Spanilá jízda Spotify. Hudební služba hlásí nečekaný profit a přes 110 milionů platících uživatelů

spotify-mobile1

Mobilní aplikace Spotify

0Zobrazit komentáře

Jak to tak vypadá, Spotify naskočilo na dobrou vlnu a v rytmu černých čísel láká stále více nových uživatelů. Alespoň to dokazují čtvrtletní výsledky švédské platformy, která se specializuje na streamování hudby a nově sází také na stále populárnější podcasty.

I přes očekávání analytiků si Spotify za poslední čtvrtletí vedlo skutečně dobře. Komunita uživatelů této streamingové platformy se rozrostla meziročně o 30 %, a to na 248 milionů uživatelů. Přitom počet platících uživatelů stoupl dokonce o 31 % na 113 milionů osob, které využívají služeb Spotify Premium.

Takový nárůst neočekávali ani analytici, kteří odhadovali růst na 112,9 milionu platících uživatelů. Jedná se ale i o překvapení pro samotnou společnost, která za úspěchem vidí především zájem o služby mířené na vícečlenné skupiny a studenty.

spotify-office

Foto: Spotify

Sídlo Spotify ve Stockholmu

Příjemným překvapením bylo ale také číslo v kolonce čistých zisků, kde se Spotify dostalo do černých čísel. Zatímco v červnovém čtvrtletí firma prodělala 76 milionů eur, v posledním kvartálu už se vyhoupla do plusu na 241 milionů eur, tedy přes 6,1 miliardy korun.

Příjmy Spotify se vyšplhaly na 1,73 miliardy eur, tedy na více než 44 miliard korun, což je oproti předchozímu čtvrtletí nárůst o 4 procenta a meziročně o 28 procent. Největší hudební streamingová platforma na trhu navíc předvídá, že tento trend bude pokračovat i nadále a očekává, že poslední kvartál tohoto roku přinese příjem ve výši bezmála 50 miliard korun a rozšíření základny uživatelů na 255 až 270 milionů.

kellner1

Přečtěte si takéPPF Petra Kellnera kupuje za desítky miliard korun skupinu stojící za TV NovaPPF Petra Kellnera kupuje za desítky miliard korun skupinu stojící za TV Nova

Masivní příliv uživatelů Spotify je dán nejen novými programy, v rámci kterých mají studenti a členové tzv. Spotify Family a dalších skupin možnost využívat prémiové služby za zvýhodněné ceny, ale i zvýšeným zájmem o nabízené podcasty. Ty poslouchá přibližně 14 % uživatelů, kteří jsou převážně ze Spojených států.

Čas strávený nasloucháním mluvenému slovu se za poslední čtvrtletí prodloužil o 39 % a ačkoliv Spotify připustilo, že se prozatím jedná o menší základnu posluchačů, podcasty se stávají důležitým fenoménem, který si začíná nacházet cestu i k evropským uživatelům.

spotify_podcasters

Spotify v současné době nabízí více než půl milionu podcastů, z toho je velká část z nich dostupná pouze prémiovým uživatelům. Důsledkem toho je, že uživatelé, kteří začínají využívat Spotify za účelem poslouchání podcastů, se mnohdy rovnou stávají prémiovými uživateli, aby měli přístup k celému obsahu. Tento fakt chce Spotify do budoucna podporovat větším množstvím vytvářených podcastů i umožněním vytvářet tento formát audionahrávky jakémukoliv ze svých uživatelů prostřednictvím své aplikace.

Pro Spotify jsou tyto výsledky velmi dobrou zprávou a novým posilněním v boji s konkurencí, kterým je především Apple Music nebo hudební streamingová platforma Amazonu. Ve srovnání s prvním jmenovaným Spotify dokonce uvedlo, že podle dostupných dat vykazuje přibližně dvojnásobný měsíční růst nových uživatelů a průměrný odliv zákazníků je oproti tomu přibližně dvakrát nižší než u Apple Music.