Slovenský Eset v Česku poprvé vyrostl nad půl miliardy. Antivirová firma mění obchodní strategii
Globálně Eset chrání přes miliardu uživatelů, u nás provozuje tři vývojová centra. Změna ceníku má lépe odpovídat potřebám klientů.
Již od roku 1987 slovenský Eset vyvíjí bezpečnostní software, přičemž posledních dvacet let působí také v Česku – a loni zde zaznamenal své dosud nejlepší výsledky. Kompletní výnosy firmy dosáhly 560 milionů korun, což je o 100 milionů korun více než rok předtím. Dvouciferný meziroční růst vysvětluje především zájmem firemních zákazníků o pokročilou ochranu v cloudu.
„Na začátku loňského roku jsme si dali poměrně ambiciózní cíl překonat hranici půl miliardy korun v tržbách. To se nám podařilo,“ říká Filip Navrátil, ředitel obchodu českého Esetu. Stále více firem i běžných uživatelů si podle něj uvědomuje, že musí reagovat na rychlost vyvíjejících se kybernetických hrozeb. Eset loni dosáhl růstu jak u řešení pro domácnosti (dvanáct procent), tak pro firemní zákazníky (třiadvacet procent).
„Nicméně největší nárůst, pětačtyřicet procent, jsme zaznamenali v případě pokročilého řešení pro domácnosti, které nabízí uživatelům mimo kvalitní zabezpečení i prémiové funkce, jako je správce hesel, šifrování dat nebo ochrana před dosud neodhalenými hrozbami,“ doplňuje Jaroslav Fabián, ředitel marketingu. V případě firemních produktů rostla nejvíc poptávka po cloudových technologiích, a to o 170 procent, tedy desetkrát rychleji než u takzvaných on-premise řešení.
Eset, který v Česku provozuje tři vývojová centra a globálně chrání více než miliardu uživatelů, na jaře letošního roku ve spolupráci s Intelem představil nabídku zabezpečení pro koncová zařízení, díky které je možné detekovat a efektivně analyzovat známé i nově vznikající kybernetické hrozby již na hardwarové úrovni. Stejně tak hodlá rozvíjet i svou službu Threat Intelligence v oblasti poskytování nejnovějších informací o současných hrozbách.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsI přes dosažené finanční výsledky jsou očekávání Esetu od letoška spíše realistická a umírněná, a to i s ohledem na aktuálně představené změny obchodní strategie společnosti na českém trhu. Hlavními změnami jsou především úprava ceníku pro domácnosti i firmy. „Jedná se o globální aktivitu, nicméně potřeba přizpůsobit naši obchodní strategii českému trhu tu byla dlouhodobě,“ říká Navrátil.
„Domácnosti mají nyní možnost zakoupit vyšší produkty ochrany za cenu, která lépe odpovídá jejich potřebám. Nově mají možnost zvážit i vyšší úroveň zabezpečení s celou řadou dodatečných funkcí, jako je správa hesel pomocí password manageru, nebo služba LiveGuard, díky které jsou chráněni v reálném čase,“ doplňuje Fabián. Eset také do své vícevrstvé ochrany zahrnul nadstandardní bezpečnostní služby pro zákazníky z řad velkých firem, například vyšetřování a forenzní analýzu bezpečnostních incidentů, či možnost prémiové zákaznické podpory.