Springtide Ventures prodávají poptávkový portál NejŘemeslníci.cz francouzské skupině Saint-Goban

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

michal-tomanek-springtide-ventures3

Michal Tománek, investiční ředitel skupiny KKCG

0Zobrazit komentáře

Poptávkový portál NejŘemeslníci.cz už nemá českého majitele. Investiční fond Springtide Ventures patřící do skupiny KKCG Karla Komárka ho za nezveřejněnou částku prodal francouzské skupině Saint-Gobain, jež je světovým lídrem na trhu stavebních materiálů. Springtide Ventures prozradili jen to, že jedničku na poptávkovém trhu prodávají po čtyřech letech se ziskem.

Portál NejŘemeslníci.cz umožňuje drobným investorům zadávat stavební poptávky, vyhledávat řemeslníky a stavební firmy a má celkem 140 tisíc registrovaných uživatelů. Služby na něm nabízí přes 32 tisíc drobných a středních podnikatelů, přičemž celkově se přes NejŘemeslníci.cz již zprostředkovaly zakázky za více než 5 miliard korun. Za rok portál navštíví 2,4 milionu unikátních uživatelů.

„Pro Springtide Ventures je tato transakce velmi důležitá. Především proto, že jde o dokončení celého cyklu: Nejřemeslníky jsme vytipovali jako perspektivní firmu, v roce 2014 jsme do ní investovali, pomohli ji vyladit až do pozice lídra trhu a teď ji s výnosem prodáváme. Velmi si ceníme i toho, že se povedlo najít majitele – silnou globální firmu, největšího světového výrobce stavebních materiálů, která akvizicí portálu Nejřemeslníci inovativně posiluje svoje komunikační a prodejní aktivity,“ říká Michal Tománek (na úvodní fotce), investiční ředitel skupiny KKCG, pod kterou fond Springtide Ventures patří.

nejremeslnici

Do Saint-Gobain přechází celý tým, který na poptávkovém portálu pracoval a bude pomáhat světovému lídrovi v oblasti bydlení a stavebnictví s rozšiřováním jeho digitálních aktivit. Právě na jejich rozvoji na úrovni většiny značek stavebních materiálů, které vyrábí, se Saint-Goban zaměřuje.

Nikolay-storonsky-revolut-crop

Přečtěte si takéRevolut loni zpětinásobil obrat na téměř 13 milionů liber. Letos má překročit 3 miliony uživatelůRevolut loni zpětinásobil obrat na téměř 13 milionů liber. Letos má překročit 3 miliony uživatelů

„Bylo pro nás logické využít příležitosti akvizice lídra na trhu on-line poptávek v segmentu stavebnictví, na kterém mnoho let působíme jako největší výrobce stavebních materiálů. Osobně vidím v tomto projektu veliký potenciál a na trhu mnoho možnosti pro jeho další rozvoj. Jsem si vědom, jak specifické je podnikání v digitálním prostředí, a proto Saint-Gobain poskytne týmu, který se podílí na provozování portálu NejŘemeslníci.cz, velkou míru autonomie a svobody,“ doplňuje Tomáš Rosák, generální ředitel Skupiny Saint-Gobain pro Střední a Východní Evropu.

Vývojářský tým portálu NejŘemeslníci.cz připravuje výrazné kroky k upevnění své pozice lídra a chystá nové, výhodnější a jednodušší obchodní podmínky pro řemeslníky. Soustředit se chce více také na nový obsah, který by měl inspirovat drobné investory při realizaci jejich stavebních projektů. I pro tyto cíle již bude moci portál využít technických a dalších znalostí, jež Saint-Gobain může nabídnout.

tomas-rosak-saint-gobain2

Tomáš Rosák, generální ředitel Skupiny Saint-Gobain pro Střední a Východní Evropu

Skupina Saint-Gobain celosvětově zaměstnává více než 170 tisíc zaměstnanců a působí v 67 zemích. V roce 2017 vykázala tržby ve výši 40,1 miliardy eur (přes 1 bilion korun). V portfoliu Springtide Ventures po prodeji NejŘemeslníci.cz zůstávají další české firmy cloud4com, Cleerio, Geewa, ThreatMark či Techloop a také izraelské Bio-Nexus, Spotinst a PlainID. Celý fond patří do investiční skupiny KKCG Karla Komárka, jejíž aktiva přesahují 4,8 miliardy eur (přes 123 milionů korun) a po celém světě zaměstnává více než 3 500 pracovníků.

Foto: Saint-Gobain

Potravinový e-shop Rohlik.cz nově upozorňuje na nevhodná éčka a ukazuje nutriční hodnoty

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomascupr

Zakladatel a CEO Rohlik.cz, Tomáš Čupr

0Zobrazit komentáře

Online supermarket Rohlik.cz chce naučit Čechy lépe jíst. Nově proto ve svém obchodu ukáže u každé potraviny tzv. tříbarevný semafor, který upozorní, zda dané zboží obsahuje riziková éčka. Rohlik.cz na tomto projektu spolupracuje s občanským sdružením FÉR potravina.

Rohlik.cz, který založil a vede úspěšný český podnikatel Tomáš Čupr, se snaží dlouhodobě profilovat jako firma, která dbá také na péči o zdraví zákazníků a ekologii. Na začátku září tak oznámil konec s jednorázovými plasty a od tohoto týdne si mohou uživatelé při výběru potravin zobrazit informaci, zda éčka, jež potravina obsahuje, mohou mít nežádoucí účinky.

„Éček je mnoho, přičemž ne všechna jsou syntetická či mohou případně vyvolat nežádoucí reakci při častější konzumaci. A ne každý se v nich vyzná. Velkou prospěšnost tohoto kroku ze strany Rohlik.cz proto vidím v tom, že napomáhá dalšímu usnadnění výběru potravin,“ říká Hana Střítecká, ředitelka spolku FÉR potravina. Právě s touto neziskovou organizací Rohlik.cz exkluzivně spolupracuje.

rohlik-ecka-semafor

Barevný smajlík u každé potraviny ukazuje škodlivost éček

FÉR potravina hodnotí obsah a kvalitu potravin, označuje potraviny bez zbytečných aditiv, se známým původem a s vysokým obsahem základních složek, z nichž měly být vyrobeny. Na Rohlik.cz pak dostalo dělení potravin podle „éček“ velmi přehledné grafické znázornění tříbarevného semaforu.

zoot

Přečtěte si takéMódnímu e-shopu ZOOT v prvním pololetí vyrostly tržby na 518 milionů korun, ale stále proděláváMódnímu e-shopu ZOOT v prvním pololetí vyrostly tržby na 518 milionů korun, ale stále prodělává

„Zelená znamená ‚v pohodě‘, oranžová ‚zbystři‘ a červená ‚raději ne‘. Je to velmi jednoduché. A pokud bude někdo chtít vědět více, má možnost si tyto informace dohledat u nás na webu Ferpotravina.cz,“ říká Střítecká. Podle ní je důležité tyto informace nejen zobrazit, ale zároveň to udělat správně, aby se mezi lidmi zbytečně nešířili dezinformace vůči nějakému výrobku jen proto, že obsahuje éčko.

Česká jednička mezi potravinovými e-shopy zatím novou funkci umožní ve vybraných kategoriích potravin, jimiž jsou šunky a slaniny, zmrzlina, limonády a energy, slané, müsli, cereálie a kaše, hotová jídla a přílohy a párky a klobásy. Každý týden bude přibývat další nová kategorie a zákazníci na Rohlik.cz nově najdou také úplné nutriční složení každé potraviny.

rohlik-ecka

Na Rohlik.cz je nově u každé potraviny také nutriční složení