Tomáš Čupr získal na rozvoj Rohlíku dalších 166 milionů korun. Novou várku dluhopisů vyprodal za 48 hodin
Největší tuzemský online supermarket je od začátku současné krize k nezastavení a Tomáš Čupr se svým Rohlik.cz rozhodně neplánuje zpomalovat. Po navýšení kapacit souvisejících s obrovskou poptávkou po vyhlášení omezení pohybu v Česku a zároveň nedávném představení rovnou tří nových služeb se za poslední rok již potřetí obrátil na investory.
V dubnové emisi dluhopisů teď internetový supermarket získal dalších 166,5 milionu korun. I když již letos v lednové emisi získal 222 milionů a před rokem 777 milionů (díky které Čupr v Rohlíku navýšil svůj podíl na 75 procent), i nejnovější tranše šla na dračku a vyprodala se za pouhých 48 hodin. Celkově tak závazky z vydaných dluhopisů dosahují 1,166 miliardy.
„Vidíme další příležitosti ke zrychlení našeho růstu a posílení strategické pozice. Výnos z emise bude použit na expanzi Rohlíku v Česku do dalších regionů a na další růst v Maďarsku, kde sklad plánovaný na dva roky přerosteme už po 5 měsících provozu a míříme tam k miliardě korun tržeb už v prvním roce,“ uvádí sedmatřicetiletý Čupr.
Dluhopisy jsou opět obchodované na burze a dluhopisy stejně jako v předešlé tranši nabízí J&T Banka, podle které současná situace urychluje dlouhodobý trend růstu podílu e-commerce na retailových službách. Loni se na nich online obchody podílely z 12,7 procenta.
„Rychlost úpisu je jasným signálem, že apetit k investicím z trhu nezmizel. Ekonomika zpomaluje, ale velké množství investičních peněz bude stále hledat příležitosti. Kdo čeká na ještě atraktivnější ceny a výnosy dluhopisů než nyní, může být nakonec zklamaný,“ popisuje Jan Pavlík, šéf Odboru finančních trhů J&T Banky.