Ruka už je v rukávu. Módní značku Tom Ford kupuje za desítky miliard kosmetický obr Estée Lauder
O značku projevil zájem také majitel proslulé značky Gucci. Nakonec však spadla do rukou kosmetického giganta.
Estée Lauder je známou kosmetickou značkou, která se rozhodla více propojit se světem módy. Za tímto účelem kupuje módní brand Tom Ford, který se specializuje především na pánské oděvy, dělá však i dámské oblečení a doplňky. Celá akvizice měla společnost vyjít na 2,8 miliardy dolarů, tedy přibližně 65,5 miliardy korun.
Zatímco Estée Lauder zastupuje svět luxusní kosmetiky, jméno Tom Ford je spojeno se světem nejvyšší módy. Kosmetika a móda však k sobě mají velmi blízko, jejich spojení proto není ničím výjimečným. Přesto se očekávalo, že značku Tom Ford získá docela jiná společnost než Estée Lauder.
Tom Ford se proslavil coby návrhář, který pomohl dostat na vrchol značku Gucci – a právě aktuální majitel Gucci, oděvní impérium Kering, pod kterou spadá i Balenciaga či Bottega Veneta, projevilo o jeho firmu velký zájem.
Jenže společnosti se z hned několika důvodů nedohodly, a tak je to nakonec kosmetický dům, pod který spadají značky jako Clinique, Bobbi Brown, Too Faced nebo MAC, kdo značku Tom Ford pod svá křídla získal.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Společnost přitom nemá se světem módy příliš zkušeností, i to je však důvod, proč tvrdí, že jí akvizice otevře dveře k novým příležitostem. Tento klíč ovšem nebyl vůbec levný. Estée Lauder měla za Tom Ford zaplatit 2,8 miliardy dolarů, tedy zhruba 65,5 miliardy korun. Pro společnost se tak jedná o doposud největší investici v historii.
Estée Lauder značku kupuje v časech, kdy se začíná měnit nálada na trhu s módou. Prodejci luxusního zboží se dosud těšili stálé poptávce po svých produktech, v té se ale začínají ukazovat trhliny způsobené rostoucím zpomalováním poptávky ze strany spotřebitelů.
S přispěním ČTK.