Tvůrce e-shopů Shopsys poprvé překonal hranici sta milionů. Pokles trhu se začíná obracet, hlásí

Zatímco e-shopy obecně loni i letos meziročně prodávají méně zboží, vývojář e-shopových řešení Shopsys pokračuje v růstu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

matej-kaposvary-05

Foto: Shopsys

Matěj Kapošváry, nový ředitel Shopsysu

0Zobrazit komentáře

Roste již šest let v řadě a navzdory poklesu trhu nepolevuje. Ostravská společnost Shopsys, jež vyvíjí e-shopová řešení, v posledním fiskálním roce, jenž skončil v letošním březnu, zaznamenala růst tržeb o sedm procent na celkových 103 milionů korun. Vůbec poprvé tak překonala magickou osmicifernou hranici. Firmě naopak klesl zisk před zdaněním a odpisy (EBIT), a to z předloňských jedenácti milionů na 5,2 milionu.

Samotný český e-commerce trh přitom poslední roky prochází náročnějším obdobím, loni vůbec poprvé ve své historii zaznamenal pokles objemu prodejů, a to o dvanáct procent. V poklesu pokračuje i letos, podle dat Heureky v prvním čtvrtletí o třináct procent a ve druhém o osm procent. Ve druhé polovině letoška se již ale očekává návrat k růstu, a i podle Shopsysu se několik kvartálů trvající pokles začíná obracet.

„Nehledě na to, jestli aktuálně trh s e-commerce stoupá, či klesá, udržuje si naše společnost přibližně dvacetiprocentní náskok nad tempem růstu trhu po dobu již šesti let,“ komentuje ředitel Shopsysu Matěj Kapošváry. Podle vyjádření Shopsysu za jeho růstem stojí kombinace portfolia stávajících sedmdesáti klientů – mezi které se řadí například Tescoma, Sconto, Mountfield, Bushman či Démos –, akvizice nových zákazníků a investic do technologií.

Kromě jiného se Shopsysu podařilo navázat spolupráci s největším českým prodejcem podlahových krytin, společností Breno. V rámci svého posledního fiskálního roku firma spustila tři nové projekty, omnichannel řešení pro Tescomu, nejmenovaný velkoobchodní e-shop a e-shop prodávající zboží do celého světa.

„Všechny tyto projekty jsou navíc nově postavené na javascriptové technologii React. Přechod na tuto moderní technologii výrazně zlepšuje zákaznickou zkušenost a otevírá možnosti v rozvoji nových prodejních kanálů,“ popisuje projektový ředitel Shopsysu Václav Macíček.

Shopsys aktuálně soustředí značnou část svých kapacit na rozšíření služeb napříč trhem. „Pracujeme na tom, aby naše služby byly dostupnější i pro středně velké e-shopy. Chceme zužitkovat naše zkušenosti a know-how, jež máme s velkými e-shopy, abychom jim pomohli dosáhnout úspěchu,“ uzavírá Kapošváry.