Samsung představil nové robotické vysavače v podobách Darth Vadera a Stormtrooperů

Filip HouskaFilip Houska

366438C6-F335-464A-80E4-F93F1D944718
0Zobrazit komentáře

Z nadšení, které v posledních dnech panuje okolo vypuštění prvního traileru k nové epizodě Star Wars s názvem Poslední z Jediů, se očividně snaží vytěžit i Samsung. Tento jihokorejský technologický gigant představil limitovanou edici svých robotických vysavačů ve stylu ikonických postav z této kultovní ságy.

Vysavače POWERbot VR7000, které se poprvé objevily na letošní technologické konferenci CES, na sebe nyní vzaly podobu Darth Vadera a Stormtrooperů. Vedle poutavého designu připomínajícího masky těchto postav zaujme i zvukovými vlastnostmi.

629C5CAA-C80E-4FDF-9320-5BF64C8E11E6

Přečtěte si takéLegendární komunikační služba AIM od AOL po 20 letech končíLegendární komunikační služba AIM od AOL po 20 letech končí

Při zapnutí začnou vydávat charakteristické zvuky, konkrétně model Darth Vadera se nastartuje spolu s jeho proslulým „dýcháním“ a Stormtroopeři se vyzvou svým „Let’s go!“.

Samsung tvrdí, že na těchto limitovaných verzích svých robotických vysavačů, které skrývají stejné funkce jako regulérní modely (například autonomní navigace po místnosti, technologie pro přesnější čištění v blízkosti stěn a rohů nebo podpora hlasových asistentů Alexa a Google Assistant), úzce spolupracoval s fanoušky Star Wars.

Předobjednávky jsou spuštěné od 10. října, nicméně pouze pro trh Spojených států. Model se Stormtrooperem stojí 699 dolarů (cca 15 tisíc korun) a varianta ve stylu legendárního Darth Vadera se zastavila na ceně 799 dolarů, tedy nějakých 17,5 tisíce korun (cena je vyšší z důvodu zahrnuté Wi-Fi a dálkového ovládání).

https://youtu.be/DJDSMJnTniI

Foto: Samsung U.S. Newsroom

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Brněnské Kiwi.com je nejrychleji rostoucí technologický startup ve střední Evropě

Jiří SvobodaJiří Svoboda

dlouhykiwi2
0Zobrazit komentáře

Společnost Deloitte vydala svou letošní edici žebříčku Deloitte Technology Fast 50, který srovnává nejrychleji rostoucí středoevropské startupy. Jak se ukázalo, tento ročník je navíc nadmíru úspěšný hned pro několik českých projektů. Absolutním vítězem se stal brněnský vyhledávač letů Kiwi.com, na třetím místě pak skončil Prusa Research zabývající se 3D tiskem.

Deloitte porovnává procentuální růst přihlášených firem za poslední čtyři roky. Průměr za celý žebříček činil 1 127 %, přičemž Kiwi.com, vítěz samotný, si připsalo 7 165 %, tedy téměř pětkrát více než loni. Třetí Prusa Research dotahuje s 6 910 %, na příčkách 14. a 15 se však nachází další známé české projekty – vývojářské studio STRV s 963 % a řetězec ZOOT s 820 %.

cndra

Přečtěte si takéSuperhosting a CDN77 Zdeňka Cendry dodají iVysílání pro Českou televiziSuperhosting a CDN77 Zdeňka Cendry dodají iVysílání pro Českou televizi

Třicátá sedmá příčka patřila s 408 % také českému vývojářskému studiu Inventi Solution. Obdiv si však zaslouží také online lékárna Pilulka.cz, která se 736 % umístila na sedmém místě v kategorii „Vycházející hvězdy“. Do té organizátoři umisťují entity, které jsou na trhu příliš krátce a nemohou tudíž soutěžit v hlavní kategorii. V minulém roce přitom do stejné položky spadali i letošní vítězové Kiwi.com a Prusa Research.

joseph-prusa-1024×576

Josef Průša

„Letošní skvělé výsledky českých firem potvrdily, že mimořádného růstu mohou dosáhnout i domácí čeští podnikatelé. Řada z oceněných společností se už navíc stačila prosadit i mimo středoevropský region,“ říká Jiří Sauer, ředitel žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE v České republice.

Celkově se do soutěže přihlásili zástupci z jedenácti zemí Evropy, nejvíce, celkem 19, se jich umístilo v TOP 50 ze sousedního Polska. Jeho zástupci (Tooploox a Absolvent.pl) se umístili v závěsu za stupni vítězů na čtvrtém a pátém místě.

strvfounders

Zakladatelé STRV

„Za jejich úspěchem stojí příznivé podmínky nejen na středoevropském trhu, ale i rychlé nasazení těch nejlepších technologií v kombinaci s vytvořením produktu či služby, které přispěly k rozmachu daného odvětví. Firmy se i podstatně lépe dokázaly přizpůsobit potřebám svých zákazníků,“ říká Senta Čermáková, ředitelka pro strategické projekty a vedoucí projektu Deloitte Startups.