Startup zaměřený na rozšířenou realitu získává investici přesahující v přepočtu 1 miliardu korun

Michal BenatzkyMichal Benatzky

visual-search-screenshot
0Zobrazit komentáře

Blippar je startup zaměřený na výzkum virtuální a rozšířené reality, o kterém se v poslední době mluví čím dál tím více. Nyní si tento ambiciozní projekt na své konto může připsat dalších 45 milionů dolarů (1,12 miliardy korun), které získal v rámci nové investice a které mu pomohou nadále rozvíjet svůj poměrně unikátní koncept. Finanční prostředky poskytl malajský fond Khazanah Nasional Berhad. Jeho celková valuace tak nyní přesahuje jednu miliardu dolarů.

Investice má jít zejména na výzkum a zdokonalování této rozmáhající se technologie. Dobrému jménu ve svém oboru se však Blippar těší už nyní. V minulosti už totiž spolupracoval například s pivovarem Guiness nebo firmou KitKat. Pomáhal také propagovat několik hollywoodských filmů, informuje Venture Beat.

Mighty-Device-and-Home-Screen-3-780×468

Přečtěte si takéMighty: miniaturní Spotify přehrávač, ke kterému nepotřebujete smartphoneMighty: miniaturní Spotify přehrávač, ke kterému nepotřebujete smartphone

Spolupráce probíhá například tak, že pokud svůj smartphone s nainstalovanou aplikací Blippar namíříte na obal podporovaného produktu, objeví se na obrazovce telefonu další informace nebo multimediální obsah. Blippar se tak zatím dokáže obejít bez brýlí podporujících virtuální nebo rozšířenou realitu, které v současné době vyvíjí téměř všichni lídři technologického světa.

Úspěšný startup, který byl založen v roce 2011 v Londýně, o sobě tvrdí, že v současné době zaměstnává tým 60 inženýrů pracujících na rozvoji pokročilé umělé inteligence. Celosvětově pak ve 14 pobočkách Blippar údajně zaměstnává více než 300 lidí. Loňský prosinec také společnost uvedla, že se vedle výzkumu rozšířené reality začla věnovat také virtuální realitě.

Foto: Blippar

Zakladatelé ePojisteni.cz nebo Slevydnes.cz investují do startupu s bytovými doplňky

faviscreen
0Zobrazit komentáře

Investiční skupina, ve které figuruje Dušan Šenkypl a mimo jiné i podnikatel Jan Barta, jeden ze zakladatelů českého srovnávače pojištění ePojisteni.cz – NetBrokers Holding, opět rozšiřuje svůj záběr a s nejnovější investicí do agregátoru Favi.cz se pouští i do segmentu bytových doplňků a nábytku, který v tuzemsku získává na popularitě.

Skupina pod sebou drží kromě dalších projekty jako Tarifomat, ProfiSMS nebo agregátory Slevin.cz a Slevydnes.cz. Ve Favi by měla získat 40 %, kdy zbývajících 60 % bude stále u dvou zakladatelů a šéfů projektu, Radomíra Hejla a Jana Zajíce.

photoshoot

Přečtěte si takéPražský StartupYard odhalil 9 nových startupů, do kterých investoval přes 7 milionů korunPražský StartupYard odhalil 9 nových startupů, do kterých investoval přes 7 milionů korun

Na Favi se díky agregaci desítek českých e-shopů objevuje přibližně 200 tisíc produktů, ke kterým se denně dostane 5-10 tisíc návštěvníků. Reálně tak lze projekt považovat za jakousi konkurenci Bonami.cz Václava Štrupla, která je ale prozatím o kus dál tím, že většinu produktů drží na skladě a má vyšší stovky tisíc pravidelných zákazníků, případně projektu Biano.cz.

Jan Zajíc, jeden ze zakladatelů k tomu dodává:

„Myšlenka na Favi vznikla, když jsme řešili vlastní bydlení a chybělo nám jedno místo, kde se lze inspirovat interiéry a přímo z obrázků rovnou vybírat nábytek a dekorace.“

favi-homepage

Celý projekt vznikl nejen na základě poptávky trhu, ale i na základě inspirace na západním trhu, kde existuje velmi podobný server Houzz.com – zakladatelé se tak v jeho základech inspirovali a přivedli něco podobného i do českých vod. Primárně totiž nemá Favi sloužit jen pro prodej, ale i pro jakousi inspiraci zákazníkům pro dekoraci a vybavení jejich bytu.

„Máme jasnou představu, jak Favi.cz vylepšovat a ještě lépe inspirovat návštěvníky k výběru nábytku a krásných věcí do interiéru na internetu. Ať už rekonstruujete byt, stavíte dům nebo si jen chcete udělat radost drobnou dekorací, Favi by vám mělo pomoci.”

dodává Radomír Hejl, druhý spoluzakladatel.