Spotify koupilo startup, který umí pomocí umělé inteligence doporučovat podobnou hudbu
O souboji streamingové služby pro audio, Spotify, a dalších konkurentů jsme v posledních měsících moc neslyšeli. Jedním z důvodů pro to může být i nedávná tragická smrt jednoho z hlavních představitelů firmy, Chrise Bevingtona. I tak je Spotify stále nejhodnotnějším evropským startupem a dokázat to chce především vylepšením hlavního produktu.
K tomu by Spotify měl pomoci nákup francouzského startupu Niland, který se soustředí na pokročilé doporučování hudby za pomoci umělé inteligence. Technologii startupu využívá například i prestižní Studio Fontána v Praze, které se věnuje dabingu a hudební postprodukci.
Niland víceméně funguje na principu vytahování důležitých částí hudby z úryvků skladeb tak, aby dokázal podle mnoha kritérií doporučit velmi podobný obsah. Startup se zařadil k několika dalším, které si Spotify pořídilo, jako například MightyTV nebo Sonalytic, všechny s cílem porazit vyhledávací algoritmus konkurence v podobě Pandory nebo Apple Music.
V březnu letošního roku Spotify přesáhlo 50 milionů platicích uživatelů a stále jich má celkově více než 100 milionů, pokud počítáme i neplacenou verzi aplikace s reklamami. Oproti tomu největší konkurent, Apple Music, za stejné období ohlásil 20 milionů platících uživatelů. Startup by se navíc měl již brzy objevit na newyorkské burze s přímou nabídkou akcií.
Foto: Magnus Hoij / Flickr