Tržby finanční skupiny Partners překročily 4 miliardy. Nejlépe se dařilo životní pojišťovně Simplea

V rámci skupiny Partners se dařilo nemovitostem, pojišťovnictví, investicím i mediím. Pokulhávaly jen hypotéky, na které se chce skupina letos zaměřit.

borkovec

Foto: Partners

Petr Borkovec, spoluzakladatel a generální ředitel skupiny Partners

0Zobrazit komentáře

Loňské tržby společností v rámci finanční skupiny Partners se podle neauditovaných výsledků přiblíží 4,1 miliardy korun. Skupina tak meziročně zaznamenala růst o 17 procent. Novinářům to dnes řekl její ředitel Petr Borkovec, který dodal, že kromě hypoték rostly všechny segmenty. Loni finanční skupina také po dlouhé době příprav oficiálně získala bankovní licenci České národní banky a v březnu pro veřejnost spustí Partners Banku.

Tržby samotné finančněporadenské společnosti Partners podle předběžných odhadů překonají 2,4 miliardy korun, což znamená meziroční růst 4,3 procenta. Tržby zbytku skupiny vzrostly o 40 procent na více než 1,7 miliardy korun.

Nejlépe se podle skupiny obratově dařilo životní pojišťovně Simplea, která meziročně rostla o 35 procent na 890 milionů korun a aktuálně sjednala první smlouvy v Polsku. Obrat investiční společnosti Partners Invest, která klientům spravuje přes 16 miliard korun, stoupl o 43 procent na 170 milionů korun.

Nemovitostní fond Trigea spravuje více než 7,5 miliardy korun a zvýšil svůj obrat na 150 milionů korun, což znamená meziroční růst o 24 procent. Penzijní společnost Rentea očekává obrat 83 milionů korun, růst o 258 procent a první ziskový rok po dvou a půl letech letech od založení. Vydavatelství NextPage Media rostlo o 18 procent na 48 milionů korun a slovenská poradenská část stoupla meziročně o 28 procent na 90 milionů korun.

David Marek

Přečtěte si takéDavid Marek: S prezidentem pomůžeme vládě najít vizi pro ČeskoPomůžeme vládě najít vizi. Ale nesmí u toho chybět Babiš, říká prezidentův poradce David Marek

Odhad kumulativního hrubého zisku skupiny za rok 2023 se pak pohybuje okolo 450 milionů korun. „Tento zisk použijeme na další investice, posílení kapitálu našich společností a dokončení nového poradenského systému. V roce 2024 očekáváme další rychlý růst ve všech částech finanční skupiny. Tahounem bude pozitivnější ekonomické prostředí, nižší úrokové sazby v ekonomice a spuštění Partners Banky,“ uvedl Borkovec.

Hnacím motorem loňského růstu byly podle něj pojištění a investice. Velký posun zaznamenalo neživotní pojištění, které na provizním obratu předstihlo podíl hypoték. „V jednorázových investicích jsme zprostředkovali rekordních 13 miliard, což je o 52 procent víc než před rokem,“ dodal Borkovec. Naopak hypotéky nadále klesaly. Celkem Partners zprostředkovala úvěry za 14 miliard korun, šlo tak o meziroční snížení o 22 procent.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Od dubna 2024 Partners zahájí podle Borkovce strategickou spolupráci s hypotečním specialistou Gepard Finance s cílem společně vytvořit jedničku ve zprostředkovávání hypotečních úvěrů. Společnosti mají pro rok 2024 v plánu obrat hypoték 30 miliard korun, dohromady budou mít 1 850 hypotečních zprostředkovatelů (Partners 1 500, Gepard 350) a 250 franšízových poboček (170 Partners a 80 Gepard). Firmy budou i nadále fungovat pod svým dosavadním vedením i pod vlastními marketingovými brandy.

Do finanční skupiny Partners patří projekty Partners investiční společnost, penzijní společnost Rentea, pojišťovna Simplea, nemovitostní fond Trigea, který na sklonku loňského roku koupil od společnosti Atrium Pankrác obchodní centrum Arkády Pankrác, jehož cenu agentura Bloomberg odhadla na 6,4 miliardy korun. Součástí portfolia skupiny je také mediální společnost NextPage Media, která provozuje například weby Peníze.cz a Finmag.cz nebo časopis Heroine.

Z Kamenického Šenova na oceán. Čeští skláři tvoří světelné instalace pro superjachty miliardářů

Česko sice nemá moře, zdejší řemeslníci si i tak poradí s výrobou osvětlení pro luxusní jachty. Paláce na vodě pak zdobí české přepychové lustry.

preciosa-1

Foto: Preciosa

Superjachtu Ahpo zdobí členitá instalace v modré barvě

0Zobrazit komentáře

Česká sklářská společnost Preciosa sídlící v Kamenickém Šenově je známá především díky neotřelým světelným instalacím, kterými rozzařuje prostory luxusních hotelů, restaurací, letišť, ale i soukromých objektů. Od roku 2013 se zaměřuje na oblast, která není pro Česko úplně typická – světelné objekty pro přepychové jachty. I přes to, že se naše domovina může pyšnit pouze skromnými jezery a rybníky, se firmě podařilo během dekády vybudovat silné renomé, díky němuž v současnosti realizuje instalace obřích rozměrů pro superjachty miliardářů i přepychové výletní lodě.

V roce 2013 se v severočeské Preciose rozhodli vybočit ze zajetých kolejí českého sklářského řemesla a vykročili do neznámých vod – a to doslova. Začali zde totiž vyvíjet program Maritime, který je zaměřený na navrhování a realizaci světelných instalací všech velikostí a osvětlení pro přepychové jachty. „I přesto, že Česko nemá přístup k moři, jsme se pro rozšíření portfolia tímto směrem rozhodli, protože jsme chtěli cílit na exkluzivní mezinárodní klientelu a vnímali jsme, že luxusní jachty a zámořské lodě mohou představovat velmi atraktivní trh,“ říká vedoucí programu Maritime Michal Dvořák.

A klientela je to skutečně rozmanitá a nejbohatší. V minulosti v Preciose vyrobili například světelný objekt pro jachtu Eclipse ruského miliardáře Romana Abramoviče, stejně tak i pro devátou největší jachtu světa známou jako Norwegian Bliss, pro 180 metrů dlouhou jachtu Azzam, kterou vlastnil zesnulý prezident Spojených arabských emirátů Chalífa bin Zájid Ál Nahján, pro jachtu Kenshō německého miliardáře Udo Muellera a pro několik lodí ve flotile společnosti Disney. I díky tomu dnes tvoří program Maritime nezanedbatelnou část obratu firmy. Z přibližně stovky miliard jde o osm až deset procent.

Dvořák privátní jachty popisuje jako paláce na moři. A stejně jako se všechny významné paláce honosí obrovskými křišťálovými lustry vážícími několik tun, potřebuje i taková superjachta světelný objekt, který nově příchozí naprosto odzbrojí. Technické řešení takového objektu s sebou ale nese vzhledem k umístění na lodi spoustu specifik. Musí splňovat veškeré požadavky a normy na stabilitu v případě přetížení na rozbouřeném moři a musí být odolné na případné vibrace od motoru lodi, aby během plavby rušivě nezvonilo.

„I proto na projektech spolupracujeme nejen s interiérovými designéry, ale i s architekty dané lodi, samotnou loděnicí a dalšími lidmi, kteří se podílejí na realizaci interiérů. Přímo v Preciose pak spojujeme tradiční sklářské řemeslo s nejnovějšími technologiemi. Do našich designů tak v posledních letech přinášíme interaktivní a kinetické prvky, díky kterým jsou jednotlivé světelné instalace skutečně neopakovatelné,“ dodává Dvořák.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Námořní prostředí pak tým Preciosy testuje ve vlastním výzkumném a vývojovém centru Innovation Lab, kde může zkoušet, jaký vliv má na světelné instalace a jednotlivé komponenty slaný vzduch či vlnobití. Zároveň se do programu Maritime podařilo zakomponovat i koncept uměleckých spékaných tabulí, pro jejich výrobu se používá recyklované sklo z výroby.

A jak dlouho trvá, než jedna taková instalace na přání klienta vznikne? U většiny projektů jde o jeden až dva roky, v ojedinělých případech ale může realizace trvat i pět let. Některé objekty jsou přitom skutečně rozsáhlé – v poslední době například v Kamenickém Šenově pracovali na vytvoření dvou osmimetrových skleněných skulptur. Každá z nich vážila kolem 2 375 kilogramů a skládala se z více než 2 700 skleněných komponent.

superman-james-gunn-01

Přečtěte si takéNový Superman funguje. Jak dokázal, že superhdinové pořád baví?Nový Superman funguje a lidé se na něj hrnou. Jak dokázal, že únava ze superhrdiny není skutečná?

„Jde o projekt, který byl inspirován měnící se hladinou oceánu. Jedinečná kombinace skla a světla tak vytváří skvostný vizuální zážitek. Objekt jsme vyvíjeli ve spolupráci s majitelem prémiového designového studia i samotným majitelem jachty,“ přibližuje Dvořák.

Právě s renomovanými designovými studii, která se zaměřují výhradě na interiéry luxusních jachet a zámořských lodí, Preciosa spolupracuje nejčastěji. Jejich největší koncentrace je ve Velké Británii a Itálii. Největší privátní jachty se pak stavějí v Německu, Holandsku a Itálii. „Tento rok jsme dokončili unikátní skleněnou plastiku na jachtě pro českého klienta, ale více detailů zmínit nemůžeme,“ uzavírá Dvořák.