Snapchat spouští vlastní rozšířenou realitu s důrazem na umělecké předměty
I když se Snapchatu, společnosti stojící za stejnojmennou sociálně-mediální službou, v poslední době příliš nedaří (pomalý růst uživatelů, nenaplňování zisků, rostoucí “kopírující” konkurence v podobě Facebooku), neodrazuje ho to od tvorby nových věcí. To dokazuje i zcela novým projektem, který v tichosti chystá a který je pár hodin od oficiálního spuštění.
Nová iniciativa firmy Evana Spiegela spočívá v celosvětovém technologickém trendu – rozšířené realitě. Právě na tuto oblast se zaměřuje chystaná novinka Snapchat ART, která vyzývá umělce z celého světa, aby tvořili nejrůznější díla (postavy, monumenty a tak podobně) a umísťovali je do konkrétních měst, kde na ně mohou běžní uživatelé skrze rozhraní Snapchatu narazit.
Detaily jsou zatím skryty pod rouškou tajemství, nicméně několika lidem se podařilo obejít odpočítávání, které běží na art.snapchat.com, a zjistit, co Snapchat vlastně chystá. Bylo zjištěno, že prvním takovým umělcem bude Jeff Koons, pop-artový umělec, který se zpravidla zabývá zvětšováním banálních předmětů (nejvýraznějšími jsou asi zvířata z nafukovacích balónků). Na platformě je navíc i formulář, pomocí kterého se mohou registrovat do tohoto programu i jiní umělci.
Momentálně není ani jisté, zdali bude rozšířená realita od Snapchatu obsahovat i nějakou zápletku. Patrně se však bude jednat o pouhé hledání těchto předmětů ve městech (v Evropě například Londýn či Paříž) a jejich prohlížení z různých uhlů.
Očekává se, že virtuální předměty, které bude možné najít na speciální mapě, budou umístěny vždy u významné městské oblasti, respektive monumentu (londýnský Hyde Park, pařížšká Eiffelova věž). Také je dost možné, že tyto předměty po určité době zmizí a budou nahrazeny jinými.
Jasno bude již za pár hodin, kdy má tento projekt odhalit samotný CEO Spiegel na summitu Vanity Fair’s New Establishment Summit 2017.