Sázka na prodeje kol online se vyplatila. Bikero ovládlo televizní reklamu a míří k překonání stomilionového obratu
„Kolo? Až domů?!“ Pokud jste někdy v průběhu první vlny pandemie koronaviru zapnuli televizi, s největší pravděpodobností vám neunikl spot, který lákal na služby obchodu Bikero. Ten totiž vsadil na masivní televizní reklamu, která mu i ve velmi nejisté době vynesla kýžené ovoce. Na nakupování kol online zkrátka zákazníci slyšeli.
Již v červnu hlásil ředitel Bikera Martin Kudrna rekordní obraty, a to uzavřeným prodejnám navzdory. Mohl za to nejen zvýšený zájem o kola, ale také odvážná reakce jeho firmy. „V sobotu brzo ráno mě vzbudil telefonát a zjistil jsem, že prodejny nesmí otevřít. Během několika hodin jsme ale dokázali zareagovat. Obchody jsme obtáhli páskami a připravili improvizovaná výdejní okna,“ popisuje Kudrna první momenty po jarním uzavření maloobchodních prodejen.
Nastala ovšem otázka, jak postupovat dál, a Bikero na ní mělo poměrně odvážnou odpověď. Namísto šetření v nejisté době se rozhodlo investovat do masivní reklamní kampaně. Dalo si za cíl vyzdvihnout službu nabízející doručení seřízeného kola přes e-shop až domů, kterou obchod nabízel již před krizí, ale v kampani se ji rozhodl co nejvíce zdůraznit.
Načasování tohoto rozhodnutí bylo ideální. Většina inzerentů v té době své kampaně z televizních obrazovek ve jménu úspor spíše stahovala, což – jak Kudrna vysvětluje – přineslo pohyb cen reklamního prostoru. „Reklamní prostor je komodita, kterou není možné uskladnit, a proto se v prvních dnech nově vzniklé situace bylo možné dostat k cenám, které jsou, věřím, v podstatě neopakovatelné,“ popisuje pro CzechCrunch.
Bikero zakoupilo reklamní prostor pro vyšší stovky pětivteřinových spotů na kanálech skupiny Nova Group. I navzdory výhodnějším cenám se stále jednalo o nemalou investici. „Když jsem objednávku spotů podepisoval, třásla se mi kolena. Byla to obrovská investice v nejisté době,“ vzpomíná Jan Coufal, zakladatel obchodu, který zároveň působí jako ředitel reklamní agentury Czech Promotion.
Pro Bikero se však jednalo o jedinečnou příležitost, jelikož zákazníkům v té době nezbývalo nic jiného než kola nakupovat online. Pro mnoho z nich se jednalo o zcela novou zkušenost a Bikero se rozhodlo udělat vše proto, aby pro ně byl tento nový zážitek co možná nejpříjemnější.