Storyous spojuje síly se Zdeňkem Pohlreichem a dalšími. Spouští rozvoz jídel, který má být férovější k restauracím
Česká gastronomická scéna prochází náročným obdobím. Jediná možnost, jak se mohou aktuálně restaurace udržet v chodu, je provozovat výdejní okénko nebo vozit jídlo zákazníkům domů. Rozvozové služby však dle některých restaurací nenabízejí zrovna nejférovější podmínky a právě jim chce teď podat pomocnou ruku startup Storyous se šéfkuchařem a majitelem několika restaurací Zdeňkem Pohlreichem a přepravní platformou Liftago.
Společně představili platformu OneMenu.cz, který dle jejích zakladatelů staví na férovosti vůči zákazníkům, dopravcům i samotným restauracím. Podle statistik gastro startupu Storyous má aktuálně otevřeno jen přibližně polovina tuzemských restaurací a tržby v gastronomii se v říjnu meziročně propadly o 49 procent. Nová služba jim měla provoz podpořit.
„Služba OneMenu.cz funguje už od jarní vlny epidemie jako online objednání z výdejního okénka. Díky poptávce od mnoha restaurací teď službu rozšiřujeme také o možnosti rozvozu a jsem moc rád, že se s námi projekt rozhodli spoluvytvářet a dál rozvíjet právě Zdeněk Pohlreich a Liftago, které poskytne službu rozvozu,“ představuje novinku Igor Třeslín, šéf Storyous.
OneMenu funguje z pohledu zákazníka stejně jako konkurenční služby pro objednávání jídel, tedy například Dáme jídlo, Wolt nebo Bolt Food. Storyous si však u každé objednávky účtuje marži ve výši 3,79 procenta a cena samotného rozvozu pak záleží na rozhodnutí provozovatele podniku.
„Za rozvoz z restaurace k sobě domů zákazník zaplatí částku, kterou si určí restaurace,“ přibližuje Ondřej Krátký, spoluzakladatel a výkonný ředitel Liftaga. Restaurace se tak podle něj může rozhodnout, jakou část nákladu za dopravu vezme na sebe a jakou část uhradí její zákazník – úroveň může nastavit například na 69 korun a zbytek zaplatí sama.