Tapito: česká appka, která umožňuje pohodlné čtení těch nejlepších zpráv na jednom místě
Přestože čtení zpráv na mobilních zařízeních je denním chlebem většiny z nás, jejich konzumace z různých webů je časově náročná. Klasické RSS feedy má sice přístupné většina velkých webů, ale tato zastaralá technologie není zrovna uživatelsky přívětivá. Možné řešení tohoto problému nabízí česká aplikace Tapito.
Základní princip se neliší od zmíněných RSS kanálů, avšak Tapito obsahuje několik zásadních technologických vylepšení, které posunují čtení zpráv na příjemněnější úroveň. V první řadě se specializuje na český internet, ze kterého denně nasbírá 6000 příspěvků z jedenácti set různých webů, magazínů, blogů i youtuberských kanálů. Ty jsou následně přiřazeny na zásadě klíčových slov a dalších aspektů do 22 kategorií a 80 podkategorií. Zásadní funkcí je také možnost přenesení zpráv i na zamykací obrazovku, která se díky tomu mění, jak se píše na oficiálním webu, na “místo s informační hodnotou a důrazem na ten nejlepší vizuální zážitek”
Na deseti tisících aktivních uživatelů pak je, aby si vybraly své zdroje a oblíbené kategorie. Podle toho, co daný uživatel čte, dokáže nová verze Tapita 2.0 postupem času i efektivně doporučovat nejrelevantnější obsah. Právě tento mechanismus poslouží k dalšímu rozvoji aplikace.
„Pokud více médií píše o stejném tématu, zobrazí se jen ten článek, který je úspěšnější co do počtu sdílení, komentářů a lajků. Ostatní články poté nabídne až pod textem článku v sekci ,Napsali o tom také’,“ říká Tomáš Malíř, zakladatel a CEO projektu.
Trojnásobek uživatelů do konce roku
Dalším krokem ve vývoji Tapita, které začalo fungovat už na začátku minulého roku, bude zvýšení počtu aktivních uživatelů na ambiciózní trojnásobek a to sice za pouhé dva měsíce, tedy do konce kalendářního roku. K těmto číslům by měl výrazně pomoct partner – investiční fond BOLT od O2, který zajistil mimo jiné i to, že Tapito bude od začátku listopadu nativně instalován do androidových smartphonů prodaných koncernem O2.
S třiceti tisíci uživateli začne aplikace nabízet i reklamu. Sázka padla klasickou displejovou inzerci, ale chystají se i formáty úzce provázané se samotnými články. Vývojáři se nebojí ani umístění inzerátu přímo na zamykací obrazovku telefonu.
Souběžná mezinárodní expanze
Společně s tím podle všeho chystá TapMedia, jehož je Tapito hlavním produktem, i svou angažovanost na zahraničních trzích. V plánu je vytvoření plnohodnotné anglické verze i jiných jazykových mutací. Již nyní funguje na Slovensku, kde pokrývá všechny důležité slovenské servery. Nutno podotknout, že v zahraničí by se tento ryze český produkt mohl setkat s tvrdou konkurencí, například v podobě hojně využívaného Feedly.
V těchto dnech se navíc Tapito mezi dalšími čtyřmi stovkami prezentujících představuje na lisabonském Web Summitu.