Rychlejší přestupy a více prostoru pro odpočinek. Letiště Václava Havla s Kiwi.com zpříjemní cestování přes Prahu

letiste-praha-vaclav-havel-airport-prague

Foto: Letiště Praha

Letiště Václava Havla Praha

0Zobrazit komentáře

Přistát, posbírat kufry, čekat na otevření brány, opět vše odbavit, projít bezpečnostní kontrolou a počkat, než bude umožněn vstup na palubu. Tak vypadá běžný proces cestování s přestupem za využití různých leteckých společností. Letiště Václava Havla si však ve spolupráci s brněnským Kiwi.com připravilo pro cestující, kteří Prahou jen prolétají, speciální balíček výhod, díky nimž bude přestupování v Ruzyni příjemnějším zážitkem.

Kombinaci více leteckých spojů dnes využívá řada cestovatelů. Motivem je nejčastěji finanční výhodnost, ovšem cestování s přestupy má i řadu nevýhod. Chytání navazujících letů může být občas pořádně hektickou záležitostí plnou zběsilých sprintů, během kterých si člověk ani nestihne prohlédnout zboží nabízené v duty free zóně. Někdy jsou naopak přestupy plné nekonečného čekání a nudy.

Od 1. dubna by se však tyto nepříjemnosti nemusely týkat cestování přes Prahu. Letiště Václava Havla ve snaze posílit svou roli přestupního bodu připravilo balíček Fly via Prague, který cestující obdrží, zakoupí-li si svou letenku na portálu Kiwi.com. Balíček bude obsahovat hned několik výhod, které zvýší komfort přestupování na největším tuzemském letišti.

Součástí by měl být například Security FastTrack, jenž se postará o zrychlení průchodů bezpečnostní kontrolou, aniž by bylo nutné stát ve frontách. Naopak pro cestující, kteří mají během přestupů času na rozdávání, se díky balíčku otevřou vybrané letištní salónky nebo jim budou nabídnuty slevové kupony pro zpříjemnění nákupů v duty free zóně.

prague-airportfly-praguephotoadamek-1

Foto: Letiště Václava Havla

Veškeré potřebné informace budou dostupné spolu se zakoupenou letenkou

„Cílem Fly via Prague je podpořit transferový produkt letiště Praha a zvýšit podíl cestujících, kteří na pražském letišti přestupují. Zároveň chceme posílit jejich zákaznickou zkušenost a podpořit tímto krokem i jednotlivé letecké společnosti,“ vysvětluje Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Václava Havla.

Osoby, které budou naši zemi opouštět z druhého terminálu s odbavovaným zavazadlem, budou také moci u vybraných leteckých společností využít nabídky samoobslužného odbavení zavazadel Self-Service Bag Drop. Zda má cestující odbavované zavazadlo, bude do značné míry určovat, jaká varianta přestupu mu bude umožněna.

Takových variant by podle letiště mělo být hned šest. Pokud například budete mít pouze příruční zavazadlo, nebudete muset tranzitní zónu letiště vůbec opouštět. Prostě jen zamíříte k odletové bráně svého dalšího spoje. S navigací po letišti by měly pomoci nové ukazatele a potřebné informace bude možné dohledat také u obdržené letenky zakoupené skrze portál Kiwi.com.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kiwi je pro takovou službu ideálním partnerem, jelikož hledání těch nejvýhodnějších spojů a jejich kombinování je podstatou tuzemské cestovatelské platformy. „Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s letištěm Praha a spustit společně službu Fly via Prague pro cestující s vlastním přestupem na jednotlivé lety,“ prohlásil Luc Viguie, viceprezident pro obchodní rozvoj Kiwi.com.

„Věříme, že toto propojování leteckých spojení hraje aktuálně ještě důležitější roli a že nejinak tomu bude i v budoucnu. Nabízí totiž cestujícím více variant, jak se dostat do vybraného cíle a zároveň ušetřit čas a peníze. Se službou Fly via Prague bude jejich přestup plynulejší a příjemnější díky exkluzivním výhodám balíčku Smart Pass. Ten dostane každý, kdo si zvolí přestup na pražském letišti a zarezervuje letenky na portálu Kiwi.com,“ dodal Viguie.

prague-airportfly-praguephotochalabala-6

Foto: Letiště Václava Havla

Navigaci přímo na letišti bude obstarávat nová infografika

Počet cestujících, kteří v roce 2020 prošli branami Letiště Václava Havla, činil podle oficiálních údajů 3 665 871 osob. V porovnání s rokem předchozím se jedná o 79% úbytek způsobený pandemií koronaviru. Ta zapříčinila značné problémy i přímo společnosti Kiwi, jak prozradil v našem rozhovoru z prosince minulého roku Oliver Dlouhý, zakladatel a CEO firmy.

Jak informovaly Hospodářské noviny, počet osob, které Prahou jen prolétají, je pouhý zlomek. Konkrétně v roce 2019 se jednalo přibližně o 200 tisíc pasažérů z celkových 17,8 milionu. V loňském roce bylo toto číslo logicky ještě daleko menší.

„Self-connect cestování bylo na vzestupu ještě před současnou krizí a tento trend bude nadále udávat zejména mladá generace cestujících, která vyhledává při cestování různé možnosti a zejména flexibilitu. Jsme rádi, že se můžeme připojit k ostatním letištím, která podobnou službu již nabízejí a že naším prvním partnerem je právě Kiwi.com,“ uzavírá Jakub Puchalský.

Bolt ve velkém obsadí Brno a Ostravu. Přiváží tam elektrické koloběžky i kola a bude rozvážet jídlo

Filip HouskaFilip Houska

bolt-cr

Foto: Bolt

Bolt v Česku provozuje taxíky, elektrická kola i koloběžky a rozváží jídlo

0Zobrazit komentáře

Přepravní platforma Bolt je letos na tuzemském trhu zatím k nezastavení. Poté, co své taxíky vypustila do Českých Budějovic a Mladé Boleslavi, tedy v pořadí devátého a desátého města v Česku, se chce ještě více etablovat v Brně a Ostravě, kde rozšiřuje nabídku svých služeb. Nasazuje sdílené elektrické koloběžky i elektrokola a zároveň v nich spouští i Bolt Food pro rozvozy jídla.

Vzhledem k tomu, že původem estonský startup, posilněný nedávnými investicemi ve výši 4,5 miliardy korun, bere Česko v posledních měsících útokem, může být poněkud složitější se zorientovat v tom, co a kde nabízí. Obyvatelé Brna to ale od dnešního dne nemusí řešit, jelikož v jejich městě budou dostupné všechny služby Boltu.

Dosud si v moravské metropoli mohli lidé přes aplikaci objednávat pouze taxíky. Nyní však mohou svůj pohyb po městě kombinovat i se zelenými elektrickými koly, která byla předtím dostupná pouze v Praze, a elektrickými koloběžkami, jež začaly v Olomouci a pokračovaly přes Boskovice až do Pardubic.

bolt-kolobezky

Foto: Bolt

Elektrické koloběžky startupu Bolt

Zapůjčení je pak stejné jako jinde: stačí v aplikaci Bolt naskenovat QR kód, nasednout (nebo naskočit) a po ukončení jízdy nechat prostředek na vyznačeném parkovacím místě. Cena za prvních pět minut jízdy na kole je 5 korun za minutu, poté se sazba snižuje na 4 koruny. V případě koloběžek jsou tyto hranice o korunu nižší.

Spolu s prostředky pro městskou mobilitu přichází do Brna i avizovaná služba Bolt Food pro rozvozy jídel z restaurací i obchodů, která byla dosud dostupná jen v Praze (kde posílila spolupráci s maloobchodní sítí Žabka). Rozvážka má fungovat od 9 do 23 hodin v okruhu osmi kilometrů od restaurace nebo obchodu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V podobném schématu vstupuje Bolt i do Ostravy, akorát zatím bez elektrických kol. Do třetího největšího města republiky (a také do Frýdku-Místku) dnes dovezl „pouze“ sdílené elektrokoloběžky a spustil Bolt Food. Dále v Ostravě funguje i taxi služba, která tam svůj provoz začala už před časem.

„Sdílená elektrokola a elektrické koloběžky jsou důležitým prvkem městské dopravy budoucnosti. Jsou rychlé, za pár minut přejedete centrum města i v dopravní špičce, aniž byste se přitom zapotili. Jejich provoz je navíc vysoce ekologický, protože nečoudí a jsou klimaticky neutrální,“ říká Martin Zajíc, manažer pro elektrickou mobilitu Boltu v Česku.

bolt-food

Foto: Bolt

Kurýr rozvozové služby Bolt Food

krcha-zegzulka-kacerle

Přečtěte si takéČeši v Kalifornii o AI, práci v Applu i o nápadech z plážeMěnou budoucnosti je kreativita a Česko je daňový ráj. Češi v Kalifornii mluví o AI, Applu i práci z pláže

Velká expanze do Brna a Ostravy ovšem nemá být jedinou v tomto roce. Bolt slibuje, že v rámci několika následujících týdnů vstoupí se svými sdílenými koloběžkami a koly do několika dalších měst, byť nespecifikuje, o jaká půjde. Rozšířit se má i Bolt Food, ale i tam je startup skoupý na konkrétnější informace.

Je ale vidět, že to Bolt s expanzí po Evropě myslí vážně. Většímu zapojení dopomohla i pandemie koronaviru, která proměnila návyky lidí a prakticky je přiměla k tomu, aby namísto přeplněných tramvají a autobusů volili třeba právě sdílené jednostopé prostředky a objednávali si jídlo z dovozů, díky kterým nemusí nikam docházet.