Ten nejlepší vánoční nášup v podání automobilek. Nechte se promasírovat dávkou vánočních televizních spotů

drive-vanoce-min

Foto: Mercedes/CzechCrunch

Je tu další díl CC Drive

0Zobrazit komentáře

Dostat se z bodu A do bodu B co možná nejefektivněji a nejrychleji je obsesí, kterou lidstvo trpí již od pradávna. Naše nohy jsme vyměnili za ty koňské, abychom následně sesedli ze sedel a zmizeli v hustých oblacích páry. Koleje vystřídal asfalt, pach dehtu z pražců zase vůně benzínu doprovázená burácivou kakofonií motorů. Nyní stojíme na prahu zcela nové éry. Éry zelené i po čertech rychlé mobility, kterou nyní můžete pravidelně tankovat v našem novém speciálu CC Drive.

Dnešní díl bude tak trochu specifický, stejně jako čas, ve kterém si jej čtete s rozdrobeným cukrovím na svetru a břichem narvaným k prasknutí. Dnes totiž trochu přiživíme vánoční náladu a podíváme se, jak svátky prožívají automobilky Audi a Mercedes skrze své zdařilé vánoční reklamy z posledních let.

Aby vám naše další shrnutí těch nejzajímavějších zpráv ze světa aut propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Drive zde.

Připoutat a jedeme!

***

Některé věci se nikdy nezmění

Automobilový průmysl se mění k nepoznání, ovšem Vánoce zůstanou vždy stejné. Přesně takové je poslaní reklamy od Mercedesu, která přináší pohled na oslavy Vánoc v roce 2038. Tedy v roce, kdy již budou Lewisi Hamiltonovi rašit bílé vousky na bradce.

Největším hrdinou téhle reklamy je ovšem strejda Bob. Týpek, kterého půlka rodiny miluje a druhá nesnáší a bez kterého by žádná rodinná slezina nestála za nic. Díky takovým Bobům je totiž na světě vždy veseleji.


Naval káru

U Mercedesu ještě zůstaneme, tentokrát u vánoční reklamy, která tak trochu nabádá děti, aby ulovily tlustého dědulu, který jim každý rok nadělí dárky pod jedličku. V tomto případě se chlapci povedlo vyfotit Santu v ten nejlepší moment, čehož umí malý chlapec náležitě využít.

Začne Santu vydírat o ten nejlepší dárek pod stromek. AI robot či VR brýle mu jsou málo. Tenhle malý pacholek ví, že největší radost mu udělá mergl, kterým si děda v červeném vozí svůj vycpaný břich. A tak musí Santa jít domů pěšky a rodiče malého Timmyho hodnotí, že letošní rok musel být velmi hodný, když dostal pod stromek takovou střelu.

https://www.youtube.com/watch?v=wiu4gK7SHNQ


Poslední prohrává

Vánoce jsou svátky klidu a míru. Patrné je to zejména v nákupních centrech, kde se na sebe lidé usmívají, nestrkají do sebe a jsou slušní. Tuto atmosféru zachycuje i reklama Audi o dvou tatíncích, kteří jedou do obchoďáku koupit dárek.

Věc se však trochu zkomplikuje hned při vjezdu na parkoviště, a tak se z příjemné návštěvy nákupního centra, kterou každý muž bezmezně miluje, stává závod na život a na smrt v kulisách parkoviště ócéčka.


Rychlost je víc než Vánoce

Lezou vám tak trochu krkem Vánoce s tou vší ucinkanou muzikou znějící z každé kavárny a obýváku? Podobně to očividně mají i někteří jedinci v AMG, a proto vytvořili tenhle absolutně nevánoční vánoční spot.

Hlavní hvězdou je nabušená A45, která se prohání po trati v podmazu pořádně surového UK grimu ve stylu Stormzyho. Jenže po návratu z tratě se z rádia opět ozvou ty staré špatné vánoční odrhovačky, a tak nezbývá nic jiného než to vzít ještě jednou dokola.


Santa jde do sebe

Náš vánoční speciál zakončíme reklamou, ve které si Santa uvědomí, jak velký lůzr ve skutečnosti je. Sušenky ve vousech a vypáplý pupek jej přinutí zamyslet se sám nad sebou a vedou k rozhodnutí hodit se do formy.

S tím pomůže banda ostrých skřítků, díky kterým se Santa promění z obtloustlého páprdy na šmrncovního hipsta dědu. Za svou snahu obdrží naleštěnou RS5, se kterou vyráží rozdávat materiální radost. Nic z toho však nezmění fakt, že Ježíškovi nesahá ani po kotníky

 

***

To je pro dnešek vše. Dáváme nohu z plynu a další nálož novinek vám přivezeme zase příště. Nenechte si tento náklad ujít a přihlaste se k odběru newsletteru CC Drive.

Pokud jste objevili v textu nedostatek, který by si zasloužil přezkoumání v dílně, dejte vědět. Rádi to hodíme na zvedák a zkontrolujeme.

Čistá čelní skla a žádné seškrabování. Řidiči koupili už přes šest milionů elektronických dálničních známek

Filip HouskaFilip Houska

dalnicni-znamky1

Foto: eDalnice

Nalepovacím dálničním známkám naštěstí už odzvonilo

0Zobrazit komentáře

Počátkem letošního roku se Češi jednou provždy rozloučili s klasickými nalepovacími dálničními známkami. Tuzemským řidičům se totiž otevřela možnost si kupóny kupovat v elektronické verzi, aniž by rok, co rok museli řešit slupování papírové viněty z čelního skla. A byť spuštění tohoto projektu provázelo několik komplikací, nakonec proces nákupu elektronických dálniček funguje dobře.

Od zahájení prodejů loni v prosinci nakoupili řidiči přes šest milionů kusů elektronických dálničních známek za více než 5,4 miliardy korun. Největší zájem byl o roční kupony, kterých nakoupili téměř tři miliony kusů, velmi oblíbenými se staly ale i varianty na deset dní, kterých se za uplynulých zhruba dvanáct měsíců prodalo necelých 2,5 milionu kusů. Nejmenší zájem byl o měsíční viněty (665 tisíc prodaných kusů).

Výnosy z prodeje činí aktuálně asi o 600 milionů korun více než za loňský rok, přičemž nejoblíbenějším prodejním kanálem byl e-shop na webu edalnice.cz – tam si kupony koupilo zhruba 83 procent motoristů. Sedm až osm procent všech řidičů využilo pro nákup pobočky České pošty nebo čerpací stanice EuroOil s tím, že zbylá dvě procenta koupila známku v samoobslužných kioscích u hranic.

„Systém elektronické dálniční známky funguje a je pro občany jedním z nejlepších elektronických nástrojů. Je rychlý, pohodlný, bezpečný a řidiči si ho chválí. Státu šetří peníze a motoristům, kteří vše mohou vyřídit z domova, šetří čas. Po roce fungování může být elektronický systém dálničních známek vzorem k digitalizaci dalších agend,“ řekl před časem bývalý ministr dopravy Karel Havlíček.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Výhod elektronických dálničních známek oproti původním papírovým je několik. Nejen, že si řidiči nemusí oblepovat čelní sklo auta (a pak prošlé dálničky mnohdy pracně seškrabávat), ale také mohou těžit z jejich klouzavé platnosti – mohou si totiž nastavit platnost známky od přesně vybraného data na následujících 365 dní bez ohledu na kalendářní rok.

Od poloviny dubna mohou řidiči navíc žádat o vrácení platby při chybném nákupu na neexistující poznávací značku vozidla. Každá dálniční známka je totiž na SPZ vázaná. Co se cen týče, ty zůstaly stejné – roční dálnička stojí 1 500 korun, třicetidenní vychází 440 korun a za verzi na deset dní zaplatí motoristé 310 korun.

Start elektronických dálničních známek ale nešel úplně podle plánu. V den spuštění (tedy 1. prosince roku 2020) byly plošné problémy s výpadky systému, což se ovšem vyřešilo „už“ během odpoledních hodin téhož dne. I tak ale výpadek vyvolal vlnu kritiky politiků i odborníků. Od té doby systém funguje bez výraznějších problémů.

S přispěním ČTK.