Tvůrce e-shopů Shopsys uzavřel s téměř 100 miliony rekordní rok a po osmnácti letech změnil ředitele

„E-commerce si po dvou extrémně nadstandardních letech prochází složitým obdobím. Krátkodobě to přinese řadu výzev,“ očekává Matěj Kapošváry.

Peter BrejčákPeter Brejčák

matej-kaposvary-05

Foto: Shopsys

Matěj Kapošváry, nový ředitel Shopsysu

0Zobrazit komentáře

Popáté v řadě růst o více než pětinu. Česká společnost Shopsys, tvůrce e-shopů pro největší hráče na trhu, uzavřela další fiskální rok, jenž končí v březnu, a jen o malý kousek nedosáhla magické hranice 100 milionů korun. Meziročně vyrostla ze 78 milionů o 26 procent na rekordních 98,5 milionu. Ještě před třemi lety přitom dosahovala tržeb 45 milionů a před pěti lety jen 24 milionů korun.

„Za nárůstem tržeb v posledním roce stojí především akvizice nových zakázek, mezi které patří například společnost Tescoma, ale i rozvoj a péče o stávající klienty. Ti se přitom na našem obratu aktuálně podílí podobnou měrou jako noví zákazníci,“ komentuje výsledky Matěj Kapošváry, který od letošního dubna zasedl do pozice ředitele Shopsysu, mezi jehož největší klienty patří i Sconto Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos nebo Office Depot.

Loni navíc Shopsys, do kterého před třemi lety investoval fond Reflex Capital Ondřeje Fryce, vykázal zisk před daněmi a odpisy (EBIT) ve výši 11 milionů korun. Rok předtím to byly necelé dva miliony. Za tímto nárůstem společnost vidí zejména dopady zvyšování efektivity, škálovatelné příjmy z platformy Shopsys Framework i přínos rostoucího týmu o více než 70 lidech.

Kapošváry u kormidla firmy vystřídal Petra Svobodu, který z aktivního řízení odchází po osmnácti letech. „Matěj do Shopsysu nastoupil už v roce 2014. Brzy začal vést marketingové oddělení, k tomu přibral vedení obchodu a poslední rok prokázal své kvality jako provozní ředitel,“ komentuje kariéru svého nástupce Svoboda.

Kromě dosažení plánovaného růstu a dalšího zlepšování technologie i péče plánuje Kapošváry budovat pozici Shopsysu jako plnohodnotného průvodce pro prodej napříč online a offline kanály. Celý maloobchod a zejména oblast e-commerce se totiž bude stále více posouvat k co největšímu zjednodušení pro nakupující.

„Jednoduchost nákupů na straně zákazníků je ale vykoupena stále rostoucí komplexitou na straně prodejců. Za každou objednávkou stojí v pozadí velké množství technologií, nástrojů, aplikací, integrací a procesů,“ popisuje nový ředitel firmy.

„Zároveň vnímáme, že e-commerce si po posledních dvou extrémně nadstandardních letech prochází složitým obdobím. Krátkodobě to přinese prodejcům řadu výzev, z dlouhodobého hlediska se ale e-commerce vrátí na předcovidovou trajektorii růstu,“ dodává Kapošváry.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.