Socialbakers za posledních 5 let ve ztrátě přes půl miliardy korun. Důvodem je rychlý růst

socialbakers-prague-hq-1

Recepce

0Zobrazit komentáře

Podle Jana Řežába, teprve 29 letého zakladatele startupu Socialbakers, který analyzuje všechny majoritní sociální sítě, není úspěšné firmy, která by radši vyměnila zisk za ústup progresivního růstu, který nutně musí znamenat i provozní ztrátu. Socialbakers se tak až do loňského roku zaměřovaly právě na investice do růstu a s tím souvisela i kumulovaná ztráta.

Během posledních 5 let se vyšplhala na celkových 543 milionů korun, kdy nejvýznamější propad firma zaznamenala v roce 2014 s celkovou ztrátou více než 241 milionů korun kvůli několika akvizicím. Od té doby se Socialbakers zaměřilo na významnější růst příjmů a ztráta za minulé období činila již pouhých 94 milionů.

liftoff-main

Přečtěte si takéZakladatelé českého startupu Lift Off vyrábějícím stylové, modulární batohy: stavíme na poctivosti a inovaciZakladatelé českého startupu Lift Off vyrábějícím stylové, modulární batohy: stavíme na poctivosti a inovaci

Tržby jako takové se za minulý rok přehouply přes 562 milionů, tedy o přibližně 44 % nahoru oproti roku 2014 a firmu postihla i další zásadní změna – Řežáb přešel z pozice CEO na Executive Chairman a do čela firmy jmenoval Roberta Langa. To mu díky nastavení efektivních procesů uvolnilo spoustu času, které vložil do své nové hračky.

rezab

Konkrétně do čínského koncernu Goodbaby International, který se soustředí na výrobu dětských autosedaček nebo kočárků a pod jeho křídla patří i firmy jako Mothercare nebo Urbini. Řežáb tam nově působí na pozici CEO pro rozvoj digitálních technologií, po boku Čecha, Martina Poše, který vede holding jako hlavní šéf.

Český startup na online prodej a nákup ojetých automobilů chce na Fundliftu vybrat 2 miliony korun

0Zobrazit komentáře

Asi není nikdo, kdo někdy kupoval ojeté auto, a nezjistil u vozu po nějaké době byť jen minimální závadu, na kterou při prodeji nebyl upozorněn, ale třeba nepřišel i přes zběžný pohled technika. U mnoha zdrojů a přímých prodejců je nákup takového automobilu určitou sázkou do loterie – doby se ale mění a i v Česku po vzoru zahraničí vznikají služby, které tento problém řeší.

Mezi nimi je například postupně se růzrůstající startup Carismo.cz, který funguje jako jakýsi online bazar s nákupem a prodejem ojetých automobilů. Nejzásadnější rozdíl je ale v tom, že vozidla jsou komplet, do detailu prověřena, a to jak z pohledu fyzického vzhledu, tak podrobného technického stavu, který je vypsán přímo na kartě prodávaného automobilu.

lyft

Přečtěte si takéAmerický přepravní startup Lyft odmítl nabídku akvizice od gigantu General MotorsAmerický přepravní startup Lyft odmítl nabídku akvizice od gigantu General Motors

Na ní lze zjistit v jakém aktuálním stavu jsou například brzdy, motor, jaká je servisní historie, včetně původu vozu ve spolupráci s Cebia, jestli má auto nějaké škrábance a kde přesně, jestli bylo někdy bourané a spoustu dalších parametrů – to vše s pomocí servisních techniků BestDrive. Na základě toho lze pak rezervovat na vybraný termín zkušební jízdu a případně automobil zakoupit přímo od majitele.

carismo

Tvůrci Carisma, respektive provozovatel Hollar Ventures, si zároveň řekli, že je čas jejich snažení o zjednodušení prodeje vozů mezi lidmi po 4 měsících provozu, posunout na další úroveň. Ode dneška se tak otevřela možnost investice přímo do společnosti na investiční platformě Fundlift.cz – Carismo by rádo vybralo 2 miliony korun, za které nabízí dvouletý konvertibilní investiční certifikát s 10% ročním výnosem.

K tomu dodává CEO Fundliftu, Andrea Lauren:

„Carismo má velmi silný tým a přináší službu, která může znamenat významnou disrupci na velkém trhu. Marek Moravec, jeden ze dvou spoluzakladatelů, úspěšně založil a rozvíjel pro globálního internetového giganta Rocket Internet startupy po celém světě. Jakub Kábrt je skutečný znalec aut a technický expert, který vyvíjí komponenty pro vozy BMW.“

Investičnímu serveru se podařilo v minulém týdnu dokončit úspěšný výběr 6,25 milionů na nové kolo náboru nadějných startupů v akcelerátoru StartupYard a zároveň ve společnosti IsoLine, která vyrábí speciální nápoje a do které celých 3,2 milionů ze 7 milionů korun investoval privátní fond Natland Group.

Aktualizováno 20:57: Investiční příležitost byla oficiálně spuštěna na https://www.fundlift.cz/#/projekt/296