Star Wars: Poslední z Jediů vydělal za první víkend v přepočtu 10 miliard Kč
Ať už sledujete Star Wars, či nikoliv, pravděpodobně víte, že minulý čtvrtek se odehrála premiéra již osmého dílu pod názvem Poslední z Jediů této ikonické vesmírné ságy z původních dílen George Lucase, která odstartovala před čtyřiceti lety. A jak už to u filmových děl bývá, úspěšnost se měří primárně na základě tržeb, zpravidla z úvodního „opening“ víkendu. Tam novinka podle očekávání zabodovala, avšak nejúspěšnější nebyla.
Star Wars: Poslední z Jediů vydělal v kinech po celém světě (vyjma Číny, kam dorazí v lednu) za první víkend přibližně 450,8 milionů dolarů, v přepočtu tedy nějakých 9,9 miliard korun, přičemž takřka polovinu, respektive 220 milionů dolarů, vydělal samotný trh Spojených států a Kanady. I když se jedná o astronomickou sumu, na kterou drtivá většina filmů za úvodní víkend nedosáhne, globálně neatakuje pomyslnou bednu vítězů.
Tato částka totiž stačila „pouze“ na pátou příčku v celosvětovém měřítku. Před touto epizodou, která u běžných diváků sklízí vesměs úspěch, se nachází Rychle a zběsile 8 (541,9 milionů dolarů), předchozí epizoda Star Wars: Síla se probouzí (529 milionů dolarů), Jurský svět (525,5 milionů dolarů) a 2. část snímku Harry Potter a Relikvie smrti (483,2 milionů dolarů).
Naopak v Severní Americe se tento díl s tržbami okolo 220 milionů dolarů v TOP3 umístil, konkrétně na 2. místě před Jurským světem. Zde byl lepší jen předchůdce z roku 2015 Síla se probouzí, který vydělal o cca 28 milionů více. To mohlo být zapříčiněno také tím, že Síla se probouzí přišel po desetileté odmlce, která započala filmem Epizoda III – Pomsta Sithů.
Osmý díl této ságy, za kterou od roku 2012 stojí gigant Disney, jenž původní studio Lucasfilm za cca čtyři miliardy koupil, stále běží v kinech. Pokud jste novinku neviděli a zvažujete návštěvu, podívejte se na oficiální trailer.
Foto: Reprofoto, YouTube