Startup QuarticOn zvyšuje díky umělé inteligenci příjmy e-shopů až o 15 %. Loni utržil 30 milionů korun

quarticon_ceo

CEO QuarticOnu Paweł Wyborski

S ohledem na počet e-shopů v Evropě, ale i jinde ve světě, není čím dál důležitější ani tak sortiment jako schopnost adaptace na nové technologie, zobrazování relevantních produktů, správné nacenění a především zákaznická zkušenost. Původem polský startup QuarticOn, který má své kanceláře i ve Velké Británii a také v České republice, konkrétně v Praze, tvrdí, že dokáže hráčům v oblasti e-commerce navýšit díky využití umělé inteligence příjmy až o 15 procent.

Umělou inteligencí se v případě QuarticOnu myslí automatické doporučování relevantních produktů pro konkrétního zákazníka. To znamená, že kdokoliv přijde na web a začne si procházet sortiment, vždy má výsledky personalizované a s častějšími návštěvami se mu ukazují takové produkty, které by mohl s ohledem na své chování zakoupit.

Nápad k založení startupu vznikl v roce 2011 v rukou zakladatele a nynějšího šéfa Pawła Wyborského (titulní foto), který dnes firmu řídí ze svého hlavního sídla v polské Varšavě. V rámci dané technologie dle analytického serveru Datanyze QuarticOn v Polsku téměř 50% podíl na trhu, v Česku pak lehce přes 13 procent.

quarticon

V současné době je Česká republika druhým dominantním odběratelem našich služeb. Obecně, doporučující systémy do roku 2020 zahrnou 80% e-shopů na trhu, protože ty potřebují něco, co bude odpovídat personalizaci produktů v reálném čase a automatizovat procesy pro každého zákazníka,“ doplňuje Daniel Koždoň, Head of Business Development CEE regionu v QuarticOnu.

Kromě samotné personalizace nabídky produktů nabízí startup také personalizaci dalších sdělení zákazníkovi, tedy například e-mailových kampaní (Marketing Automation) nebo takzvaných pop-up boxů a bannerů, které vyskakují v určitý moment na webu a nabízí například poštovné zdarma nebo slevu z objednávky. Jedna ze služeb je také propojena s vyhledávačem Google, konkrétně jeho záložkou Nákupy, do které se některé produkty automaticky umisťují na základě vyhodnocení množství dat – a jelikož jde o placené nabídky, dá se jednoduše vyhodnotit míra návratnosti.

Rivian-R1T_5

Přečtěte si takéAmazon investuje stovky milionů dolarů do startupu Rivian, který staví elektrický pick-up a chce vyzvat TesluAmazon investuje stovky milionů dolarů do startupu Rivian, který staví elektrický pick-up a chce vyzvat Teslu

Ve druhé polovině loňského roku na další rozvoj původem polský startup získal investici ve výši 8 milionů polských zlotých, tedy asi 47,5 milionu korun, od německého investičního fondu ACATIS. Investice posunula hodnotu společnosti na přibližně 80 milionů polských zlotých, respektive více než 475 milionů korun. Mimo to zamířil QuarticOn v průběhu ledna také na akciové trhy, konkrétně na alternativní polskou burzu NewConnect.

V roce 2017 firma vytvořila obrat ve výši 20 milionů korun, za loňský rok už to bylo blízko k 30 milionům. Do dvou let by se polský startup chtěl dostat na obrat přes 140 milionů korun a překlopit se do černých čísel. QuarticOn chystá na letošní rok zároveň hned několik nových produktů, většinou spojených s propojením umělé inteligence a technologií. Součástí je samozřejmě také globální expanze, aktuálně totiž startup působí ve zhruba 17 zemích.

kozdon

Head of Business Development CEE regionu QuarticOn Daniel Koždoň

Dle slov jeho šéfa business developmentu pro CEE region (tedy včetně Česka) Daniela Koždoně značně pomohlo, že je implementace technologií QuarticOnu velmi jednoduchá a má tak výraznou převahu nad konkurencí. Víceméně stačí pouze vygenerovat speciální krátký kód z administrace, který se vloží do webu, a optimalizace postupně proběhne s pomocí jejich implementačního týmu. Mimo až 15% nárůstů obratu slibuje startup také až trojnásobný růst návštěvnosti, vyšší loajalitu zákazníků, snížení opuštěných košíků a dalších KPIs.

Systém pro doporučování produktů začíná na 6 400 korunách měsíčně, který slouží pro e-shopy, jež nemají více než 50 tisíc návštěv měsíčně a disponují maximálně 500 produkty v nabídce. Cena pro větší e-shopy je pak individuální, standardně většina e-shopů spadá do cenové kategorie Hybrid, ve které je možné mít až 250 tisíc návštěv na webu a do 5 tisíc kusů produktů, a pro další klienty je dostupná také verze individuální. Takzvaný Google Shopping, který napojuje produkty na záložku Nákupy na Googlu, pak začíná na 745 korunách za měsíc a v nejvyšším plánu stojí lehce přes 2 500 korun měsíčně.