Slevomat.cz a Skrz.cz kupují Britové
První slevový portál v Česku Slevomat.cz mění po sedmi letech od svého založení majitele. Ze 100% ho společně s portály Skrz.cz, v jehož čele stojí podnikatel Petr Kováčik a slovenským Zľavomat, kupuje britská skupina Secret Escapes. Na straně prodejce pak není nikdo jiný, než investiční skupiny Miton, Enern, In-bridge a dosavadní vlastníci, mezi které patří například i zakladatel Slevomatu, Tomáš Čupr.
Výše transakce nebyla odhalena, o obchodu jako takovém se však spekulovalo už na konci července, přičemž náš tehdejší odhad ukazoval zhruba na částku okolo 1,5 miliardy Kč.
Slevomat.cz založil v roce 2010 již zmíněný podnikatel Tomáš Čupr, který v současnosti stojí za provozem online rozvozce potravin Rohlik.cz. Majetkově do něj následně vstoupily skupiny Miton, Enern a In-Bridge. Mitonu ve Slevomatu do prodeje patřil většinový podíl 55,5 %, Enern společně se zakladatelem Tomášem Čuprem drželi 36 %, In-Bridge 8,5 %. Denní návštěvnost se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci uživatelů, s tím, že loni Slevomat zprostředkoval zážitky a služby za téměř 2 miliardy Kč.
„Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem. Stejně tak nový vlastník ocenil i výborné vedení Zľavomatu a Skrz a počítá s ním i v budoucnu. Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost,“ říká Tomáš Matějček, zakládající partner investiční skupiny Miton.
“Je to obrovský úspěch pro všechny akcionáře a management Slevomatu. Jen málokdy se sejde tolik skvělých lidí nad jednou firmou a vytvoří tak silný příběh. To, že vůbec k transakci došlo a o Slevomat byl takový zájem, je především zásluha skvělého řízení aktuálním managementem,” říká Tomáš Čupr.
Secret Escapes není v Česku příliš známé jméno, ale v globálním měřítku je cestovní portál, který nabízí registraci zdarma a následně vybírá nabídky na trhu čtyř a pěti-hvězdičkových hotelů a dovolených. Ve finále tak vyjednává exkluzivní sazby pro více než 42 milionů svých klientů.