Světla, animace a After Hours. The Weeknd dorazil na TikTok, kde nastavil novou laťku virtuálním koncertům
Jakmile slavný rapper Travis Scott odehrál virtuální koncert ve Fortnite, díky psychedelické show plné bláznivých efektů a pokročilých animací nastavil spolu s tvůrci zcela novou laťku, kam se tento silný trend může uvíjet. Do hry se tehdy kvůli němu připojilo rekordních více než 12 milionů lidí a hity jako Sicko Mode nebo Stargazing duněly snad celým barevným světem z dílen Epic Games.
O něco podobného se nyní postaral i The Weeknd, jeden z nejžhavějších hudebních umělců posledních let, jehož aktuální deska After Hours se stala jednou z nejposlouchanějších v žánru R&B na streamovacích platformách. Právě s ní dorazil přímo na TikTok, kde se proměnil ve virtuálního avatara a rozjel show, která té od Travise Scotta mohla silně konkurovat.
Jak už to u virtuálních koncertů bývá, i teď se tvůrčí tým musel snažit o to, aby fanouškům vykompenzoval fakt, že svého oblíbeného interpreta nemohou kvůli pandemii vidět živě. To si vzal na starosti americký startup Wave, jehož digitální technologie se do průběhu celého představení každou vteřinu propisovaly. A že bylo o co stát.
The Weeknd byl na virtuálním pódiu neustále doplňován pestrobarevnými animacemi, jež koncertu dodávaly na netradičnosti. Laděny byly zejména do červených a světle modrých barev zdůrazňujících retro pojetí jeho desky, která je moderní připomínkou osmdesátých a devadesátých let. A vzhledem k tomu, že z ní během koncertu hrál většinu skladeb, dávalo to smysl.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsBláznivých vizuálních prvků tam byla celá řada a neméně zajímavou byla i možnost uživatelské interakce, kdy samotní diváci mohli rozhodovat o tom, co The Weeknd na pódiu předvede. Sice přímo neovlivňovali jeho probíhající show, ale například hlasovali o tom, jestli má umělec olíznout žábu, kterou držel v ruce. To byl moment, kdy aplikace TikToku kvůli hlasovacímu náporu od více než 200 tisíc lidí naráz spadla.
Skvělý zážitek i dobročinný podtext
Během zhruba dvaceti minut trvání koncertu měl virtuální The Weeknd také čas na exkluzivní premiéru své dosud nevydané skladby, která – stejně jako zbytek jeho vystoupení – podpořila charitativní podtext celé akce. Představení si totiž mimo jiné kladlo za cíl nasbírat peníze pro neziskovou organizaci Equal Justice Initiative, jež se snaží bojovat proti masovému (a neoprávněnému) uvězňování lidí ve Spojených státech.
TikTok se pak zavázal, že vysbíranou finanční sumu od diváků, která ještě dobíhá z exkluzivně vydaného merchandisingu inspirovaného tímto hudebním zážitkem, dorovná. Původem čínská aplikace založená na nahrávání krátkých videí se tak postará o hezké gesto, byť je jasné, že minimálně rozhodnutí prezidenta USA Donalda Trumpa, který chce TikTok kvůli údajným bezpečnostním obavám na svém území zakázat, nijak zvlášť neovlivní.
V případě, že jste The Weeknd Experience neměli šanci sledovat, můžete zkusit YouTube, kde již vyskakují neoficiální záznamy od fanoušků. TikTok to nicméně nechce ponechat náhodě a záznam z koncertu uvede v několika dalších časech na svých lokalizovaných účtech.
Zobrazit příspěvek na Instagramu