Tesla odhalila upgradovaný Model 3. Dostal aerodynamičtější křivky a přepracovaný interiér
Cena novinky by i přesto měla zůstat stejná jako u aktuální verze. První dodávky inovované verze by měly být zahájeny koncem října.
Model 3 od Tesly má po šesti letech na trhu na kontě dva miliony prodaných kusů. Díky tomu se jedná o vůbec nejprodávanější model automobilky Elona Muska, která nyní přichází s jeho omlazenou verzí. Automobil, který je u nás k mání od milionu korun, dostane vyšší dojezd, jemně přepracovaný exteriér a změn se dočkal také interiér. Kdo touží po větší Tesle, může se nechat zlákat cenovým poklesem Modelů S a X.
Z hlediska exteriéru se designéři zaměřili především na příď a záď automobilu. Tesla tvrdí, že změny dopomohly vyšší aerodynamice, což má za následek snížení odporu a s tím související nižší hlučnost v kabině i delší dojezd.
Přední část dostala čistší linie, pozměněn byl tvar světlometů a změněna byla i grafika LED světel pro denní svícení. Tvary jsou o něco ostřejší, což platí i pro záď. Ta se dočkala přepracovaných zadních světel ve tvaru C. Klasické logo automobilky nahradil nápis Tesla, jak je v současné době zvykem. Boční silueta vozu zůstává stejná, mění se však design vícepaprskových kol. A Tesla nabídne Model 3 ve dvou nových barvách Ultra Red a Stealth Grey.
Vůz o kapánek narostl do délky a jen velmi jemně se snížil profil střechy a světlá výška. I přes relativně drobné změny karoserie a rozměrů hlásí Tesla celkem hmatatelný nárůst dojezdových schopností.
V případě verze s pohonem zadních kol o velikosti 18 palců by měl být dojezd v režimu WLTP 554 kilometrů a u verze Long Range s pohonem všech kol 678 kilometrů, což představuje oproti současné verzi nárůst o přibližně 11 až 12 procent. Pokud je vůz vybaven 19palcovými koly, dojezd se u RWD modelu snižuje na 513 kilometrů a 629 kilometrů v případě LR verze. Výkon by však měl zůstat stejný jako u současných verzí.
Další změny se týkají interiéru, který je ještě více komorní záležitostí. Pracuje s hliníkem a látkami a dostal nové ambientní osvětlení, které ozařuje celou vnitřní kabinu. Ta by podle Tesly měla být díky novému akustickému sklu a lepším zvukotěsným materiálům tišší.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsCentrální obrazovka má stejnou velikost 15,4 palce, dostala ovšem tenčí rámeček. Novinkou je osmipalcový displej, který se zabydlel na konci středového tunelu a je k dispozici pasažérům na zadních sedadlech.
Posádka si bude moci vychutnat i nový zvuk díky hned 17 integrovaným reproduktorům u verze Long Range, což je o tři více než u současné verze. O podmanivost zvuku se starají dva zesilovače a dva subwoofery. U verze s pohonem zadních kol je přítomno devět reproduktorů s jedním zesilovačem a jedním subwooferem. Tesla měla také nainstalovat lepší mikrofon pro kvalitnější hovory z automobilu.
Dodávky nové verze Modelu 3 v Evropě by měly začít koncem října. Jeho výroba by měla probíhat v šanghajské Gigafactory, zatímco verze pro Spojené státy bude vyráběna v domovském závodu ve Fremontu. Cena by podle aktuálních informací na stránkách automobilky měla být stejná, tedy 1 053 990 korun za verzi s pohonem zadních kol a 1 253 990 korun za verzi s pohonem všech kol.
Kdo hledá větší model s logem Tesly na přídi, může sáhnout po Modelu S či Modelu X. Ty jsou aktuálně zákazníkům nabízeny za 2 289 900 v případě Modelu S a 2 404 900 u Modelu X. V obou případech se jedná o další výrazný cenový pokles, kterým se Tesla snaží motivovat zákazníky k nákupu i těchto modelů, které se u zákazníků netěší tak vysoké přízni jako Model 3 a Model Y.