Slevomat loni téměř nerostl, zisk vytáhl na 75 milionů. Teď míří k překonání předcovidového rekordu

Během letošních letních měsíců Slevomat dokázal prodat zájezdy a pobyty za téměř půl miliardy, což je o polovinu víc než v jeho rekordním roce 2019.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ladislav-vesely-ceo-slevomat-regular-42

Foto: Slevomat

Ladislav Veselý, ředitel Slevomatu

Navzdory tomu, že loni kvůli pandemii koronaviru nebylo možné cestovat, dokázal Slevomat meziročně částečně vyrůst. Portál, který se ze slev přeorientoval zejména na zážitky a cestovní ruch, podle oficiální závěrky za minulý rok zaznamenal obrat ve výši 596 milionů korun, což znamená nárůst o pět procent. Výrazněji ale navýšil čistý zisk, a to o bezmála osmnáct procent na 75 milionů korun.

Čísla z oficiální závěrky tak korespondují s již dříve komunikovanými ukazateli ohledně celkového objemu prodejů, které během loňského roku dosáhly 1,847 miliardy korun – meziročně o tři procenta více. Nejsilnějším rokem byl pro Slevomat rok 2019, kdy dokázal zprostředkovat prodeje v celkové výši 2,5 miliardy korun.

„Pandemie působila jako dvousečná zbraň. V první polovině loňského roku nebylo možné cestovat, tvrdý lockdown omezil i pohyb mezi okresy, což byznys tvrdě zasáhlo. Nicméně tato situace posléze pomohla k tomu, že po rozvolnění poptávka po cestování a zážitcích dramaticky stoupla. Navíc Češi ve velkém zůstávali v tuzemsku, šlo zejména o rodiny s dětmi, pro které bylo cestování do zahraničí náročnější,“ komentoval loňské výsledky ředitel Slevomatu Ladislav Veselý.

Na dotaz CzechCrunche Veselý uvedl, že v letošním roce Slevomat opět zaznamenal silnou letní sezonu, kdy se po dvou „covidových“ letech Češi naplno rozcestovali a utráceli více než v minulosti. Jen mezi červencem a září tak za zájezdy a pobyty dali přes 465 milionů korun, což bylo o 54 procent více ve srovnání s doposud rekordním rokem 2019.

O tom, že Češi utráceli větší peníze, mají svědčit také dílčí statistiky, kdy například průměrná výše objednávky vzrostla o 33 procent na 5 941 korun. „K dobrým výsledkům nám aktuálně pomáhá mimo jiné i fakt, že se podle průzkumu trhu stal Slevomat nejznámější značkou v kategorii cestování. Překonali jsme tak i Booking nebo Invii,“ pochvaluje si Veselý.

I přes rostoucí inflaci se tempo útrat na Slevomatu nemění, firma proto zatím očekává také silnou předvánoční sezónu. „Pokud se situace dramaticky nezmění, tak by letošní výsledky mohly překonat ty z roku 2019. Zákazníci jsou zvyklí, že máme dlouhodobě výhodnější nabídky, proto jsme pro ně vhodnou volnou i v turbulentních časech,“ uzavírá Veselý.