Špička e-mailového marketingu mění majitele. Mailchimp za 12 miliard dolarů kupuje americký softwarový obr
Americká marketingová společnost Mailchimp je známá především pro svou e-mailingovou službu, která se hojně využívá k tvorbě firemních newsletterů. A protože patří mezi nejlepší nástroje svého druhu na trhu, což potvrzuje i základna více než třinácti milionů aktivních uživatelů, zaujala softwarovou firmu Intuit, která nyní Mailchimp kupuje ve svém dosud největším obchodě.
Intuit za koupi Mailchimpu vynaloží dvanáct miliard dolarů, respektive zhruba 257 miliard korun, přičemž platba proběhne zčásti v akciích, zčásti v hotovosti. Americká softwarová společnost po uzavření transakce vydá zaměstnancům Mailchimpu akcie v hodnotě 200 milionů dolarů, z čehož 140 milionů dolarů bude odepsáno během čtyř let a zbylých 60 milionů během šesti měsíců.
Zbytek bude zaplacen v hotovosti s tím, že až pět miliard dolarů si Intuit vezme na dluh. „Spolu s Intuitem poskytneme klientům inovativní nástroj pro růst malých firem založený na automatizaci marketingu, správě vztahů se zákazníky, účetnictví, platbách a výdajích nebo řešeních pro elektronické obchodování,“ píše na firemním blogu šéf Mailchimpu Ben Chestnut.
Důvodem, proč Intuit po Mailchimpu sáhl, je podle jeho slov možnost rychlejšího proniknutí do oblasti malých a středních podniků, kterým lze nabízet marketingové služby. Pro Intuit jde navíc o druhou strategickou akvizici za poslední dobu – loni za více než osm miliard dolarů koupil startup pro správu osobních financí Credit Karma.