TV Nova za loňský rok utržila 4,8 miliardy korun s čistým ziskem přesahujícím 450 milionů
Komerčně nejúspěšnější tuzemské televizní stanici Nova se podařilo v minulém roce zvýšit čistý zisk o 50 procent, respektive o 154 milionů na 451 milionů korun. Především díky nárůstu prodeje klasické televizní reklamy. Nova loni celkově utržila 4,83 miliardy korun s EBITDA (zisk před započtením úroků, zdanění, odpisů a amortizace, pozn. red.) ve výši 2,37 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.
Prodej televizních reklamních formátů vynesl Nově 3,89 miliardy korun, ostatní tržby za obchodní sdělení dosáhly 488 milionů a prodej internetové reklamy na serverech jako Blog.cz, Doma.cz nebo TN.cz pak 145 milionů korun. V celkovém souhrnu měla Nova jednoznačně divácky nejsledovanější pořady na většině svých televizních stanic.
Nova, stejně jako všechny její stanice jako Nova Cinema, Nova Sport, Nova 2, Nova Action, Nova Gold či Nova International spadají ze 100 procent pod skupinu CME (Central European Media Enterprises). U té se již delší dobu spekuluje o možném prodeji všech českých aktiv, který podle všeho postoupil do další fáze.
Dle dostupných informací totiž odpadl jeden z čínských zájemců a do hry vstoupil nový potenciální kupující. CzechCrunch již dřívě obržel informaci o možné akvizici skupinou O2, spadající pod PFF miliardáře Petra Kellnera, která ale s největší pravděpodobností nedopadne. Bližší informace zjišťujeme.
Foto: TV Nova Press