The Last of Us II trhá rekordy v Česku i ve světě. Za první víkend se prodaly 4 miliony kopií, lepší start na PS4 nikdo neměl
První díl patří k tomu nejlepšímu, co jste si mohli na herních konzolích PlayStation pořídit. The Last of Us od herního studia Naughty Dog, které spadá pod Sony, excelovalo v roce 2013, kdy první díl vyšel, v mnoha směrech, ale tím vůbec nejzásadnějším byl silný příběh. Na ten navazuje i druhý díl hry, který s velkými očekáváními vyšel před 10 dny a okamžitě zboural prodejní žebříčky.
Minimálně tedy ty, které souvisí s konzolí PlayStation 4, protože se hra po prvních dnech zařadila na první pozici mezi nejprodávanějšími exkluzivními tituly této konzole. The Last of Us II se za první víkend (do 21. června) od vydání prodalo celkem 4 miliony kusů, a to jak v obchodech, tak v digitální verzi.
Novinka od Naughty Dog tak překonala dosavadního rekordmana Marvel’s Spider-Man, ale i God of War nebo Uncharted 4: A Thief’s End. Jen pro porovnání, první díl prodal 1,3 milionu kusů hry za první týden, téměř 20 milionů pak celkem, a to včetně remasterované verze, která vyšla na konzoli PlayStation 4.
Po dlouhém a náročném vývoji, který se neobešel bez problémů a především několika odkladů, je to pro studio obrovský úspěch. Mimo The Last of Us II ale Sony čeká za několik dní ještě dlouho očekávaná marvelovka Iron Man VR a také silný příběh z Japonska ve hře Ghost of Tsushima, která vyjde 17. července.
Se 4 miliony prodaných kopií se The Last of Us II rychle zařadilo na přední prodejní místa všech hlavních herních trhů, včetně České republiky. Právě v Česku i na Slovensku byly už od půlnoci po vydání historicky nejvyšší prodeje za jakýkoliv jiný titul z dílny PlayStation Studios, pro které je kalifornský Naughty Dog dvorním vývojářem. Přesná čísla za tuzemský trh ale Sony pro CzechCrunch odmítlo komentovat.
Dá se navíc očekávat, že prodej nepoleví ani v následujících týdnech po vydání, i když se hra od fanoušků dočkala nebývalé kritiky. Část z ní souvisí s tím, že některé zásadní zvraty ve hře unikly více než měsíc před vydáním, část z nich zase s přehnaným tlačením na téma LGBTQ a další řeší podstatnou změnu základů hry, na které byli hráči z prvního dílu zvyklí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV redakci se nám nicméně podařilo očekávanou hru dohrát během necelých 30 hodin herního času a pokračování po sedmi letech od vydání prvního dílu, které ukazuje ještě temnější atmosféru v hlavní roli s Ellie v podání herečky Ashley Johnson, nám přijde jako velmi důstojné pokračování již tak silného příběhu jedničky.
The Last of Us II má neuvěřitelnou grafiku, nastavenou fyziku, systém bojů, inteligence nepřátel, ale i velmi dobře napsaný příběh, který může sice u některých postav místy pokulhávat, ale rozhodně to není něco, s čím by se nešlo ztotožnit.
Možná i proto se neustále hráči tvůrců ptají, zda bude mít druhé The Last of Us nějaké pokračování v podobě DLC, tedy rozšiřujícího obsahu pro hlavní příběh. Tvůrci se ovšem jasně vyjádřili, že prozatím nemají žádné podobné plány a spíše by se mohl vrátit mód Factions, který umožňuje hrát hru online v rámci multiplayeru. Otevřený konec navíc napovídá, že nějaké pokračování s největší pravděpodobností bude, ale už spíše jako The Last of Us III.