Technologická skupina Etnetera prochází interní transformací a více šlape do e-commerce. Loni utržila 370 milionů

Peter BrejčákPeter Brejčák

martin-palicka-regular

Foto: Etnetera Group

Martin Palička, ředitel Etnetera Group

0Zobrazit komentáře

Vnitřní transformace, vstup do nové vertikály a rostoucí poptávka po digitalizaci. To byly tři největší faktory, které ovlivnily loňské výsledky tuzemské softwarové Etnetera Group. Skupina dosáhla v hospodářském roce končícím letos v únoru obratu 370 milionů korun, ve srovnání s 354,3 milionu korun ve stejném období před rokem tak jde o nárůst o 4,3 procenta. Ziskovost vyjádřená ukazatelem EBIT (před daněmi a odpisy) přitom narostla o 10,8 procenta a dosáhla 44,6 milionu.

„Obchodní výsledek 370 milionů korun znamená pro Etnetera Group potvrzení pozice na současném měnícím se trhu a její připravenost pro novou digitalizační vlnu, urychlenou zájmem českých firem rozšiřovat obchodní kanály do sféry e-commerce i mobilních technologií,“ komentuje Martin Palička, ředitel skupiny.

Etnetera Group v loňském roce prošla interní transformací a tvoří ji tři hlavní firmy – Etnetera vyvíjející webové a mobilní aplikace, Etnetera Activate zaměřená na online byznys a kreativní online agentura Etnetera Motion. Pro lepší využití potenciálu těchto firem založila také novou službu Consulting zaměřenou na digitalizační projekty.

Na jaře 2020 přitom skupina prodala digitální agenturu Fragile, v listopadu pak do samostatné jednotky vyčlenila holding PIE Ventures, kde soustřeďuje startupy, do nichž již dříve investovala. Konkrétně jde například o výrobce jedněch z globálně nejpokročilejších brýlí pro virtuální realitu VRgineers, dalšího specialistu na VR Virtuplex nebo BattSwap, jenž vyvíjí systém výměnných baterií pro elektromobily.

Tahounem celé skupiny byla v loňském roce technologicky zaměřená Etnetera, která těží z přechodu českých firem do online prostředí v souvislosti s pandemií koronaviru. Společnost loni dosáhla obratu ve výši 277,6 milionu korun a vykázala tak meziroční růst o 15,5 procenta. Navíc se více rozkročila do oblasti e-commerce, když na trh uvedla novou generaci technologické platformy pro velká řešení Etnetera Ecommerce Framework a od letošního května vznikla i samostatná e-commerce divize.

V letošním roce celá skupina kromě dokončení interní transformace a nastavení vnitřní synergie všech společností plánuje růst především v segmentech, na něž se zaměřuje dlouhodobě, tedy automotive, bankovnictví, pojišťovnictví a finanční služby. Další důležitá byznys development role bude patřit zmiňované konzultační divizi, která se během letošního léta stane čtvrtou společností skupiny.