Spotify nezpomalila ani kauza Joea Rogana. Hlásí výrazně vyšší výdělky i růst předplatitelů
Spotify za minulé čtvrtletí vydělalo 131 milionů eur.
Streamovací službě Spotify se v uplynulém čtvrtletí podařilo růst, což je znatelné hlavně v počtu posluchačů. Za tříměsíční období končící 31. března navýšilo počet prémiových předplatitelů meziročně o 15 procent na 182 milionů (oproti 158 milionům) a celkové tržby mu vyrostly na 2,6 miliardy eur (63,8 miliardy korun), tedy o zhruba 500 milionů více než loni ve stejném období. A to navíc ve složité době, kdy řeší jednu nemilou událost za druhou.
Poměrně zásadní věc se odehrála začátkem února, když musela oblíbená streamovací platforma řešit kontroverze ohledně známého komentátora Joea Rogana, který pro ni exkluzivně natáčí podcasty. Ten totiž ve svém pořadu údajně šířil dezinformace ohledně koronaviru, za což schytával tvrdé rány od veřejnosti. Připojili se i někteří slavní hudebníci, kteří protestně začali ze Spotify stahovat své nahrávky.
Pak přišla válka na Ukrajině a Spotify poměrně dlouho řešilo, zda z ruského trhu v návaznosti na tento akt agrese odejít. To se nakonec stalo těsně před ukončením uplynulého čtvrtletí a Spotify samo zmínilo, že v souvislosti s odchodem z Ruska ztratilo zhruba 1,5 milionu uživatelů – a očekává, že do konce dubna jich budou přes dva miliony. I přes všechny tyto nepříjemné události si ale tým okolo šéfa služby Daniela Eka může zatleskat.
Vedle růstu prémiových uživatelů, tedy těch, kteří si Spotify pravidelně měsíčně předplácí, zaznamenalo za uplynulý kvartál také zvýšení aktivních uživatelů jako takových (včetně těch, kteří využívají službu s reklamami zdarma) – konkrétně šlo o meziroční růst ve výši 19 procent na 422 milionů z 356 milionů. V souvislosti s tím dělaly příjmy z reklam 282 milionů eur (6,9 miliardy korun).
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVe výsledku pak Spotify za minulé čtvrtletí vydělalo 131 milionů eur, tedy o více než 100 milionů v meziročním srovnání. Švédská firma ale obecně příliš neřeší čtvrtletní výkazy zisku a ztrát a primárně se soustředí právě na růst předplatitelů. Pro ně už před rokem představila speciální předplatné s bezztrátovou kvalitou zvuku, nicméně stále ho nezpřístupnila – a odložila ho na neurčito.
V celkovém kontextu stojí za zmínku i nevídaně velké partnerství, které Spotify v uplynulých třech měsících sjednalo. Spojilo se totiž se slavným fotbalovým klubem FC Barcelona a za miliardy budou hráči katalánského celku nosit na dresech jeho logo. A co víc – dokonce se přejmenoval i věhlasný stadion Camp Nou na Spotify Camp Nou.