SportObchod.cz kupuje výrobce fitness výživy. Cílem e-shopu je vytvořit nabídku sortimentu pro všechny sportovce

Peter BrejčákPeter Brejčák

pr_sportobchod_fitness4u_foto1

Foto: SportObchod.cz

Ředitel SportObchod.cz Josef Mech a majitel Fitness4U Filip Novotný

0Zobrazit komentáře

Tuzemský e-shop SportObchod.cz se dlouhodobě zaměřoval hlavně na sportovní vybavení například pro hokejisty, tenisty, cyklisty nebo běžce a loni dosáhl na obrat půl miliardy korun. Letos výrazným způsobem rozšiřuje svoji nabídku, když vstoupil také do světa outdooru. Teď hlásí zásadní novinku – akvizici společnosti Fitness4U, jež se zaměřuje na fitness výživu, posilování a další doplňky.

„Důvodem akvizice je snaha dosáhnout větší komplexnosti nabídky obchodu. Akvizice nám zároveň pomůže využít potenciál značky a zvýšit konkurenceschopnost na zahraničních trzích,“ říká Josef Mech, jednatel SportObchod.cz, jenž aktuálně působí na šesti trzích v Evropě. Cena transakce nebyla zveřejněna, vzhledem na obrat Fitness4U ve výši 130 milionů korun však podle odhadu CzechCrunche pravděpodobně půjde o devítimístnou částku.

Cílem SportObchod.cz je vytvořit všestranný sportovní e-shop s širokou nabídkou sortimentu pro všechny sportovce. Akvizice firmy zaměřené na sportovní výživu a fitness je tak dalším dílkem skládačky. „Našim zákazníkům jsme teď schopni nabídnout kromě sportovního vybavení také plnohodnotnou nabídku sportovní výživy a doplňků pro fitness a posilování,“ doplňuje Mech s tím, že na trhu bude značka Fitness4U fungovat i nadále.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Dosud jsme působili pouze v Česku a na Slovensku. Od spolupráce si proto slibujeme například expanzi na nové trhy, se kterou má SportObchod.cz zkušenosti,“ říká důvody prodeje společnosti její původní majitel Filip Novotný, který se po akvizici stal součástí týmu SportObchod.cz.

„Pro naše stávající zákazníky se ale zatím nic nemění. Značka Fitness4U bude na českém a slovenském trhu i nadále fungovat, pouze na technologickém řešení SportObchodu. Navíc chystáme novinky, které posunou servis pro zákazníky na novou úroveň a zlepší jejich zážitek z nákupu oblíbených fitness suplementů,“ slíbil Novotný.

Samotný SportObchod.cz přitom v polovině června získal investici od Hartenberg Holding ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše a investiční skupiny eRockets, podle informací deníku E15 se výše transakce pohybovala ve stovkách milionů korun.

Pilulka investuje do českého startupu Blocks. Společně chtějí po Evropě budovat výdejní boxy pro léky

Iva BrejlováIva Brejlová

pilulka-box

Foto: Pilulka

Dostupné výdejní skříně jsou výsledkem spolupráce Pilulky a Blocks

0Zobrazit komentáře

Předešlý rok si lékárenská skupina Pilulka spolupráci s tuzemským startupem Blocks teprve zkoušela. Pracovali spolu na takzvaných Pilulka Boxech, výdejních skříních, do kterých si pro léky bez dalšího kontaktu s lidmi chodili přímo zákazníci. Nyní se obě firmy spojují.

Česká Pilulka si v elegantních výdejních skříních koupila desetiprocentní podíl, avšak kolik za něj zaplatila, nechce ani jedna ze stran komentovat. Podle spolumajitele (nejen) jedničky online lékárenství Martina Kasy lze v této oblasti využít inovace a zkušenosti z e-commerce i logistiky.

„Společně chceme ukázat ostatním velkým retailistům a logistikům cestu v automatickém výdeji zboží a zároveň zvyšovat počet Pilulka Boxů v zemích, kde působíme. Blocks jsou unikátní jak v technologickém přístupu, tak v produktovém designu. Na rozdíl od ostatních výrobců boxů, kteří jsou spíše kovovýroba,” říká Kasa.

Zatím výdejny ve spolupráci s Blocks využívají nízké jednotky procent zákazníků Pilulky. „Službu ve větší míře provozujeme teprve několik týdnů,“ vysvětluje Kateřina Schotliová, mluvčí Pilulky. „Ale ze zahraničí víme, že při optimální síti není problém takto obsluhovat až 30 procent objednávek. A to se bavíme v řádu tisíců objednávek denně do Pilulka Boxů,“ doplňuje.

pilulka_box2

Foto: Pilulka

Jednoduše působící výdejní skříně Pilulky

Zmiňovaný technologický přístup je také pro spoluzakladatele Blocks Bartoloměje Holubáře jednou z klíčových věcí, na kterou se u svých boxů od začátku soustředí. Zatímco čelní stěna skříní působí především čistě, uvnitř od začátku skrývaly desítky metrů kabelů. To zajímavé pro zákazníky je ale hlavně software.

„Čím dál častěji poskytujeme čistě naši technologickou platformu. Tedy právě software, případně v kombinaci se základní hardware elektronikou,“ říká s tím, že je tak možné použít software takzvanou plug’n’play formou v rámci boxů jakýchkoli výrobců. Platforma Blocks tak pohání i fyzická řešení třetích stran. Software a možnost ovládání na dálku zmiňoval Holubář už v našem rozhovoru jako budoucnost svých úložných boxů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vnímáme se jako softwarově designová firma. Na trhu vzniká celá řada různých fyzických řešení, ale právě software je klíčem k efektivnímu provozu celého odvětví,” doplňuje. Chytré skříně umožňují ukládat zásilky komukoliv, stačí na obrazovce vybrat příjemce nebo zadat jeho telefonní číslo. Ten v tu chvíli dostává notifikaci do aplikace, případně SMS. S nimi si může vyzvednout balíček.

Vstup Pilulky do firmy je podle Holubáře strategický. „Budeme rozšiřovat počet míst, kde si lidé budou užívat benefitů Blocks, a také inovovat produkt díky společnému know-how. Celá technologie bude svými možnostmi ještě blíže potřebám trhu a pomůže tak k unifikaci rostoucího a dosud poměrně roztříštěného odvětví. Společně kombinujeme rostoucí odvětví proptech (z anglického property technology, technologie pro nemovitosti – pozn. red.) a e-commerce.“

Auta, skříně, drony

I Pilulka se prezentuje jako technologická firma, která staví platformu nad zákaznickými službami okolo péče o zdraví. Společnost zmiňuje, že propojuje výrobce, distributory, služby, logistiku a veškeré informace, které se kolem tohoto oboru točí. S technologiemi viditelnými pro zákazníka se lidé setkají třeba v aplikaci, ve které můžou sledovat, kde přesně se právě teď pohybuje kurýr s jejich objednávkou.

Cesty k zákazníkovi hodlá zkoušet i další. „Lidé si přeji bezobslužné doručení, ideálně s nonstop přístupem. Až bude technicky a legislativně možné autonomní doručování nebo doručení drony, budeme uvažovat i o tom,“ říká Schotliová. Skupina se soustředí i na mladé podniky v oblasti eHealth. V červnu ve spolupráci se StartupYardem spustila Pilulka Lab, který má podporovat projekty v Česku i ve zbytku regionu střední a východní Evropy.

blocks_admin

Foto: Blocks

Blocks jsou prý hlavně softwarový projekt

Firma během letošního prvního pololetí utržila 1,8 miliardy korun a zaznamenala nejlepší výsledky v historii. Už předchozí rok byl přitom rekordní a od října se s jejími akciemi obchoduje na pražské burze. I Blocks rychle rostou. Objevují se hlavně v komerčních a veřejných prostorech. Aktuálně jsou instalovány vyšší desítky výdejních boxů a mezi zákazníky startupu patří mimo jiné Deloitte, Skanska, CPI, Penta Real Estate nebo třeba O2.

Firmy kvitují především to, že chytré skříně uvolňují ruce recepčním. Univerzita Karlova díky nim během pandemie pokračovala v provozu knihovny a teď říká, že bude Blocks studentům poskytovat i nadále. Boxy těží z toho, že jsou kompatibilní se všemi dopravci i e-shopy a jde je umístit uvnitř i venku. Ovšem co se týče využití pro Pilulku, zde se dbá na to, aby nebyly v exteriérech s nevhodnými teplotními podmínkami.

Vedle Holubáře je spoluzakladatelem Blocks Alex Studnička, softwarový inženýr, který programuje od svých deseti let. V roce 2012 už stihl vyhrát cenu Aplikace roku a ještě nedávno působil mimo jiné v Silicon Valley. K tomu pak v Blocks pomáhají také Lukáš Balík a Jan Jílek, kteří se věnují startupu Spaceflow.