Sparta chce být víc cool a světová. Footshop jí navrhl nový dres a designové oblečení do ulic
AC Sparta Praha, Footshop, Adidas. Toto trio právě teď odhalilo novou kolekci, která má klub módně přiblížit evropským obrům typu PSG či AC Milán.
Špičkové evropské velkokluby už na to dávno přišly. Aby mohly oslovit mladší generaci fanoušků, nestačí jen nabídnout skvělý fotbal. Musí přidat i omáčku okolo, ideálně oblečení, které v sobě kombinuje sport se zvuky městských ulic. Pro takové nápadité – a velmi žádané – kolekce je známé například francouzské PSG nebo italský AC Milán, teď se mezi ně chce zařadit i pražská Sparta, která si k tomu vybírá mistry svých oborů.
Nejúspěšnější český fotbalový klub s osmatřiceti domácími tituly navázal spolupráci se streetwearovým obchodem Footshop a Adidasem, aby vytvořil lifestylovou módní kolekci zaměřenou na mladé publikum. Spolu s tím vydává i nový oficiální dres pro hráče postavený na pouliční, nedokonalé a „špinavé estetice“, která má odrážet brutalistickou architekturu hlavního města.
„Nejde jen o dres a kolekci, ale o způsob, jak fotbal a Spartu přirozeně přenést i mimo stadion. Právě v tom vidíme velký potenciál,“ zmiňuje šéf fotbalové Sparty Tomáš Křivda a reaguje tak na měnící se preference mladých fanoušků, kteří hledají nové způsoby, jak vyjadřovat svou sportovní příslušnost v běžném životě. A také pro Footshop jde o speciální, dosud neviděnou věc.
Firma pod taktovkou Petera Hajdučka sice má ke streetwearovým spolupracím velmi blízko a potvrdila to už několikrát, například v kampani se zlínským výrobcem obuvi Vasky, do fotbalu ale dosud tolik nepronikla. Věří však, že na trhu je pro takové kolekce místo – a skrze kreativní partnerství s pražským týmem chce otestovat potenciál fotbalové kultury v Česku.
Fanoušci Sparty už od soboty 28. června dostanou možnost si koupit nový třetí dres, mikiny, trička, lehké bundy, bucket hat nebo šály, vše postavené na pouliční tematice se známým designovým rukopisem Footshopu. Základ tvoří černá barva inspirovaná historickými dresy Sparty, kterou doplňují šedé a především rudé prvky kvůli zdůraznění klubových barev.
A aby nová kolekce co nejlépe vyjádřila svou městskou špinavost, uvádí ji pod mottem Clean Kits Don’t Win Matches, volně přeloženo jako Čisté dresy zápasy nevyhrávají. Oblečení bude dostupné ve fanshopu na Letné a na letišti, ve vybraných prodejnách Footshopu a také online.





















