Tesla odhalila upgradovaný Model 3. Dostal aerodynamičtější křivky a přepracovaný interiér

Cena novinky by i přesto měla zůstat stejná jako u aktuální verze. První dodávky inovované verze by měly být zahájeny koncem října.

tesla-model-3-upgrade8

Foto: Tesla

Upgradovaný Model 3 od Tesly

0Zobrazit komentáře

Model 3 od Tesly má po šesti letech na trhu na kontě dva miliony prodaných kusů. Díky tomu se jedná o vůbec nejprodávanější model automobilky Elona Muska, která nyní přichází s jeho omlazenou verzí. Automobil, který je u nás k mání od milionu korun, dostane vyšší dojezd, jemně přepracovaný exteriér a změn se dočkal také interiér. Kdo touží po větší Tesle, může se nechat zlákat cenovým poklesem Modelů S a X.

Z hlediska exteriéru se designéři zaměřili především na příď a záď automobilu. Tesla tvrdí, že změny dopomohly vyšší aerodynamice, což má za následek snížení odporu a s tím související nižší hlučnost v kabině i delší dojezd.

Přední část dostala čistší linie, pozměněn byl tvar světlometů a změněna byla i grafika LED světel pro denní svícení. Tvary jsou o něco ostřejší, což platí i pro záď. Ta se dočkala přepracovaných zadních světel ve tvaru C. Klasické logo automobilky nahradil nápis Tesla, jak je v současné době zvykem. Boční silueta vozu zůstává stejná, mění se však design vícepaprskových kol. A Tesla nabídne Model 3 ve dvou nových barvách Ultra Red a Stealth Grey.

Vůz o kapánek narostl do délky a jen velmi jemně se snížil profil střechy a světlá výška. I přes relativně drobné změny karoserie a rozměrů hlásí Tesla celkem hmatatelný nárůst dojezdových schopností.

tesla-model-3-upgrade3

Foto: Tesla

Upgradovaný Model 3 má i dva nové barevné odstíny

V případě verze s pohonem zadních kol o velikosti 18 palců by měl být dojezd v režimu WLTP  554 kilometrů a u verze Long Range s pohonem všech kol 678 kilometrů, což představuje oproti současné verzi nárůst o přibližně 11 až 12 procent. Pokud je vůz vybaven 19palcovými koly, dojezd se u RWD modelu snižuje na 513 kilometrů a 629 kilometrů v případě LR verze. Výkon by však měl zůstat stejný jako u současných verzí.

Další změny se týkají interiéru, který je ještě více komorní záležitostí. Pracuje s hliníkem a látkami a dostal nové ambientní osvětlení, které ozařuje celou vnitřní kabinu. Ta by podle Tesly měla být díky novému akustickému sklu a lepším zvukotěsným materiálům tišší.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Centrální obrazovka má stejnou velikost 15,4 palce, dostala ovšem tenčí rámeček. Novinkou je osmipalcový displej, který se zabydlel na konci středového tunelu a je k dispozici pasažérům na zadních sedadlech.

Posádka si bude moci vychutnat i nový zvuk díky hned 17 integrovaným reproduktorům u verze Long Range, což je o tři více než u současné verze. O podmanivost zvuku se starají dva zesilovače a dva subwoofery. U verze s pohonem zadních kol je přítomno devět reproduktorů s jedním zesilovačem a jedním subwooferem. Tesla měla také nainstalovat lepší mikrofon pro kvalitnější hovory z automobilu.

Dodávky nové verze Modelu 3 v Evropě by měly začít koncem října. Jeho výroba by měla probíhat v šanghajské Gigafactory, zatímco verze pro Spojené státy bude vyráběna v domovském závodu ve Fremontu. Cena by podle aktuálních informací na stránkách automobilky měla být stejná, tedy 1 053 990 korun za verzi s pohonem zadních kol a 1 253 990 korun za verzi s pohonem všech kol.

Kdo hledá větší model s logem Tesly na přídi, může sáhnout po Modelu S či Modelu X. Ty jsou aktuálně zákazníkům nabízeny za 2 289 900 v případě Modelu S a 2 404 900 u Modelu X. V obou případech se jedná o další výrazný cenový pokles, kterým se Tesla snaží motivovat zákazníky k nákupu i těchto modelů, které se u zákazníků netěší tak vysoké přízni jako Model 3 a Model Y.

Volkswagen ukázal nový Passat. Pořád i s dieselem, ale už jen jako kombi a s velkým displejem uvnitř

Nová generace Passatu přijede na stejné platformě jako nový Superb. Ve variantě plug-in hybrid nabídne 100 kilometrů jen s elektromotorem.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

The new Volkswagen Passat Variant

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat Variant deváté generace

0Zobrazit komentáře

Historicky nejprodávanějším modelem značky Volkswagen je Golf. Na druhém místě je Passat, který byl poprvé představen před padesáti lety – a jelikož se ho prodalo už více než 34 milionů kusů, je na každou novou generaci upřen zrak velkého počtu řidičů. Volkswagen nyní poprvé ukázal, jak bude vypadat devátá generace jeho oblíbeného manažerského vozu. I nadále bude mít populární dieselové motory, ale nabídne i zajímavý dojezd na čistě elektrický pohon. Zároveň už nebude k dispozici kratší varianta. Přesto německá automobilka říká, že to pořád bude „ten starý dobrý Passat“.

Oficiálně se nový model ukáže v příštím týdnu během mnichovského autosalonu IAA Mobility, do prodeje pak půjde v prvním čtvrtletí příštího roku. Volkswagen už ale teď ukázal vše podstatné včetně inovovaného designu, a to jak zvenčí, tak uvnitř. Pokud se máme bavit o rozměrech a tvarech, nejzásadnější je, že nově už bude Passat dostupný jen jako kombi, respektive Variant, jak zní oficiální názvosloví VW. Devátá generace každopádně o něco povyrostla, na délku má už 4 917 milimetrů a je také o něco širší, konkrétně 1 852 milimetrů.

Nový Passat přijíždí na stejné platformě MQB evo, kterou využije i chystaný nový Superb od Škodovky. Volkswagen uvádí, že i přes nárůst některých proporcí má mít upravená karoserie lepší aerodynamiku. Auto tak má být o něco úspornější a také tišší. Vyšší rozměry pak uvítají jednak pasažéři, zejména na zadních sedačkách, a zvětšený je také maximální objem zavazadlového prostoru.

Základní objem vyrostl na 690 litrů, což je hodnota, kterou nabízí i Superb, a se sklopenými sedačkami nabídne Passat dokonce 9 620 litrů. Větší komfort při cestování mají zajistit také nové sedačky s elektrickým nastavováním ve čtrnácti směrech či desetibodovou masáží, vyhříváním a odvětráváním. Vyšší verze s koženým čalouněním budou navíc i klimatizované.

The new Volkswagen Passat Variant

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat Variant deváté generace

The new Volkswagen Passat Variant

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Passat nabídne velký displej

K významným změnám došlo přímo u řidiče a v rámci ovládání. Volant již nemá haptické ovládání, ale klasická tlačítka, a celému ovládacímu systému dominuje velký dotykový displej. Vše je založené na vylepšeném systému MIB4, na který je napojen displej o úhlopříčce 12,9 palce, v příplatkové variantě dokonce 15 palců. U dolní hrany displeje se nachází ovládací tlačítka pro klimatizaci, nahoře na displeji jsou umístěna tlačítka nejčastěji využívaných funkcí, aby k nim měl řidič co nejjednodušší přístup.

Týká se to třeba i aktivace start/stop systému či zapnutí parkovacího asistenta. Jelikož už totiž nový Passat bude jedině s automatickou převodovkou, na středovém tunelu už prakticky žádná fyzická tlačítka nezůstala. I volič převodovky je pod volantem. Samotný parkovací asistent pak doznal také řady vylepšení. Nechat si zaparkovat auto má jít na dálku pomocí ovládání na telefonu, stejně jako s autem následně vyjet. Passat také dokáže uložit posledních 50 metrů jízdy – a když se pak auto na daném místě opět ocitne, dokáže samo třeba zaparkovat na vybrané stání.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

david

Přečtěte si takéŽidle za dva miliony a kávovar za milion. Patřily Davidu LynchoviSkládací stolička za dva miliony? Seděl na ní David Lynch, jeho kávovar se v aukci prodal za milion

Řidiče pochopitelně zajímá také pohon. Tradičně Passat nabízel dieselové motory a ty přijdou i s novou generací, nicméně již jen ve dvou variantách: čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 110 kW a čtyřkolka s výkonem 143 kW. Spalovací alternativu nabídnou verze 1,5 eTSI se 48V mild-hybridní asistencí, pokročilou technikou vypínání válců a výkonem 110 kW či konvenční přeplňovaný dvoulitr 2.0 TSI s výkonem 150 kW (předokolka) nebo 195 kW (čtyřkolka). Pro řadu řidičů by se nicméně mohl z nového Passatu stát například pro denní dojíždění do práce čistý elektromobil.

Volkswagen do Passatu vložil druhou generaci plug-in hybridního pohonu (eHybrid). Jeho systémový výkon je buď 150 kW, nebo 200 kW, ale hlavně má ve spojení s novou sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 19,7 kWh umožnit dojezd kolem 100 kilometrů čistě na elektřinu. K využití nového Passatu jako elektromobilu na krátké vzdálenosti má pomoci i rychlejší nabíjení. Baterii bude možné dobíjet střídavým proudem výkonem 11 kW místo dosavadních 3,6 kW. Na rychlonabíjecích stojanech může Passat Variant eHybrid dobíjet dokonce výkonem až 50 kW. Ceny nových modelů zatím nejsou známy.