Startupu Kindest Davida Semeráda se daří dělat dobro. Pro americké neziskovky vybral už téměř 6 milionů dolarů

Filip HouskaFilip Houska

david-semerad

Foto: Kindest

David Semerád, spoluzakladatel a CEO startupu Kindest

0Zobrazit komentáře

Když spoluzakladatel STRV David Semerád v roce 2018 rozjížděl svou dárcovskou platformu Kindest, měl to jako boční projekt s dobročinným podtextem. Postupem času se ale z nenápadného startupu stal důležitý nástroj pro americké neziskové organizace, což se nyní promítá i na výsledcích z uplynulého roku, ve kterém Kindest zprostředkoval dary ve výši téměř šesti milionů dolarů.

Startup, který čítá čtrnáctičlenný tým okolo Davida Semeráda, vznikl s cílem zajišťovat efektivní online fundraising pro neziskové organizace, které mnohdy nemají čas ani prostředky na to, aby si procesy okolo získávání financí zajišťovaly samy. Kindest jim v tomto pomáhá a jak potvrdil rok 2020, solidarita byla ve světě velké téma.

Do amerických neziskovek během loňského roku přiteklo díky platformě Kindest od dárců zhruba 5,8 milionu dolarů, tedy přes 125 milionů korun. Objem veškerých darů se tak oproti roku 2019 zvýšil o 667 procent a Semerádův startup si potvrdil, že Američané mají o dobročinnost přes internet zájem. Minimálně v pandemických časech.

S tím, jak rostl zájem o posílání peněz ze strany běžných lidí, kterým se nová kampaň dané organizace připomínala třeba skrze e-maily, textovky nebo sociální sítě (a vše zajišťoval právě Kindest), rostly i příjmy samotného startupu. Ty stojí hlavně na dobrovolných příspěvcích dárců, kteří na provoz platformy v roce 2020 poslali nad rámec svých darů neziskovkám okolo 359 tisíc dolarů (7,7 milionu korun), což je o 715 % více než předloni.

kindest-team

Foto: Kindest

Tým startupu Kindest

„Výsledky nás potěšily zejména za naše klienty, kteří jsou naší prioritou. I samotný Kindest měl ale velice úspěšný rok. Několik kol investic pomohlo urychlit rozvoj a mohli jsme tak vypustit vylepšenou verzi celého systému. A celou platformu oceňují i dárci, kdy nám osm z deseti dárců pošle dýško,“ hodnotí uplynulý rok Semerád. Na podobném principu dýšek buduje v Česku dárcovskou platformu Donio David Procházka.

Na úspěšném tažení a růstu česko-amerického Kindestu mají velký podíl zmínění investoři. Díky českému Credo Ventures, Precusor Ventures, TomKat Foundation a několika jednotlivcům loni Semerádův projekt nabral okolo 2,4 milionů dolarů, tedy něco přes 50 milionů dolarů, které mimo jiné přispěly i k rozjetí Kindest Pro.

Nová služba je založena na SaaS modelu předplatného, který už nyní čítá přes 250 klientů, přičemž předplatné se během prvních osmi měsíců provozu rozrostlo na téměř 320 tisíc dolarů v ročních příjmech. Vedle dýšek od dárců tak jde pro Kindest o další zdroj příjmů, díky kterým mohou dál vylepšovat analytiku, marketing a celkovou vybavenost dárcovské platformy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V letošním roce, který bude patrně z velké části stále pod vlivem pandemie koronaviru, bude Kindest ve své dobročinné misi pokračovat a ideálně ji více zviditelňovat, nehledě na to, že chce posílit své vývojářské zázemí přímo v Česku – dosud startup funguje hlavně ze Santa Monicy u kalifornského Los Angeles.

Hnacím motorem jsou pro něj jak spokojené neziskovky, tak jejich nad očekávání úspěšné financování, což je případem i organizace Boys & Girls Clubs of San Francisco. Té Kindest díky svým nástrojům pomohl vybrat 100 tisíc dolarů, tedy o 250 % finančních prostředků více, než jaký byl původní záměr.

Podobných příkladů může být během následujících měsíců a let mnohem více. Platforma Davida Semeráda, ve které se angažují i jeho kolegové z STRV Martin Šťáva a Pavel Zeifart, totiž funguje na americkém trhu, a Američané jsou obecně zvyklí dávat na charitu dost. Ročně až 300 miliard dolarů. Ovšem jen osm procent z této sumy je darováno online, přičemž právě Kindest by chtěl tento poměr změnit.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Digitalizace tradičního řemesla vychází. Topíte.cz čtyřnásobně vyrostlo a chce do Česka přinést střešní tašky od Tesly

Peter BrejčákPeter Brejčák

helcl-topite3

Foto: Topíte.cz

Daniel Helcl, spoluzakladatel startupu Woltair (dříve Topíte.cz)

0Zobrazit komentáře

Český startup Topíte.cz vsadil se svou platformou na propojování tradičního řemesla s moderními technologiemi a podle nově zveřejněných výsledků za rok 2020 se zdá, že šlo o sázku na správnou kartu. Podle informací CzechCrunche se bilance uzavřených smluv, jež je prakticky totožná s obratem firmy, loni vyšplhala na úroveň 70 milionů korun, což oproti 16 milionům v roce 2019 znamená nárůst o 438 procent.

Počet samotných instalací meziročně vzrostl ze 75 na loňských 350 a rychle rostl také počet zaměstnanců firmy – z předloňských 25 na loňských 75, a to včetně nově začleněného týmu zaměřeného na fotovoltaiku. Právě vstup na trh s fotovoltaikou je rozšířením stávající nabídky původně „topenářského“ startupu.

Produktovou expanzi umožnilo spojení s jedenáctičlenným týmem Lucie Bedrníčkové z firmy Rexiw Elektro, specialistou v oboru. Obě společnosti věří, že jejich propojení umožní kompletní instalaci kombinace tepelných čerpadel a solárních panelů, což je krok k udržitelné budoucnosti bez zbytečných zplodin.

topite-cz-helcl-naprstek-sveda2-min

Foto: Topíte.cz

Zakladatelé Topíte.cz Daniel Helcl, Jiří Švéda a Karel Náprstek

„Jedním ze základních cílů Topíte.cz je kompletní digitalizace řemesel. Zahrnutí fotovoltaických elektráren do našeho portfolia je dalším krokem k naplnění této vize,“ komentuje Daniel Helcl, zakladatel a šéf Topíte.cz. Firma přitom v listopadu na produktové rozšíření získala investici 80 milionů korun od fondů Inven Capital a Enern. Celkově tak investice do startupu přesáhly 100 milionů.

„V digitalizaci řemesel leží jejich budoucnost. Nicméně tak komplexní systém, jakým disponuje Topíte.cz, bychom v Rewix vyvíjeli dlouze a náročně – proto jsme se rozhodli s firmou spojit své síly a dosáhnout tak unikátní kombinace nabídky,“ říká Bedrníčková s tím, že spojení s Topíte.cz bude postupné a aktuálně probíhající projekty nenaruší.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Topíte.cz zakládali v roce 2018 dva zaběhnutí topenáři Karel Náprstek a Jiří Švéda spolu se současným ředitelem Danielem Helclem, přičemž podle jejich vyjádření je už teď největší tuzemskou topenářskou firmou se specializací na instalace a servis.

Rozšiřování produktového portfolia pro nejbližší dobu není jedinou plánovanou novinkou. Topíte.cz aktuálně jedná i s Teslou o možnosti přinést do České republiky fotovoltaické střešní tašky třetí generace, respektive střešní krytiny, které zároveň fungují jako solární panely.

„Právě třetí generace jejich výrobku je mnohem výkonnější než první dva modely a výkon začíná být srovnatelný s pořizovací cenou. Byli bychom rádi, kdybychom tuto inovaci mohli záhy přinést i do střední Evropy,“ přibližuje Bedrníčková.

Startup se zároveň začíná připravovat na expanzi do zahraničí a první zemí má být Polsko. V tuzemsku pak firma buduje největší showroom a školící centrum tepelných čerpadel, které otevře ve své centrále na pražském Zličíně.