Samsung si za jeden OLED displej pro nové iPhony účtuje až 130 dolarů, téměř 3x tolik co za LCD

Filip HouskaFilip Houska

iphone_090717x1
0Zobrazit komentáře

Již příští týden, konkrétně 12. září, bude svět znát přesné parametry očekávaného iPhonu „8“. Čím blíže je tento termín, tím více se rojí další spekulace, které už v tomto období bývají poměrně přesné. Nyní na povrch vyplula informace, která objasňuje, proč nová vlajková loď Applu bude dražší než její předchůdce.

Uznávaný analytik z KGI Securities Ming-Či Kuo ve zprávě, se kterou jako první přišel server Apple Insider, odhaluje cenu, jakou si Samsung účtuje za dodání OLED displejů pro nové iPhony, jež budou touto displejovou technologií vybaveny úplně poprvé.

arkit_082817x1

Přečtěte si takéDíky rozšířené realitě od Applu si můžete virtuálně prohlédnout například jídlo v restauraciDíky rozšířené realitě od Applu si můžete virtuálně prohlédnout například jídlo v restauraci

Očekává, že cena za jeden panel šplhá až ke 130 dolarů, tedy necelých 3 tisíc korun. Jen pro srovnání, Apple za jeden kus dosavadního LCD displeje platil okolo 45 dolarů. Nárůst je to tedy výrazný a jen utvrzuje veřejnost v tom, že za jubilejní iPhone, který má mít displej přes celé přední tělo, zabezpečovací systém na bázi snímání obličeje a další novinky, bude muset přibližně 1 000 dolarů skutečně zaplatit.

Možná podoba nového iPhonu

Naskýtá se otázka, proč Apple nesáhne po jiném výrobci OLED displejů, aby nemusel Samsungu vyplácet takové částky. Vysvětlení je poměrně jednoduché: jihokorejský gigant je v produkci těchto typů displejů zkrátka nejlepší. A Apple si na kvalitu pochopitelně potrpí.

Do budoucna se však očekává, že Samsung nebude jediným (jestli vůbec nějakým) dodavatelem, jenž bude pokrývat průměrně 200 milionů prodaných iPhonů za rok. Podle serveru Bloomberg by od roku 2019 mohl brát displejové panely od společnosti LG, která tuto technologii také produkuje, nicméně ještě zdaleka ne v takové kvalitě, a proto si Apple ještě dva roky počká.

Foto: Reprofoto, YouTube [1; 2]

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

PodCase: nabíjecí pouzdro pro iPhone se slotem pro dobíjení sluchátek AirPods od tvůrců Pebble

Filip HouskaFilip Houska

podcase_090717x1
0Zobrazit komentáře

Bezdrátová sluchátka jsou v mnohých situacích mnohem pohodlnější než ta klasická, nicméně skrývají jednu zásadní nevýhodu – dobíjení. Uživatel má tak rázem o starost navíc, jelikož musí s sebou nosit příslušenství, pomocí kterého lze sluchátka dobít. Tento problém se však částečně rozhodl řešit muž stojící za oblíbenými, již neexistujícími hodinkami Pebble.

Eric Micigovsky spolu se Stevem Johnsonem spustili na crowdfundingovém portálu Kickstarter kampaň, kde prezentují PodCase, nabíjecí pouzdro pro iPhone 7 (respektive 7 Plus), které disponuje speciálním slotem pro dobíjení bezdrátových sluchátek AirPods od Applu. Prozatím se jim podařilo vybrat zhruba 5 % z cílových 2,3 milionů hongkongských dolarů, tedy asi 300 800 dolarů.

streetview_090517x1

Přečtěte si takéGoogle začíná pro Street View používat nové, výrazně lepší kamery s podporou umělé inteligenceGoogle začíná pro Street View používat nové, výrazně lepší kamery s podporou umělé inteligence

Obal se podobá nabíjecím pouzdrům společnosti Mophie, avšak s tou výjimkou, že ve vrchní části jsou výřezy pro AirPods, které je umožní dobíjet. V těle je zahrnuta baterie o kapacitě 2 500 mAh, jež dokáže jednou dobít iPhone a až 40x zmíněná sluchátka. Pouzdro lze pochopitelně také dobíjet, a to pomocí USB-C.

PodCase je na Kickstarteru nabízen v různých balíčcích, přičemž ten nejlevnější, který zahrnuje samotný produkt a kabel, je za cenu 79 dolarů (cca 1 800 Kč). V případě splnění kampaně, tedy vybrání alespoň 300 tisíc dolarů, by se PodCase měl dostat do běžného prodeje za 99 dolarů (cca 2 200 Kč).