Tento talentovaný 18letý producent tvoří hudbu pro světové umělce výhradně na svém iPhonu

Filip HouskaFilip Houska

steve
0Zobrazit komentáře

To, že smartphony v dnešní době dokáží téměř vše, čeho je schopen klasický počítač, je známá věc. A i když to nemusí být občas zcela komfortní řešení, tak v mnohých případech naprosto dostatečně funguje. Dokazuje to i Steve Lacy, teprve 18letý hip-hopový producent, který využívá svůj iPhone jako klíčové zařízení ke své tvorbě a zaujal tím významné americké rappery jako Kendricka Lamara nebo J. Colea.

Mnozí mohou namítat, že na iPhonu dokáže hudbu tvořit každý. Aplikace GarageBand, kterou vyvinul samotný Apple, je poměrně intuitivní a s trochou snahy může základní melodické prvky tvořit kdokoliv. Nicméně až po připojení toho správného příslušenství (a dávkou tvůrčího talentu) se z iPhonu stává mocný nástroj k ovlivňování hudebního světa. A k tomu mladý Steve Lacy směřuje.

travisk

Přečtěte si takéUber poprvé zveřejnil své hospodářské výsledky. Za minulý rok utržil 6,5 miliardy dolarůUber poprvé zveřejnil své hospodářské výsledky. Za minulý rok utržil 6,5 miliardy dolarů

I když je telefon zásadní věcí, kterou k tvorbě beatů používá, tak není jedinou. Nepostradatelným nástrojem je i kytara, se kterou svůj iPhone 6 propojuje skrze předzesilovač iRig. Chemie mezi zvukovými prvky z GarageBandu, což je jeho hlavní tvůrčí aplikace, a kytary se mu následně promítá do sluchátek a ukládá v paměti iPhonu.

041817_xX

Hudební návrh poté doplňuje o svůj zpěv, který nahrává přímo do mikrofonu v telefonu s pomocí pop filtru. S vytvořenými hudebními náměty si následně pohrává v rozhraní GarageBandu a zkouší takové kombinace, které tvoří tu nejvhodnější symbiózu.

041817_x1

Podezřele jednoduchý setup, který funguje

Lacy pro rozhovor s magazínem WIRED mimo jiné zmiňuje, že by mohl používat mnohem profesionálnější a pokročilejší příslušenství, nicméně to, čím aktuálně disponuje, mu dává maximum. Obrovským benefitem je totiž fakt, že může hudbu tvořit kdekoliv a kdykoliv. Bez nutnosti s sebou nosit další nástroje, jelikož mu iPhone, který má neustále u sebe, dává možnost se kreativně vypovídat v jakékoliv situaci, kdy není ve studiu.

041817_x2

Pochopitelně měl možnost tvořit i na laptopu, kde využíval oblíbený software Ableton, ovšem podle jeho slov byl výsledný zvuk příliš „čistý“ a musel by jej vystavit profesionálnímu masteringu, aby to správně znělo. V tom je mimo jiné výhoda i GarageBandu, který zvuk masteruje sám, čímž se jeden podstatný krok k dobré hudbě ušetří.

Dreams come true

A důkazů pro to, že mu to funguje, má hned několik. Se svou skupinou The Internet, konkrétně albem Ego Death, byl nominován na cenu Grammy a jeho tvorbu si oblíbil nejen rapper J. Cole, kterému produkoval skladbu „Foldin Clothes“, ale také Kendrick Lamar. Tomu totiž nahrál beat na hit „PRIDE.“ z nového alba DAMN., jež atakuje přední příčky na streamovacích platformách.

Konkrétně na angažmá na albu úspěšného rappera Kendricka Lamara je Lacy náležitě hrdý, což dokazuje i na svém Instagramu.

https://www.instagram.com/p/BSv_PrQg8az/?taken-by=steve.lacy

Foto: Steve Lacy PR

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český portál o bydlení Biano.cz od Mitonu expanduje na Slovensko a do Nizozemska

Miton – partneři
0Zobrazit komentáře

Více než 900 retailových partnerů a přes 2 miliony produktů má ve své platformě český portál Biano.cz, který se zaměřuje na oblast bydlení. Portálu, za kterým stojí jablonecká investiční společnost Miton, do jejíhož portfolia patří projekty jako Slevomat, Rohlik.cz, Skrz.cz, Restu.cz nebo nedávno spuštěný Inzeromat, podobně zaměřený portál s názvem Homebook.pl pomáhala rozjet už v Polsku, a právě na tyto zkušenosti Biano nyní navazuje.

Biano, které funguje jako agregátor internetových obchodů s produkty z kategorie dům a zahrada, totiž expanduje na slovenský a nizozemský trh.

„Vnímáme, že například v Nizozemsku je podíl online prodejů ještě daleko větší než u nás, proto jsme se rozhodli Biano rozšířit i na další trhy. Pro expanzi máme dva obchodní modely: organický, kdy v dané zemi vše stavíme sami, nebo prostřednictvím místních partnerů, jako to je v případě Nizozemska,“ říká Jan Davídek, CEO Biano.cz

kiwi

Přečtěte si takéBrněnský startup Kiwi.com dosáhl loni na tržby ve výši 8 miliard KčBrněnský startup Kiwi.com dosáhl loni na tržby ve výši 8 miliard Kč

Značka plánuje do budoucna rozšířit svoje působení i v rámci dalších evropských států.

„Zemí, kam brzy plánujeme expandovat, je Rumunsko. Na další trhy míříme jednak proto, že tam vidíme místo na trhu a zájem zákazníků, ale také z toho důvodu, že máme vytvořenou platformu a technologie, na nichž je možné budovat globální službu,“ doplňuje Davídek.

 

Portál Biano spolupracuje se značkami jako je Sconto, Bonami, Siko nebo IKEA. Uživatelé mají zároveň možnost, podobně jako například na Pinterestu, prohlédnout si a inspirovat se díky více než 80 tisíci fotografií zhotovených realizací. Jejich autory je okolo 800 českých architektů a interiérových designérů, které mohou lidé přímo z portálu také kontaktovat.

„Kategorie bydlení na internetu každoročně výrazně roste, zkvalitňuje se nabídka eshopů, zlepšuje se logistika a lidé už se nebojí nakupovat tento sortiment online,“ dodává Davídek.