Smažená křídla a virtuální luxus. KFC představilo omlazeného digitálního influencera Sanderse
Stejně jako má Amazon svého Jeffa Bezose, Tesla má svého Elona Muska a Microsoft Billa Gatese, KFC, jeden z největších řetězců s rychlým občerstvením na světě, má svého plukovníka Harlanda Davida Sanderse. Právě tento americký obchodník stojí za tajným receptem na ta nejlepší kuřecí křidélka, která nyní KFC prodává na více než 22 tisících místech ve 136 zemích světa.
Starší pán s vázankou, bílým oblekem a vždy perfektně pěstěným knírem s bradkou je tváří řetězce Kentucky Fried Chicken od jeho založení. Ovšem důchodce nabízející smažená křidélka prošel v poslední kampani společnosti výraznou proměnou. V rámci aktuálních trendů byl Sanders poslán na omlazovací kúru, do barbershopu, tetovacího salónu, krejčovství a strávil dlouhé hodiny v posilovně. Výsledkem je plukovník Sanders nové generace, úspěšný influencer, který je kompletně celý vytvořený 3D počítačovou modelací.
I přesto, že je rodný list Sanderse složen pouze z jedniček a nul, nic mu nebrání užívat si svůj virtuální život naplno. KFC na svém Instagramu postupně zveřejňovalo střípky z plukovníkových běžných dnů plných luxusu, přátel a také pracovních povinností. Sanders si vytvořil i svůj vlastní hashtag #secretrecipeforsuccess, který si nechal s hrdostí vytetovat na své břišní svalstvo, jak ukazuje na jednom ze svých příspěvků.
Plukovník by samozřejmě nebyl správným influencerem, kdyby nenavázal partnerství s nejrůznějšími značkami a nepotkával se s ostatními celebritami virtuálních sítí. Nejoblíbenějším nápojem Sanderse se tak stala limonáda Dr. Pepper, kosmetické přípravky používal výhradně od Old Spice a daně za něj řešila společnost TurboTax.
K životu influencera patří také cestování, a tak kromě rodného Kentucky Colonel zavítal například do Kalifornie, kde se setkal s reálnou influencerkou Lexi Hensler, nebo si zaletěl ve svém soukromém tryskáči do Japonska pozdravit své tamní fanoušky. Během svých cest se setkal i s dvojicí virtuálních instagramerek, a to Dagny od společnosti The Digitals a japonskou Immou.
Dobrodružství virtuálního plukovníka Sanderse trvalo od 8. do 23. dubna. Ve svém posledním příspěvku oznámil, že život online byl sice super, ale uvědomil si, že život na Instagramu není skutečným životem. Proto se odhlásil a odjel hledat své duchovní já skrze lekce jógy.
A svým fanouškům předal poselství: „Nikdy se nepřestávejte vyvíjet a buďte v kontaktu se svým duchovním já.“ KFC se však s moderním plukovníkem nerozloučilo nadobro. Ke Dni matek si pro všechny fanoušky připravilo video se svlékajícím se osvaleným Sandersem a jeho kolegy, které mohli uživatelé poupravit a poslat jako přání své mamince.
Virtuální celebrity
Virtuální plukovník není prvním úspěšným virtuálním influencerem. Jeden a půl milionu sledujících má na svém Instagramu Miquela Sousa, známá pod přezdívkou Lil Miguela. Ta je dílem společnosti Brud, která skrze ni chtěla zjistit, zda se lidé zajímají jen o skutečné osobnosti, nebo je zaujme i zcela smyšlený životní příběh sdílený na Instagramu. A jak se ukázalo, Miquela své fanoušky skutečně získala, díky čemuž nyní firmě přináší obrovské zisky.
Virtuální osobnosti postupně zaplňují i svět módy, který klade velký důraz na naprostou bezchybnost postavy i tváře a počítačem vytvořené modelky dokáží vyhovět veškerým požadavkům. Virtuální modelky společnosti The Digitals se objevily na obálkách časopisů Vogue či Marie Claire, kde prezentovaly virtuální oblečení. A podle některých odhadů by se právě tento způsob propagace módy mohl v budoucnu stát v módním průmyslu zcela běžnou normou.