Spotify testuje zvýhodněné předplatné pro páry a spolubydlící s vlastními i společnými playlisty

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

spotify-iphone2
0Zobrazit komentáře

Hudební streamovací službu Spotify používá po celém světě k poslechu hudby kolem 200 milionů uživatelů. Prozatím jich jen zhruba polovina využívá některých z předplacených účtů, díky kterým lze poslouchat neomezeně a bez reklam, a švédský gigant proto vymýšlí různé nové formáty, jak placené uživatele získat a zároveň jim tím nabídnout příjemnější zážitek. Brzy by tak mohl spustit nové předplatné určené pro páry nebo spolubydlící.

V pěti zemích již Spotify spustilo předplatné Premium Duo, jak informoval magazín The Verge, nabízející zvýhodněnou cenu pro dva uživatele, kteří dostanou každý vlastní Premium účet a zároveň jednoduché propojení playlistů. Spotify tím cílí na páry nebo spolubydlící, kteří spolu bydlí na jedné adrese a dosud například využívali jen jeden Premium účet.

V České republice stojí měsíční předplatné Spotify 6 eur (155 korun) a pokud se i k nám dostane Premium Duo, stálo by podle jeho nacenění na zmíněných testovacích trzích jen 7,5 eura (190 korun). To znamená vcelku významnou slevu, prostřednictvím které chce Spotify poskytnout dvěma uživatelům komfort vlastních Premium účtů. K tomu navíc přidá i speciální playlist Duo Mix, v němž se kombinují oblíbené skladby obou uživatelů.

Pro Premium Duo je klíčové, že oba uživatelé musí bydlet na stejné adrese. To je ostatně problém, který Spotify řeší u rodinného předplatné, které může za zvýhodněnou cenu (v Česku 9 eur, tedy 230 korun) využívat až šest uživatelů. Také u Spotify Family by měli všichni členové sdílet jednu adresu, nicméně se tak často neděje a zvýhodnění využívají skupiny přátel v širším kruhu.

spotify-mobile1

Přečtěte si takéSpotify koupilo třetí podcastovou firmu za dva měsíce. Chce být Netflixem pro audio s vlastním obsahemSpotify koupilo třetí podcastovou firmu za dva měsíce. Chce být Netflixem pro audio s vlastním obsahem

S Premium Duo nicméně Spotify cílí především na ty uživatele, kteří až dosud sdíleli jeden účet ve dvou, což sice šetřilo peníze, ale nebylo to uživatelsky tak pohodlné zejména z toho důvodu, že nemůžete poslouchat na dvou zařízeních zároveň. V rámci Premium Duo půjde vytvořené playlisty jednoduše sdílet, ale obecně se nebudou oblíbené skladby obou uživatelů prolínat v jednotlivých vlastních playlistech. Výjimkou bude jen zmíněný společný Duo Mix, u něhož Spotify dokonce nabídne i dvě alternativní verze s klidnějšími nebo rychlejšími písničkami.

spotify-iphone-airpods

Kdy a za jakých podmínek se předplatné Premium Duo rozšíří do dalších zemích, prozatím Spotify neprozradilo, ale cílem nového předplatného bude jistě zvýšit počet předplatitelů a také celkové tržby. Při posledním vyhlašování finančních výsledků Spotify uvedlo, že mu každý platící uživatel přináší v průměru 4,89 eura a nové předplatné by mohlo toto číslo ještě zvýšit. Platících uživatelů by měla mít švédská služba aktuálně necelých 100 milionů.

Česká vývojářská firma Trigama loni utržila přes 60 milionů korun a expanduje do Lucemburska

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

martin-pacholet-trigama

Martin Pacholet

Na webových stránkách tuzemské vývojářské firmy Trigama nenajdete draka jen tak náhodou. Od roku 2013, kdy firma pod vedením generálního ředitele Zdeňka Bindera funguje, si dala za cíl pomáhat svým klientům s proměnou v inovativní a moderní firmy digitálního světa – popisuje to jako proměnu v digitálního draka. Již na pěti trzích tak Trigama nabízí své služby grafického designu, analýz použitelnosti, vývoje mobilních aplikací nebo e-learningu, aby svým klientům pomáhala inovovat, a nově svou misi rozšiřuje dál.

Pět zemí – Českou republiku, Slovensko, Lucembursko, Německo a Norsko – dosud Trigama obsluhovala ze svých dvou vývojářských poboček v Praze a Brně, ale vzhledem k rostoucímu počtu zakázek v zahraničí se rozhodla poprvé otevřít svou kancelář také mimo Česko. Na rozdíl od mnoha jiných tuzemských firem však nejde úplně o obvyklou destinaci. Trigama má od února novou pobočku v Lucembursku.

Právě z Lucemburska hodlá Trigama obsluhovat celý západoevropský region, do něhož by ráda se svými vývojářskými, IT i grafickými službami pronikla. V loňském ruce tuzemská firma utržila 61,5 milionu korun při čistém zisku 7,1 milionu korun a první zahraniční expanze má pomoci letošní čísla navýšit. Na pozici CEO do lucemburské pobočky nastupuje Martin Pacholet (na úvodní fotce), který v Trigamě dosud působil jako hlavní UX designér a bude mít působení firmy v západní Evropě na starost.

trigama

Lucembursko si tuzemští vývojáři a designéři pochopitelně nevybrali náhodou. Na tamním trhu dlouhodobě spolupracují s realitním portálem NoAgent, který řeší prodej či pronájem nemovitostí napřímo, tedy bez prostředníka v podobě realitky, a několika dalšími společnostmi, mezi kterými je i například Genista, jedna z největších lucemburských firem dodávající instalace a rekonstrukce různých rozvodů. Díky tomu má Trigama v Lucembursku dobré zázemí a vzhledem k tomu, že v jednání jsou další významnější aktivity v regionu, bylo otevření třetí pobočky po Praze a Brnu logickou volbou.

Unikátní trh otevírající bránu do půlky Evropy

„Lucembursko je zcela unikátní trh. Stačí, abyste se zúčastnili jedné schůzky, která postupně probíhá ve třech či čtyřech jazycích, a hned víte, že z relativně malého lucemburského trhu máte bránu do půlky Evropy,“ popisuje nový CEO Martin Pacholet, co všechno může pro českou firmu přinést malá země mezi Belgií, Německem a Francií. Zaměřit se chce navíc také na startupy, přičemž první vlaštovkou je v malém velkovévodství projekt SpaceTime, který vytváří 3D modely budov, a to postupně v průběhu jejich výstavby, čímž zajišťuje dokumentaci skutečného stavu budovy.

apple-tim-cook-keynote-top

Přečtěte si takéiPhone už není vše. Apple představil nové služby pro televizi, časopisy, hry i kreditní kartuiPhone už není vše. Apple představil nové služby pro televizi, časopisy, hry i kreditní kartu

superman-james-gunn-01

Přečtěte si takéNový Superman funguje. Jak dokázal, že superhdinové pořád baví?Nový Superman funguje a lidé se na něj hrnou. Jak dokázal, že únava ze superhrdiny není skutečná?

V České republice vyvíjí Trigama produkty pro firmy jako Komerční banka, Raiffeisenbank, Mall Group, CCS, CzechTourism, Home Credit nebo ING a na poli startupů spolupracuje s Xmartonem, který vytváří řešení pro ovládání aut mobilem, nebo startujícím projektem inkasní agentury easycoll. Podobně úspěšné spolupráce chce Trigama navázat i v Lucembursku, kde je podle Pacholeta poptávka po IT službách rovněž vysoká.

trigamaref

Ostatně pro další úspěšný rozvoj budou čeští vývojáři potřebovat rozšířit i své vývojové kapacity v pražské a brněnské pobočce, kde se mimo zakázkového vývoje soustředí i na několik vlastních služeb či produktů. Mezi nimi jsou například systém pro řízení a správu mateřských škol Panda nebo nástroj Luna pro efektivní informování o stavu provozu IT služeb v rámci firmy. I s nimi plánuje Pacholet začít oslovovat západoevropské klienty.