Trable Jamese Bonda: Lidé, kteří ho mají na starost, si nerozumí s Amazonem. Je to banda idiotů, říkají
Amazon před třemi lety koupil studio MGM, které drží práva na Bonda. Dělí se o ně ale s Barbarou Broccoli, která Amazon nemá moc ráda.
James Bond patří mezi nejdéle běžící filmové série v historii. Když studio MGM, které k němu vlastní práva, koupil Amazon, zdálo se, že firma bude do jeho dalšího rozvoje s nadšením investovat – jde přece o velice hodnotnou značku. Narazila ale na problém. Barbara Broccoli, která se o agenta 007 stará, má velmi specifické požadavky a podle všeho se ve vyjednávání s Amazonem dostala do mrtvého bodu, z něhož nikdo nezná jasnou cestu.
Nápadů přitom bylo hodně ještě před dokončením nákupu studia za 8,5 miliardy dolarů v roce 2021. Samozřejmě se diskutovalo o seriálu přímo s Bondem, ale také o spin-offu s Moneypenny, osobní sekretářkou jeho šéfky, nebo spin-offu s ženskou agentkou 007. Jak ovšem zmiňuje nový článek deníku The Wall Street Journal, reakcí Barbary Broccoli na takové návrhy bylo prý jen: „Četli jste tu smlouvu?“
Amazon si totiž s Bondem nemůže dělat, co chce – bez schválení vlastně nemůže dělat vůbec nic. MGM vlastní hlavně distribuční práva na filmovou sérii a přidružená média, o veškerých kreativních aspektech rozhoduje samostatná produkční společnost Eon Productions, respektive Danjaq, od níž licencuje práva. Obě v 60. letech minulého století založil Albert R. Broccoli poté, co koupil práva na audiovizuální adaptace knižních bondovek Iana Fleminga. Dnes patří nevlastním sourozencům Michaelu G. Wilsonovi a Barbaře Broccoli.
Když Amazon koupil MGM, předpokládalo se, že domluva s nimi nebude tak náročná a firma od nich dokáže získat svolení na tvorbu obsahu i mimo hlavní filmovou sérii. Ale v tom se vedení retailového a technologického giganta podle všeho zmýlilo. Broccoli, která zvlášť v posledních letech převzala otěže po svém starším nevlastním bratrovi, už při zmínce slova „obsah“ reaguje odmítavě. Agent britského veličenstva je v jejích očích mnohem více.
Zatímco Amazon svůj přístup zakládá na moderních nástrojích streamovacích služeb s daty o diváckých preferencích a s doporučovacími algoritmy, v Eon Productions nad věcmi přemýšlejí mnohem více intuitivně a v duchu tradičnějšího Hollywoodu. „Tihle lidi jsou banda idiotů,“ řekla prý Broccoli svým přátelům o své komunikaci s firmou Jeffa Bezose.