Startup QuarticOn zlepšuje vyhledávání v e-shopech. Prodeje chce zvýšit doporučováním správných produktů
Vytvořit autonomní systém na bázi umělé inteligence, který pomůže manažerům v e-commerce dělat každodenní úkoly v rámci internetových prodejů plně automaticky. Taková je mise původem polského startupu QuarticOn, který má své kanceláře i v Praze a Londýně.
Startup se původně v rámci umělé inteligence zaměřoval na automatické doporučování relevantních produktů pro konkrétní zákazníky. Když uživatel přijde na web a prochází sortiment, výsledky jsou díky softwaru personalizované a s častějšími návštěvami se mu ukazují produkty, u kterých je s ohledem na jeho chování vyšší pravděpodobnost zakoupení. Hráčům na poli e-commerce tak podle svého vyjádření dokáže zvýšit příjmy o 15 procent.
Nejde však o jediný produkt firmy. Dnes osmiletý QuarticOn v roce 2018 získal investici od německého fondu Acatis, díky čemuž se pro něj stal loňský rok přelomovým a vstoupil například na Varšavskou burzu cenných papírů. Firmě se podle jejího vyjádření daří i ve finančních ukazatelích a v prosinci dosáhla kladného zisku EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů).
„Čistý zisk se ve srovnání s prvním kvartálem zvýšil o tři miliony korun, zatímco prodeje rostly o 5 procent. Prodeje v modelu SaaS stouply ve čtvrtém kvartálu o 259 procent oproti předchozímu,“ popisuje Paweł Wyborski, CEO a zakladatel QuarticOn, s tím, že se firmě podařilo významně snížit i provozní náklady, během loňského roku o více než třetinu.
Nová služba pro e-shopy
Tato čísla podle Wyborského dokazují efektivitu prodejní strategie založenou na prodeji v modelu SaaS, tedy software jako služba, na e-commerce platformách. Díky lepšímu využití algoritmů umělé inteligence a strojového učení ve svých produktech teď QuarticOn na trh uvádí další službu pro e-shopy – Smart Search.
„Smart Search je řešení, které na trhu stále chybí. Klientům pomáhá snadno a přirozeně najít produkty v e-shopu. Na první pohled se může zdát, že každý e-shop má svůj interní vyhledávač produktů, ale pravdou je, že je to obvykle pouze okno na vepsání dotazů, což je rozhodně málo,“ říká Daniel Koždoň, Head of Business Development CEE.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.